Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@15:36:12 GMT

رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها در کرمان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۱۷۰۱

رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها در کرمان

سامانه اطلاعات مکانی روستاها با هدف یکپارچه شدن ارائه خدمات به روستاها درکرمان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان صبح امروز در آیین رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها در کرمان اظهار داشت: 41 درصد جمعیت  پهناورترین استان کشور روستانشین هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در روستاها 28 نهاد رسمی خدمات‌دهی می‌کنند، اظهار کرد: جلسه امروز مربوط به  استفاده از سامانه اطلاع‌رسانی جی‌آی‌اس(gis)  است که این سامانه با این هدف راه‌اندازی شده که  بتواند کلیه خدمات‌دهی به روستاها در قالب یک سامانه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کرمان با بیان اینکه اهداف این سامانه یکپارچه شدن خدماتی است که از طریق دستگاه‌های مختلف به روستاها ارائه می‌شود، افزود: هدف اصلی ما در این سامانه خدمات‌دهی ساده و سریع‌تر به مردم روستا است و همچنین در شرایط بحران می‌توان سریعا با اطلاعات این سامانه برای روستاها تصمیم‌گیری کرد.

موسوی با اشاره به اینکه با نصب یک اپلیکیشن روی گوشی همه امکانات خدماتی روستاها برای ما در دسترس است، افزود: جی‌آی‌اس یک ابزار تحلیلی هم است با توجه به داده‌های متعددی که به آن داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این سامانه اعضای شورای اسلامی و وضعیت دهیاری‌ها هم آمده و مسیرهای انتقال خطوط آب، برق و گاز در آن دیده شده است، عنوان کرد: این تنها نمونه در کشور است که مخصوص روستاها به این شکل مدون ایجاد شده است.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان رونمایی روستاها سامانه اطلاعات مکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات

شهریار سرداری گفت: هفت پروژه شامل راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی جدید و ارتقای سایت‌های موجود در یک ماه گذشته از امسال در نقاط مختلف روستایی استان تکمیل شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: پیش‌تر مجوز احداث و ارتقای ۳۵۹ سایت ارتباطی در نقاط مختلف استان اردبیل از سوی وزارتخانه به اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده بود که بر اساس آن تاکنون ۱۴۲ سایت با فناوری نسل چهارم (۴ G) راه‌اندازی شده و در مجموع ۲۹۰ روستای استان را زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده است.

او همچنین بر ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه جی‌نف (GNAF) از سوی اداره‌کل پست و همکاری بیشتر شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: اجرای این پروژه با عنوان کامل «پایگاه اطلاعات نشانی‌های مکان‌محور» از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند جهش بزرگی در نحوه خدمات‌رسانی و هوشمندسازی دولت ایجاد کند.

سرداری در ادامه با اشاره به حذف دکل ارتباطی که پیش‌تر در نزدیکی پل بسیج اردبیل قرار داشت، اظهار کرد: این اقدام نیز به دلیل عملیات عمرانی در آن محدوده انجام شده است که تلاش می‌شود با شناسایی مکان مناسب دیگر و جایگزینی آن، خدمات ارتباطی و پوشش مناسب اینترنتی برای ساکنان محل فراهم شود.

او تصریح کرد: برای پایداری شبکه ارتباطی استان اقدام‌های لازم به منظور تامین سوخت مخزن‌های ایستگاه‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه اردبیل انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل همچنین گفت: برقراری امنیت دستگاه‌های تابعه و جلوگیری از هر گونه نفوذ امنیتی به زیرساخت‌های فیزیکی، شبکه‌های داخلی و اینترنتی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه باشد و در همین راستا ارایه آموزش‌ها و آگاهی‌های لازم به همه کارکنان در این زمینه ضروری است.



 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • اتصال روستا‌های ۲۰ خانوار اردبیل به شبکه ملی اطلاعات
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران
  • فیلم| برای نخستین بار؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد
  • برای نخستین بار ؛ رونمایی از پهپاد رزمی مهاجر ۶ در بغداد + فیلم
  • جمع‌آوری اطلاعات ۴۲ میلیون آدرس در کشور
  • اعلام نحوه دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن