Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@15:05:51 GMT

ال جی چگونه شکل گرفت؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۳۷۱

ال جی چگونه شکل گرفت؟

ال جی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید لوازم الکترونیک و فناوری اطلاعات است که محصولات آن شامل تلفن‌های همراه، لوازم خانگی، صوتی تصویری و ... می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ال جی یک شرکت چند ملیتی الکترونیکی است که دفتر مرکزی آن در شهر سئول قرار دارد؛ شرکت ال جی در پنج زمینه اصلی ارتباطات موبایل، سرگرمی‌های خانگی، لوازم خانگی، دستگاه‌های تهویه هوا و راهکارهای کاهش انرژی فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیر مجموعه‌های بزرگ این شرکت شامل ال جی الکترونیکس، ال جی دیسپلی، زنیث و ال جی کمیکال است که ال جی الکترونیکس، معروف‌ترین زیر مجموعه این شرکت محسوب می‌شود.

تاریخچه تاسیس ال جی

شرکت ال جی در سال ۱۹۵۸ توسط "کو این هوی" تاسیس شد؛ ال جی نتیجه ادغام دو شرکت کره‌ای تولید کننده مواد پلاستیکی لاکی (Lucky) و تولید لوازم الکتریکی گلداستار (Goldstar) است، این دو شرکت مکمل یکدیگر بود، به گونه‌ای لوازم الکتریکی که در گلداستار تولید می‌شد، درون قاب‌های پلاستیکی محکم و جذاب قرار می‌گرفت.

اولین محصول ال جی

شرکت ال جی در سال ۱۹۵۹ موفق شد اولین رادیوی کره‌ای را با نام "A۵۰۱" تولید و عرضه کند؛ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیامی که از این رادیو پخش شد، آغاز حضور کشور کره در عرصه صنعت الکترونیک بود. پس از آن در سال ۱۹۶۰ حوزه فعالیت شرکت ال جی وسیع‌تر شد و بخش تولید محصولات شیمیایی و الکترونیکی به آن اضافه شد. ال جی در آن دوره زمانی اولین فن را ارائه کرد و موفقیت خود را به رخ همگان کشید؛ سپس در سال بعد اولین تلفن کره‌ای را تولید کرد.

مسیر رشد ال جی

با شروع دهه ۱۹۷۰، زیرمجموعه‌ گلداستار شروع به تولید کابل‌های برق کرد که این اقدام تاثیر مهمی در توسعه زیرساخت‌های کره جنوبی داشت. صادرات رادیو نیز در سال ۱۹۶۲ آغاز شد، و گلداستار، به عنوان پیشگام تولیداین محصولات، رادیوهای خود را به خارج از کشور صادر کرد. تولیدات لوازم خانگی گلداستار در پایان دهه ۷۰ به اوج خود رسید، به طوری که در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ اولین یخچال و تلویزیون سیاه و سفید را در کره جنوبی معرفی کرد. این شرکت در سال ۱۹۶۸ اولین دستگاه تهویه هوا و در سال ۱۹۶۹ نیز اولین آسانسور و ماشین لباسشویی کره‌ای را معرفی و تولید کرد. زیر مجموعه دیگر شرکت یعنی لاکی نیز در این دوره زمانی مشغول تولید محصولات صنعتی و روغنی بود؛ این شرکت در سال ۱۹۶۷ با همکاری "Fat Industry"، اولین شامپو را در کره جنوبی تولید و معرفی کرد.

 اتحاد زیرمجموعه های ال جی

مدیران ال جی در دهه ۱۹۸۰ به فکر اتحاد بیشتر دو بخش شرکت افتادند؛ بنابراین شرکت‌های گلداستار و لاکی تولیدات خود را توسعه دادند. از یک طرف گلداستار شروع به تولید تلویزیون رنگی در کره جنوبی کرد و شرکت لاکی نیز محصولات جدیدی مانند پنجره‌های پی وی سی را به لیست محصولات خود اضافه کرد.

 حوزه‌ های فعالیت ال جی

لوازم صوتی و تصویری یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت ال جی است؛ این محصولات شامل انواع تلویزیون‌های پلاسما، LCD، OLED، LED و تلویزیون‌های هوشمند در بخش سرگرمی‌های خانگی شرکت ال جی تولید می‌شود. علاوه بر این محصولات دیگری مانند انواع پخش کننده‌های DVD و CD، فلش مموری، مانیتور و سینمای خانگی نیز در این بخش تولید می‌شود. تلفن‌های همراه هوشمند ال جی، لپ تاپ، کامپیوتر و لوازم ارتباطی در بخش دیگری به نام ارتباطات موبایل تولید می‌شود. ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، اجاق گاز، مایکروویو و موتورهای الکتریکی نیز محصول بخش لوازم خانگی شرکت  ال جی است. کولرهای گازی و دستگاه‌های تهویه هوا نیز در قسمت تهویه هوا و راهکارهای انرژی ال جی تولید می‌شود.

