Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@02:27:45 GMT

برف و باران در راه تهران

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۱۸۷

صراط:

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با میزان، با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده، گفت: امروز با ورود سامانه بارشی در غرب کشور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام بارش برف و باران شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مناطقی از شمال غرب، جنوب غرب و مرکز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد، افزود: امروز در سواحل دریای خزر و شمال شرق هم بارش پراکنده خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشینه ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها به صورت برف و باران در ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شمال فارس و جنوب اصفهان پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه برای شمال بوشهر به شکل رگبار و رعد و برق بارش‌ها شدت پیدا می‌کند، افزود: پنج شنبه در دامنه‌های البرز مرکزی ابتدا بارش‌های پراکنده آغاز می‌شود و جمعه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به تدریج سامانه بارشی از سمت شرق خارج می‌شود و موج دیگری از بارش‌ها جمعه از سمت شمال غرب به شکل برف و با کاهش دما برای آغاز خواهد شد.

نقشینه با بیان اینکه بارش برف در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام پیش بینی می‌شود، گفت: نفوذ جریانات سرد شمالی روی دریای خزر، کاهش دما و بارش را برای سواحل دریای خزر آغاز خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه شنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تداوم پیدا می‌کند، تصریح کرد: برای سواحل شمال در شمال و شمال شرق نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه خلیج فارس تا روز پنج شنبه مواج است، گفت: دریای عمان و دریای خزر نیز تا جمعه مواج هستند.

نقشینه با اشاره به وضعیت جوی تهران، افزود: امروز آسمان تهران کمی ابری و تا نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و در برخی ساعات غبار محلی پیش بیینی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای مهرآباد ۵ و کمینه دما منفی ۲ درجه پیش بینی می‌شود، گفت: فردا شب بارش‌های تهران به صورت برف و باران آغاز می‌شود و پنج شنبه صبح نیز بارش برف و باران خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه بندرعباس با دمای ۲۵ درجه گرم‌ترین و شهرکرد با دمای منفی ۱۱ درجه سردترین مراکز استانی بوده اند، افزود: شاخص کیفیت ۱۱۶ بوده و اکنون وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما دوشنبه (۳ اردیبهشت) در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان و سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) دراستان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی چهارشنبه (۵ اردیبهشت) در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری دور از انتظار نیست.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

کد خبر 6084776 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • (تصاویر) بارش باران بهاری در تهران
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • ببینید | تصاویری از بارش ناگهانی باران در تهران؛ تگرگ و رعد و برق در راه است
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • رگبار شدید باران در استان تهران/‌ سامانه‬ بارشی تشدید می‌شود
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق