Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@15:44:00 GMT

نماز بدون صلوات بر آل محمد، نماز نیست

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۱۷۷

نماز بدون صلوات بر آل محمد، نماز نیست

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت با بیان اینکه حب اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت فرض واجب دانسته شده است، گفت: نماز بدون صلوات بر محمد و آل محمد، نماز نیست.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد عبدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه در پیش‌کنگره شعر اهل بیت(ع) که روز گذشته، 30 دی‌ماه در شهرستان قروه برگزار شد، شعر اهل بیت(ع) را زمینه‌ای برای شناخت بیشتر خاندان پاک عصمت و طهارت دانست و اظهار کرد: حب اهل بیت(ع) یکی از سفارشات پیامبر اکرم(ص) قبل از فوتش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی توسط اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی در برهه حساس کنونی، از مجامع میانی سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا در گام دوم انقلاب نیز نسبت به ایفای نقش سازنده خود عمل کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی قروه از ارسال 40 اثر از شعرای آیینی این شهرستان به پیش‌کنگره شعر اهل بیت(ع) خبر داد و افزود: از این تعداد آثار ارسالی، 11 شعر آئینی امروز در این مراسم قرائت خواهد شد.

حب اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت فرض واجب است

ماموستا ملا هاشم نوری، امام جمعه اهل سنت نیز ضمن تسلیت حوادث تلخ دی‌ماه و شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: حب اهل بیت(ع) در منابع اهل سنت فرض واجب دانسته شده است و نماز بدون صلوات بر محمد و آل محمد، نماز نیست.

وی سیره اهل بیت(ع) و عمل به آن را موجب کمال انسان و قرب به ذات اقدس الهی دانست و عنوان کرد: امیدواریم ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) در روز قیامت شفیع مؤمنان باشند.

ماموستا نوری با بیان اینکه اهل سنت ارادت قلبی نسبت به اهل بیت(ع) داشته و دارند، عنوان کرد: کنگره شعر اهل بیت(ع) به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است و فرصت مناسبی جهت آشنایی آحاد و امت اسلامی با فضایل اهل بیت(ع) و لزوم محبت اهل بیت(ع) است.

یادآور می‌شود، کنگره ملی شعر اهل بیت(ع) ۱۴ اسفند در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

کد خبر 6086762

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم