Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@00:20:50 GMT

عمر کهکشان‌های اولیه کوتاه بوده است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۱۹۷

عمر کهکشان‌های اولیه کوتاه بوده است

نتایج بررسی‌های جدید محققان و ستاره‌شناسان نشان می‌دهد عمر کهکشان‌های اولیه برخلاف تصورات اولیه، در مقایسه با کهکشان‌های جدیدتر، کوتاه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، بررسی‌هایی که در مورد عمر کهکشان‌های اولیه در ژاپن صورت گرفته، نشان می‌دهد که مدت زمان فعالیت آنها در مقایسه با کهکشان‌های جدید‌تر کوتاه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دورترین کهکشان در حال مرگ شناخته شده که در زمان شکل‌گیری ستاره‌های اولیه به وجود آمده است، در حدود ۱۲ میلیارد سال نوری دورتر از زمین قرار دارد. بنابراین این کهکشان حدود ۱.۵ میلیارد سال بعد از وقوع انفجار بزرگی که منجر به شکل‌گیری جهان شد، از بین رفته است.

محققان برای بررسی دقیق این موضوع از تلسکوپ فضایی کپلر و برخی تلسکوپ‌های بزرگ دیگر بر روی کره زمین استفاده کرده و حرکات ستاره‌ها را مطالعه کرده‌اند و دریافته‌اند که به مرور زمان بر عمر کهکشان‌ها افزوده شده است.

یافته‌های جدید مغایرتی با یافته‌های قبلی در مورد طول عمر کهکشان‌های مختلف که از طریق مدل سازی‌های رایانه‌ای به دست آمده بود، ندارد. اما دقت این بررسی‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ژاپن مرگ کهکشان انفجار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار عجیب ستاره سابق پرسپولیس در لالیگا دو

یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی که زمانی در تیم پرسپولیس می‌درخشید، این روز‌ها در لیگ دو اسپانیا نیمکت‌نشین شده و دوران نزولی خود را سپری می‌کند.

لوکادیا که به دلیل رفتار‌های غیرحرفه‌ای و به بهانه‌های واهی از پرسپولیس جدا شد، در حال حاضر در تیم دپورتیوو آموریبیتا بازی می‌کند. او که زمانی یکی از مهاجمان کلیدی سرخپوشان بود، در این تیم به نیمکت‌نشین محض تبدیل شده و در ۶ بازی اخیر این تیم تنها ۱۷ دقیقه مقابل لگانس به میدان رفته است.

منبع: خبرآنلاین

tags # پرسپولیس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای در کهکشان راه شیری
  • خورشید پنج میلیارد سال دیگر کل زمین را خواهد بلعید
  • آمار عجیب ستاره سابق پرسپولیس در لالیگا دو
  • سرتیپ حیدری: هرگونه تهدید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ می‌دهیم
  • متقاضیان کارت سوخت بخوانند | زمان تحویل کارت سوخت کوتاه شد
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هر تهدیدی در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم
  • سرتیپ حیدری: آمادگی پاسخ به هر تهدیدی در کوتاه‌ترین زمان را داریم
  • تصاویر نجومی ۲۸ فروردین (۱۶ آوریل)
  • جریان جهانی بی‌اعتبار شدن مدارک دانشگاهی/ استخدام در تسلا هم مدرک نیاز ندارد