Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، مقامات ارشد کاخ سفید درحالی این روزها با حمایت از آشوبگران و در اظهاراتی عوام فریبانه ادعای حمایت از مردم ایران و ایستادن در کنار آنها  را فریاد میزنند که ویزای معتبر برخی از دانشجویان ایرانی را باطل و در ورود ایرانی‌ها به این کشور بسیار سختگیری می‌کنند.

 

سوزان چرچ وکیل مدافع مهاجرت در بوستون در صفحه شخصی خود نوشت که دانشجوی 24 ساله ایرانی، شب گذشته پس از ورود به فرودگاه، تحت بازداشت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دانشجوی ایرانی 2 سال در آمریکا ساکن بود. به گفته چرچ، او از طریق خانواده این دانشجو در جریان بازداشت وی قرار گرفته است اما ماموران مربوطه اجازه نداده‌اند که با وی صحبت کند.

 

همزمان جمعی از دوستان و هم کلاسی‌های آقای دهقانی عصر دوشنبه در فرودگاه لوگان شهر بوستون تجمع کردند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی چون "بگذارید شهاب وارد شود" و یا "تبعیض علیه ایرانیان را خاتمه دهید" به بازداشت این دانشجوی ایرانی اعتراض کردند.

 

جمعی از دانشجویان ایرانی نیز در فرودگاه بین‌اللملی شهر بوستون آمریکا جمع شده‌اند و امیدوارند مانع از بازگردان شهاب دهقانی، دانشجوی دانشگاه نورت‌ایسترن شوند که یکشنبه شب پس از ورود به این فرودگاه از سوی ماموران گمرک و مرزبانی بازداشت و گفته شده به زودی برای بازگرداندن او به ایران اقدام خواهد شد.

 

این اقدام دولت آمریکا نخستین باری نیست که علیه دانشجویان ایرانی رخ می دهد و چندی پیش هم ویزای حدود 20 دانشجوی ایرانی را بدون هیچ توضیحی باطل کرده بود. ماموران فرودگاه به یکی از این دانشجویان به محض ورود به آمریکا اطلاع دادند که ویزای وی باطل است و باید با همان پرواز (ترکیش ایر) بازگردد اما چون پرواز بازگشت دو روز دیگر بود، این دانشجو را به زندان منتقل و پس از دو روز تحقیر و توهین، از کشور اخراج کردند.

 

روز گذشته نیز برخی منابع خبری از بازجویی سه ساعته یکی از ایرانیان دارای گرین کارت در فرودگاه جان اف کندی نیویورک خبر دادند که علاوه بر بررسی تلفن همراه و تصویربرداری از اطلاعات موجود، نسبت به احساس وی درباره ترور سردار شهید قاسم سلیمانی هم پرسیده بودند.

 

اوایل ژانویه هم 60 ایرانی که به کانادا سفر کرده بودند، در زمان بازگشت به آمریکا، مورد بازجویی طولانی مدت و بازداشت قرار گرفتند.

 

وبسایت خبری محلی "مس لایو" به نقل از سارا چرچ، وکیل مهاجرت مستقر در بوستون نوشت: شهاب دهقانی که از یکشنبه شب در فرودگاه بوستون بازداشت شده است به مدت دو سال دانشجوی دانشگاه ایالتی ماساچوست بوده و پس از آن به دانشگاه نورت‌ایسترن منتقل شده است. این وکیل مهاجرت به مَس‌لایو گفته آقای دهقانی پس از آن که سال گذشته به ایران باز می‌گردد تقاضای مجدد ویزای دانشجویی کرده و پس از حدود یک سال انتظار برای اخذ ویزا روز گذشته (یکشنبه) وارد فرودگاه لوگان بوستون می‌شود اما ماموران مرزبانی و گمرک مانع از ورود او به خاک ایالات متحده می‌شوند.

 

در چند ماه گذشته گزارش‌های متعددی از بازداشت و بازگرداندن دانشجویان ایرانی در مبادی ورود به خاک آمریکا مخابره شده است.

روزنامه نیویورک تایمز، اوایل پاییز گذشته از بازگرداندن نیما عبدالله‌پور که پس از اخذ پذیرش از سوی دانشگاه دیویس در شمال کالیفرنیا قصد ورود به آمریکا را داشت خبر داده بود.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ ویزا آمریکا دانشجویان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • واکنش سازمان ملل به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها