Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار اخذ جریمه از متخلفانی که از پرداخت مالیات سرباز می‌زنند را تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی مواد ۳۹ و ۴۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

براساس ماده ۳۹ این لایحه مودیان در صورت ارتکاب تخلفات ذیل علاوه بر پرداخت مالیات مشمول جریمه‌هایی به شرح زیر می‌باشند:

الف – تا زمان استقرار سامانه مودیان (موضوع قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان) عدم تسلیم اظهارنامه در هر دوره مالیاتی برای کلیه مودیان و بعد از استقرار سامانه مذکور برای آن دسته از مودیانی که از عضویت در سامانه مودیان امتناع کرده‌اند ۱۰ میلیون ریال یا دو برابر مالیات پرداخت نشده تا موعد مقرر در ماده چهار این قانون هر کدام بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جریمه علاوه بر جریمه مذکور در بند «ب» ماده ۲۲ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است که مودی به دلیل عدم ثبت نام در سامانه مودیان باید بپردازند.

ب – کتمان معامله پیش اظهاری یا کم اظهاری ثبت معامله خود به نام غیر یا معامله غیر به نام خود استناد به اسناد سوری و هر عمل دیگری که به کم اظهاری مالیات یا استرداد غیرواقعی منجر شود دو برابر مالیات پرداخت نشده تا موعد مقرر در ماده چهار در این قانون و در صورت تکرار تخلف قبل از دو سال سه برابر مالیات پرداخت نشده است.

ج – دریافت مالیات و عوارض توسط اشخاص غیرمجاز سه برابر مالیات و عوارض دریافتی است.

در ادامه نمایندگان ماده ۴۰ این لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

براساس این ماده تاخیر در پرداخت مالیات‌ها و عوارض موضوع این قانون در مواعد مقرر موجب تعلق جریمه‌ای به میزان دو درصد در ماه نسبت به مالیات و عوارض پرداخت نشده و مدت تاخیر از زمان انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه یا سررسید پرداخت مالیات و عوارض هر یک که مقدم باشد خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض

تین نیوز

با پیگیری و ورود سازمان بازرسی کل کشور پیرامون راه اندازی سامانه های اخذ الکترونیکی عوارض در شبکه آزادراهی کشور و انجام یک تکلیف قانونی، ۳۶ میلیون لیتر بنزین معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال در سال صرفه جویی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاشهای صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • نظارت بر هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • تعیین دارایی‌هایی که انتقال آن مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • مجهز شدن ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان