Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:46:18 GMT

تاخیرکنندگان پرداخت مالیاتی 2 درصد جریمه می شوند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۰۹۹

تاخیرکنندگان پرداخت مالیاتی 2 درصد جریمه می شوند

نمایندگان مجلس نوع و میزان جرائم متخلفان پرداخت های مالیاتی را تعیین و مقرر کردند تاخیرکنندگان پرداخت مالیاتی 2درصد جریمه می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، اول بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به لایحه مالیات بر ارزش افزوده، جرائم متخلفان پرداخت های مالیاتی را تعیین کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ماده 39 این لایحه، از 201 نماینده حاضر در پارلمان 166 نماینده رای موافق، 4 نماینده رای مخالف و 3 نماینده نیز رای ممتنع دادند.

در ماده 39 آمده است؛ مؤدیان در صورت ارتکاب تخلفات ذیل علاوه بر پرداخت مالیات، مشمول جریمه‌هایی به‌شرح زیر می‌باشند:

الف- تا زمان استقرار سامانه مؤدیان «موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» عدم تسلیم اظهارنامه در هر دوره مالیاتی برای کلیه مؤدیان و بعد از استقرار سامانه مذکور برای آن دسته از مؤدیانی که از عضویت در سامانه مؤدیان امتناع کرده‌اند: ده میلیون (10.000.000) ریال یا دو برابر مالیات پرداخت نشده تا موعد مقرر در ماده (4) این قانون، هر کدام بیشتر باشد. این جریمه علاوه بر جریمه مذکور در بند «ب» ماده (22) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان است که مؤدی به دلیل عدم ثبت‌نام در سامانه مؤدیان باید بپردازد.

ب- کتمان معامله، بیش‌اظهاری یا کم‌اظهاری، ثبت معامله خود به نام غیر یا معامله غیر به نام خود، استناد به اسناد صوری و هر عمل دیگری که به کم اظهاری مالیات یا استرداد غیرواقعی منجر شود: دو برابر مالیات پرداخت نشده تا موعد مقرر در ماده (4) در این قانون و در صورت تکرار تخلف قبل از دوسال، سه برابر مالیات پرداخت نشده.

ج- دریافت مالیات و عوارض توسط اشخاص غیرمجاز: 2 برابر مالیات و عوارض دریافتی.

همچنین نمایندگان با ماده 40 این لایحه نیز با 167 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 204 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 40 این لایحه هم آمده است:

تأخیر در پرداخت مالیات‌ها و عوارض موضوع این قانون در مواعد مقرر، موجب تعلق جریمه‌ای به ‏میزان دو‌ درصد ‌(2%)‌ در ماه، نسبت به مالیات و عوارض پرداخت‌نشده و مدت تأخیر از زمان انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه یا سررسید پرداخت مالیات و عوارض، هریک که مقدم باشد، خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مالیات نمایندگان مجلس جریمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهم‌ترین مراجع بین‌المللی که برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده می‌شود، بانک توسعه اسلامی است و هفته آینده پنجاهمین سالگرد تأسیس این بانک در عربستان سعودی با حضور ۴۷ کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته تأمین مالی از سوی این بانک صورت نمی‌گرفت و یکی از اولویت‌های ما رفع موانع پرداخت اقساط کشور بود تا کاری کنیم این بانک برای ۱۱ پروژه عمرانی ما تأمین مالی کند.
خاندوزی خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده و ما مسیر دور زدن تحریم در پرداخت بدهی ایران به این بانک را پشت سر گذاشتیم و بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم و فرآیند بازپرداخت اقساط ۱۱ پروژه عمرانی آغاز شده است.
وزیر اقتصاد گفت: تا امروز بیش از ۴۰ میلیون یورو بازپرداخت جدید برای تکمیل پروژه‌ها دریافت کردیم و امیدواریم هفته آینده در ریاض نیز بتوانیم مجوز پرداخت‌های بیشتر و پروژه‌های دیگری را بگیریم. سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز همچنین در حاشیه مراسم رسمی واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به دو هلدینگ بانکی و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته از محل ابربدهکاران مالیاتی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول کردیم. وی گفت: مالیات معوقه ابربدهکاران شامل برخی شرکت‌های زیرمجموعه بانک‌ها و مالیات خود بانک‌ها بود که وصول کردیم تا فشاری به مودیان مالیاتی کوچک وارد نشود.

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات از ابربدهکاران
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