Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@13:12:04 GMT

پاکت‌های پارچه‌ای ناجی کره‌زمین

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۱۷۹

پاکت‌های پارچه‌ای ناجی کره‌زمین

گروه اجتماعی ــ مدیرسمن سفیران مهربانی اسفراین گفت: کیسه‌های پلاستیکی قاتل زمین و پاکت‌های پارچه‌ای ناجی آن هستند.

سمانه سدیدی، مدیرسمن سفیران مهربانی اسفراین، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه طی دوسال گذشته کمپین نه به تولید زباله و پلاستیک توسط سمن سفیران مهربانی در شهرستان اسفراین با هدف فرهنگ سازی در این زمینه آغاز به کار کرده است، اضافه کرد: برای نخستین بار در شهرستان اسفراین اقدام به تولید و توزیع پاکت‌های پارچه‌ای کرده‌ایم و این پاکت‌های پارچه‌ای کاربردهای مختلفی نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سمن سفیران مهربانی گفت: تولید و توزیع پاکت‌های پارچه‌ای از چند جهت حائز اهمیت است که حفظ محیط ‌زیست در اولویت قرار دارد.

سدیدی اظهار کرد: این پاکت‌ها توسط زنان سرپرست خانوار دوخته می‌شود و علاوه بر کمک به حذف پلاستیک حدود ۲۰ بانو کم بضاعت در اسفراین را به صورت مستقیم مشغول به کار کرده است.

وی افزود: پاکت‌های در کاربردهای مختلف از جمله پاکت‌های پارچه‌ای خرید نان ، لقمه و چاشت دانش آموزان، توری‌های پارچه‌ای جهت خرید میوه، سبزی و صیفی‌جات، پاکت‌های خرید خشکبار و به طور کلی جهت استفاده برای مایحتاج روزانه دوخته شده و با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

سدیدی ادامه داد: برای حفظ محیط زیست و تولید هرچه کم‌تر زباله، باید از خانه‌ها فرهنگ‌سازی را شروع کرد مردم با تهیه این پاکت‌ها به اضافه عدم استفاده از پلاستیک‌ها که قاتل زمین هستند به کسب درآمد بانوان بی‌بضاعت کمک می‌کنند.

وی در خصوص جنس این پاکت‌ها اعلام کرد: این پاکت‌ها از جنس‌های کتان و متقال که قابل شست‌وشو و بهداشتی هستند در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و زیبا برای رده‌های سنی مختلف تهیه شده است.

سدیدی افزود: شهروندان برای تهیه و سفارش این پاکت‌ها می‌توانند به فروشگاه سفیران مهربانی واقع در خیابان طالقانی جنب خیابان بهشت که توسط بانوان توانمند اسفراین اداره می‌شود مراجعه نمایند.

وی در پایان از استقبال بسیاری از ادارات و ارگان‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این اقدام مورد استقبال بی‌نظیر اداراتی هم‌چون محیط زیست، علوم پزشکی، شهرداری، شورای شهر، آموزش و پرورش و فرمانداری قرار گرفته است امید داریم روزی برسد که استفاده از پاکت‌های پلاستیکی در این شهرستان برای حفظ محیط‌زیست به حداقل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن کیسه پارچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع خودجوش مردم ولایتمدار اسفراین در حمایت از مردم مظلوم فلسطین 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مردم شهر اسفراین در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه و در محکومیت جنایات جدید رژیم اشغالگر قدس، شامگاه چهارشنبه در میدان امام خمینی (ره) شهرستان اسفراین تجمع کردند.

در این اجتماع جمعی از اقشار مختلف مردم ولایتمدار اسفراین و بانوان حضور داشتند با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر انگلیس ادامه جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس علیه مردم بی دفاع غزه را محکوم کردند.

دیگر خبرها

  • حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش
  • حضور ۱۵ تیم خارجی در رقابت‌های بین‌المللی کوراش اسفراین
  • نجات هفت خدمه لنج باری در آب‌های اطراف جزیره قشم
  • ۳ گردشگر نوروزی از خطر غرق در آب‌های کنگان نجات پیدا کردند
  • آغاز پویش پنجشنبه‌های مهربانی در سال ۱۴۰۳
  • اجتماع خودجوش مردم ولایتمدار اسفراین در حمایت از مردم مظلوم فلسطین 
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • هت‌تریک ناکامی بوکس در سال گذشته/ فونتانا ناجی می‌شود؟
  • ماموران پلیس راه، ناجی پسر بچه رها شده در جاده
  • تصاویر| عبادتگاه زرتشتیان اصفهان