وضعیت کنونی شرکت ال جی

شعار ال جی در سال‌های اخیر، Life's Good بوده است؛ بنابراین تولید محصولات با کیفیت این برند نیز در جهت تحقق این شعار است، به طوری که کاربران با استفاده از محصولات ال جی، زندگی خوبی را تجربه خواهند کرد. امروزه شرکت ال جی در جایگاهی قرار دارد که سایر برندها نیز برای پیشرفت خود از نوآوری‌های این شرکت استفاده می‌کنند. در حال حاضر، محصولات برند ال جی جزء پر فروش‌ترین محصولات شناخته شده در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

کد خبر 400933

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ال جی تکنولوژی تلویزیون لوازم خانگی محصولات الکترونيکي گجت های جدید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، تولیدکنندگان ایرانی حاضر در نمایشگاه کالای کودک روسیه با اشاره به استقبال خوب شرکت‌ها و بازدیدکنندگان نمایشگاه از اسباب بازی‌های ایرانی بر وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های مناسب برای حضور جدی ایران در بازار اسباب بازی روسیه در صورت پیگیری مذاکرات و ارتباطات برقرار شده طی نمایشگاه تاکید کردند.

 نمایشگاه اسباب بازی روسیه در دوره اخیر میزبان ۳۵ واحد صنایع خلاق ایرانی حوزه اسباب بازی، آموزش و تعلیم و تربیت بود که در قالب کنسرسیوم اسباب بازی، غرفه های ایران را در این نمایشگاه تشکیل می‌دادند.

علی قاسمی، مدیرعامل یک شرکت پرورش ذهن در خصوص تجربه حضور در این نمایشگاه گفت: با تنوعی بیش از ۳۰۰ محصول از حیوانات سخت و نرم، هند پاپت، تخم دایناسور و مزرعه در نمایشگاه اخیر مسکو شرکت کردیم.

در این رویداد بستری فراهم شد تا تولیدکنندگان این صنعت تعامل مستقیمی با مخاطبان خود داشته باشند و خوشبختانه محصولات با توجه به لحاظ کیفیت، ظرافت و رنگ آمیزی خاص مورد توجه بازدیدکنندگان در نمایشگاه قرار گرفتند.

حضور در این نمایشگاه نقاط قوت فراوانی از جمله تبادل اطلاعات و تجربیات بین شرکت‌های تولیدی از کشور‌های مختلف، آشنایی با فرهنگ و سلایق بازار هدف ، عمدتا کودکان و نوجوانان شده است. 

حضور در این رویداد زمینه ساز طراحی و تولید محصولات جدید و متنوع‌تر در این شرکت بوده و در این زمینه به زودی محصولات جدیدی از جمله عروسک نوزاد، اسکوتر و لگو مگنت را راهی بازار می‌کنیم و امیدواریم تولیدات با کیفیت و متنوع ایرانی بتواند به تمام کشور‌ها ارسال و عرضه شوند و موجبات رشد فرهنگی و اقتصادی کشور شوند.

به گفته احسان منشی، مدیر عامل یک شرکت صنعتی نیز از دیگر شرکت کنندگان این رویداد که ۳۵ تولید کننده ایرانی فعال درحوزه بازی‌های رومیزی، حرکتی، فکری و آموزشی و ... در این نمایشگاه حضور داشتند و این شرکت با برند نوباوه همراه با محصولات جنبشی حرکتی خود از قبیل موتور تعادلی، اسکوتر و گلف و ... از غرفه داران بخش نمایشگاه ایران بود.

وی با بیان اینکه تعاملات خوبی بین روسیه و ایران در حوزه اسباب بازی مشاهده می‌شد تصریح کرد: نمایشگاه با استقبال فراوانی از طرف فروشندگان، پخش کنندگان و حتی مصرف کنندگان روسی مواجه شد.

بیشتر علاقه مندی روس‌ها به سمت بازی‌های رومیزی و اسباب بازی‌های سایز کوچک بود. در بازار روسیه مشابه برخی از محصولات ایرانی با قیمت‌هایی بالا که بعضا تولید چین و روسیه بود مشاهده می‌شد.

با توجه به رابطه خوب بین دو کشور روسیه و چین، محصولات چینی در بازار اسباب بازی روسیه جایگاه ویژه‌ای داشته و می‌توان امیدوار بود با ارائه قیمت‌های رقابتی با کالا‌های چینی بتوانیم بازارخوبی از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار روسیه ایجاد کنیم.

منشی تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از نمایشگاه پیگیری‌های مستمر منجر به دریافت نتیجه می‌شود، امیدواریم که این پیگیری‌ها شرایط همکاری خوبی را بین ایران و روسیه رقم زند.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه میش مرغ در بوکان
  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • کشاورزی ارگانیک؛ مفید یا مضر؟
  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • «سود» مشوقی برای «مشارکت مردمی» در تولید
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • تمام شرکت‌های تولید کننده آرد، غنی‌سازی آرد را با آهن و اسید فولیک انجام می‌دهند
  • تحقق شعار"جهش تولید" در اولویت برنامه‌های زامیاد قرار دارد/ توسعه و بهبود سبد محصولات زامیاد در دوره جدید مدیریتی
  • میزان تولید تخم مرغ در استان قم به ۱۳۵ هزار تن رسیده است
  • کنترل کیفیت محصولات خط تولید با سامانه هوش مصنوعی