Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@14:33:17 GMT

تقدیر از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی در آمل

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۴۱۷

تقدیر از هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی در آمل

حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برگزاری آئین هنرماه با هدف گرامیداشت مقام هنر و هنرمندان صنایع دستی از سال ۹۶ آغاز شده و در روز پنج شنبه ۳ بهمن، نهمین دوره این آئین در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم از چهار هنرمند شهرستان آمل، آقای محمد محسنی در رشته خراطی، علی حیدری در رشته نمد مالی، نوروز علی بابایی در رشته لاک تراشی و زهرا غریقی در رشته لباس سنتی، تقدیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی مازندران، با اشاره به اهمیت معرفی و رونق تولید صنایع دستی در استان، گفت: این برنامه‌ها فرصت خوبی برای معرفی و شناسایی ظرفیت‌های صنایع دستی شهرستان‌ها است.

ایزدی با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان در صنایع دستی به عنوان هنر اصیل و بومی منطقه، گفت: تلاش می‌کنیم تا با حمایت دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها، آئین هنرماه را به صورت ماهانه در سطح استان برگزار کنیم.

وی افزود: نهمین آئین هنرماه در روز پنج شنبه ۳ دی ۹۸ رأس ساعت ۹ صبح در محل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

کد خبر 4831184

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران آمل بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد سردار سلیمانی بوشهر ایلام قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه دهه فجر بیرجند راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: نیمه دوم مهرماه همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود و در آن بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی بین سه قاره مورد تاکید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سعید شاهرخی صبح امروز در نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با آندری ژیلتسوف سرکنسول روسیه در اصفهان که در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: تقویت توسعه دیپلماسی همه جانبه بین دو کشور روسیه و ایران ضرورت دارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استان‌هایی است که برای تقویت این روابط ظرفیت‌های زیادی دارد، گفت: کرمان ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد که باید از نزدیک آنها را دید و از تماشای آن لذت برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه صدور روادید گردشگری ایران و روسیه لغو شده که باید برقرار شود، افزود: باید بستر حضور گردشگران روسیه به ایران تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه ما در استان کرمان این آمادگی را داریم تا از گردشگران روسیه استقبال و پذیرایی کنیم، گفت: در نمایشگاه‌هایی که در کشور روسیه دایر شده است رتبه اول را غرفه‌های کرمانی کسب کردند.

شاهرخی با بیان اینکه در نیمه دوم مهرماه همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود، افزود: این همایش دو روزه است و در آن بزرگ‌ترین شبکه اقتصادی بین سه قاره مورد تاکید است.

وی بیان کرد: محتواهایی با زبان روسی تولید شده که می‌توان آنها را در شبکه‌های تلویزیونی روسیه پخش کرد تا مردم روسیه با ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان کرمان آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان رتبه نخست آثار تاریخی و باستانی ایران به خود اختصاص داده است، گفت: بیش از هفت هزار اثر تاریخی در کرمان وجود دارد که از این تعداد 700 اثر ثبت ملی شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 10 اثر ثبت جهانی داریم، ادامه داد: صنایع دستی بی‌نظیری در این استان تولید می‌شود و 60 رشته صنایع دستی در استان کرمان وجود دارد.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • پنج کانون بسیج هنرمندان در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • پرداخت تسهیلات به هنرمندان صنایع‌ دستی گیلان