Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کارت بانکی ۵ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی در مناطق سیل‌زده که مددجوی بهزیستی هستند، مبلغی معادل دو ماه مستمری شارژ شده که از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال (براساس بعد خانوار) تعیین شده است. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ وحید قبادی‌دانا در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان به شهرستان‌های آسیب‌دیده از سیل این استان اشاره کرد و گفت: بیشترین آسیب سیل به منطقه بلوچستان این استان وارد شده است که شهرستان‌های چابهار، کنارک، فنوج، دلگان، نیکشهر و قصرقند از این جمله هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کارت بانکی 5 هزار و 500 خانوار روستایی در این شهرستان‌ها که مددجوی سازمان بهزیستی هستند، مبلغی معادل دوماه مستمری شارژ شده که از 3 میلیون و 500 هزار ریال تا 10 میلیون و 700 هزار ریال و بر اساس بعد خانوار، تعیین شده و قابل برداشت است.

قبادی‌دانا همچنین از برقراری مستمری برای 2700 خانوار پشت نوبت ساکن در مناطق درگیر سیل استان خبر داد و افزود: این خانوارها علاوه بر شارژ مبلغ معادل دو ماه مستمری، از دی ماه امسال مشمول دریافت مستمری ماهانه خواهند شد و این در حالی است که 78 درصد از این خانوارها در دهک یک درآمدی قرار دارند و از فقیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، همچنین از کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به مددجویان سرپرست خانوار که منزل آنها کاملا تخریب شده است، خبر داد و گفت: علاوه بر کمک‌های دولتی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مبلغ 150 میلیون ریال در مناطق روستایی و 200 میلیون ریال در مناطق شهری از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک بلاعوض برای ساخت مسکن مددجویانی که منزلشان به طور کامل تخریب شده است پرداخت خواهد شد.

به گفته قبادی‌دانا بر اساس گزارش‌های اعلام شده وسایل کمک توانبخشی 300 خانوار از مددجویان سازمان بهزیستی، در جریان سیل اخیر از بین رفته است که در اسرع وقت تأمین و جایگزین خواهد شد.

تاسیس مراکز جدید بهزیستی در استان سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تخریب مراکز زیر ساختی بهزیستی در مناطق آسیب‌دیده از سیل، گفت: با توجه به آسیب‌دیدگی برخی مراکز بهزیستی استان، درباره ساخت یک مرکز شبانه‌روزی سالمندان در شهرستان چابهار و یک مرکز شبانه‌روزی بیماران روانی مزمن در شهرستان ایرانشهر، رایزنی و تصمیم‌هایی اخذ شده است.

وی همچنین به فعالیت‌های مستمر و شبانه‌روزی تیم‌های "محب" و "اورژانس اجتماعی" سازمان بهزیستی در مناطق آسیب‌دیده از سیل اشاره کرد و گفت: این تیم‌ها متشکل از مددکاران اجتماعی و روانشناسانی است که به صورت داوطلبانه، به مددجویان و افراد آسیب‌دیده از سیل خدمات حمایتی، روانی و اجتماعی می‌دهند.

قبادی‌دانا  خاطرنشان کرد: تا به حال و به طور کلی مبلغ 3 میلیارد و 400 میلیون تومان به کارت بانکی مددجویان آسیب‌دیده از سیل واریز شده است که در روزهای آتی مبالغ دیگری هم افزوده خواهد شد.

وی افزود: همچنین اقلام غیرنقدی شامل 2 هزار تخته پتو، 3 هزار قلم پوشاک گرم، 4 هزار متر مربع موکت، 420 عدد چادر، 400 وسیله گرمایشی، 7 هزار بسته مواد غذایی، 20 هزار قوطی کنسرو، 20 هزار بسته بهداشتی، 4 هزار بسته پوشینه برای افراد دچار ضایعه نخاعی، 900 عدد فانوس، در حدود 20 هزار کیلو برنج، 3900 کیلو روغن و همچنین بسته‌های حاوی گوشت مرغ، قند، خرما، شیرخشک و... در میان عزیزان آسیب‌دیده از سیل توزیع شده است.

قبادی‌دانا گفت: مجموع کمک‌های غیرنقدی توزیع شده در میان افراد آسیب‌دیده از سیل مبلغی معادل 2 میلیارد و 470 میلیون تومان برآورد شده است. 

وی با اشاره به مشکلاتی که در اثر فقر در این مناطق به وجود آمده است، اظهار امیدواری کرد با کمک و یاری تمام نهادها، دولت و مردم، در زمینه رفع این مشکلات کوشا باشیم.

نخستین محموله کمک‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان توسط بهزیستی ارسال شد+ تصاویر

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیل سازمان بهزیستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل سازمان بهزیستی سیل سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ظهر دیروز یک محموله ۲۸ تُنی مواد غذایی و معیشتی به ارزش مجموع و تقریبی ۴۰ میلیارد ریال برای کمک به ۷۰۰ خانوار آسیب دیده از سیل اواخر سال گذشته جنوب سیستان و بلوچستان، بارگیری و به این استان ارسال شد.

سلیمی اظهار کرد: این بسته‌ها با مشارکت عمده خیرین خارج از کشور و مؤسسه خیریه‌ای در تهران تهیه و با همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، ظهر دیروز از تهران بارگیری و با دو دستگاه تریلی به مقصد سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی محتویات هر بسته غذایی و معیشتی را شامل ۴ بسته ماکارونی، ۲۰ کیلوگرم برنج، ۶ قوطی تن ماهی، ۸۰۰ گرم سویا، ۲ کیلوگرم عدس، ۲ قوطی رب گوجه، ۴ بطری روغن مایع، ۲ بسته چای ،۲ کیلوگرم قند ،۲ بسته بیسکویت و ۲ قالب صابون به همراه پتو برشمرد و قیمت تقریبی مجموع اقلام اهدایی را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به همراهی قابل توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش مؤثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده قدردانی کرد.

کد خبر 6081280

دیگر خبرها

  • تلاش بامدادی پرسنل امور برق شهرستان راسک و سرباز جهت اصلاح شبکه های برق آسیب دیده ناشی از سیلاب
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • سیل در کمین ۱۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان
  • پرداخت ۹۹۲ میلیارد کمک معیشت به مددجویان گلستانی
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • آماده‌باش در ۵ استان در پی هشدار سطح قرمز/ به جنوب سفر نکنید!