Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور از آموزش صددرصدی سربازان تا سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: برای پس از دوران خدمت سربازان هم بسته حمایتی تعریف شده است. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار سید‌مهدی فرحی صبح امروز در جلسه رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها(GIS) با تسلیت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی چهره بی‌نظیر، قهرمان، افتخار ملی و فرا ملی و الگوی همه ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ثابت کرد که هنوز هم می‌توان مانند علی بود و علی‌وار به عرش رسید افزود: افتخار استان کرمان است که چنین انسان فراملی در این استان پرورش یافته است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه امروز سرباز و سربازی شرایط ویژه‌ای هم از نظر کمیت و هم کیفیت دارد گفت: نصف سربازان کشور امروز تحصیلات دانشگاهی دارند و اتفاقی که امروز در کرمان افتاده نمونه و سنبل وجود سربازان فرهیخته ماست.

جزئیات مقررات بخشش اضافه خدمت سربازان حین خدمتوزارت علوم سومین فراخوان پذیرش سرباز امریه پژوهش‌‍ یار را منتشر کردسپاه کرمان رتبه نخست مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح را کسب کرد

وی با بیان اینکه سربازان ما توقعات زیادی دارند و البته از سوی دیگر در نیروهای مسلح ما هم به کاربران با توانایی‌های ویژه نیاز است گفت: با توجه به سامانه‌ها و تجهیزات به‌روز و پیشرفته‌ای که امروز در نیروهای مسلح ما وجود دارد؛ سربازان ما که کاربر این تجهیزات هستند باید توانایی و علم کافی داشته باشند.

فرحی با اشاره به اینکه رویکرد جامعه باید نسبت به دوران مقدس سربازی تغییر کرده و جامعه نسبت به سربازی باید به سمت نشاط بیشتری برود عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بیش از 170 تدبیر در سال‌های گذشته نسبت به سرباز داشتند.

وی با بیان اینکه آینده کشور این تدابیر جمع‌آوری و کتابچه شده است گفت: سربازان ما ثروت عظیمی هستند که در اختیار داریم و عمدتا در طلایی‌ترین دوران زندگی به سربازی می‌آیند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه در برابر این ثروت عظیم با یک ابر چالش روبه‌رو هستیم بیان کرد: بیکاری و اشتغال این قشر ابرچالشی که با آن مواجه هستیم که می‌تواند به یک تهدید برای امنیت ملی تبدیل شود.

وی با عنوان اینکه 3.8 میلیون نفر بیکار در کشور داریم که اگر بتوان با یک تدبیر از این ثروت استفاده کنیم می‌توانیم در راستای حل این چالش قدم برداریم گفت: سربازان ما دو سال در اختیار نیروهای مسلح هستند و ما به یک مدل متفاوت نسبت به مدل‌های سنتی فعلی نیاز داریم.

فرحی با بیان اینکه  قرارگاه مهارت‌آموزی برای نخستین بار در سال 96 راه‌اندازی شد که وظیفه اصلی و ذاتی آن مهارت‌آموزی مناسب برای سربازان در طول مدت خدمت است گفت: هدف ما افزایش جذابیت، نشاط و مهارت در بین سربازان است و هدف غایی ما مهارت‌آموزی منجر به اشتغل است چرا که مهارت به تنهایی گره‌گشا نیست و باید به اشتغال منجر شود.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه مهارت‌آموزی قرارگاه تا سال 1401 تعریف شده است و به دنبال آن هستیم که هیچ سربازی نداشته باشیم که مهارت منجر به اشتغال نداشته باشد گفت: مهارت‌های هر استان پایش شده و 512 مهارت در کشور احصا شده که سهم هر استان حدود 20 تا 30 مهارت است.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه 512 مهارت در سامانه سرباز وب وارد شده افزود: ما چتر مهارت  و کیفیت را گسترش دادیم و 5 گام مهارت‌آموزی داریم که از قبل از دوران مقدس خدمت سربازی آغاز شده و تا بعد از آن ادامه دارد.

وی با عنوان اینکه بسته مشوقی برای مهارت‌آموزی سربازان داریم و نیاز به مشارکت حداکثری همه دستگاه‌هاست گفت: تا کنون با 21 دستگاه و نهاد توافقنامه امضا کردیم که از این تعداد با 13 وزارتخانه توافقنامه امضا شده است.   

فرحی با بیان اینکه برای پس از خدمت هم بسته حمایتی برای سربازان تعریف شده تا بتوانند زیرساخت‌های لازم را برای اشتغال فراهم کنند تصریح کرد: اگر بحث پس از خدمت سربازان پیگیری و مدیریت نشود تمامی اقدامات انجام شده بی‌فایده است.

وی با اشاره به اینکه شورای اشتغال در استان‌ها باید راه‌اندازی شده و سربازان دارای مهارت باید در اولویت اشتغال قرار بگیرند افزود: امسال آموزش 200 هزار نفر را در برنامه داریم  که تا سال 1401 صددرصد سربازان ما مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/512/ز

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای سربازان

آفتاب‌‌نیوز :

مجوز استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح صادر شد.

اشکان جعفرکریمی مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: این مجوز با پیگیری‌های این دفتر و با توجه به مشکلات دهیاری‌ها جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز پایگاه‌های آتش نشانی روستایی، توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح، صادر شده که بر اساس آن، به مدت ۲ سال استفاده از تعداد محدودی نیرو‌های وظیفه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای غیرپزشکی برای بکارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور امکان‌پذیر شده است.

 وی خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد ۹۳۸ پایگاه آتش نشانی در مناطق روستایی کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی صورت گرفته به‌منظور دسترسی به حداقل استاندارد‌های لازم برای ارائه خدمات آتش‌نشانی و ایمنی به جوامع روستایی کشور، تعداد پایگاه‌های مذکور به‌مرور در حال افزایش است.

 وی افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات این پایگاه‌ها، تأمین نیروی انسانی موردنیازاست که به دلیل محدودیت منابع اعتباری دهیاری‌ها، استفاده از ظرفیت نیرو‌های وظیفه می‌تواند در رفع این مشکل، موثر واقع شود.

 کریمی همچنین در خصوص اثربخشی موضوع نیز اظهار نمود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بر اساس مجوز اخذ شده از ستاد کل نیرو‌های مسلح بالغ بر ۳۵۰ نیروی امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و بکارگیری شدند که موجب فعال‌سازی این پایگاه‌ها و ارائه خدمات شبانه‌روزی در بسیاری از آن‌هاشد.

وی در ادامه افزود: در تعدادی از پایگاه‌ها با برنامه‌ریزی صورت گرفته، نیرو‌های امریه علاوه بر انجام خدمات اطفای حریق، نسبت به ارائه آموزش‌های ایمنی به اهالی روستا‌ها نیز اقدام می‌کردند که در بهبود وضعیت ایمنی روستاها، بسیار اثرگذار بود.

 مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی در پایان یادآورشد: با توجه به صدور مجوز جدید توسط ستادکل نیرو‌های مسلح، به منظور هماهنگی برای بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت، جلسه‌ای در دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیرو‌های مسلح با حضور نماینده دولت در امور کارکنان وظیفه و نمایندگان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

وی اافزود: در این جلسه در خصوص چالش‌های مربوط به این موضوع و راهکار‌های رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر گردید و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد
  • خبر خوش برای سربازان
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور