Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@14:54:38 GMT

ناوگان نظامی کره جنوبی به تنگه هرمز اعزام شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۴۶۱

ناوگان نظامی کره جنوبی به تنگه هرمز اعزام شد

با گذشت بیش از یک ماه از گمانه‌زنی‌ها درباره پیوستن کره جنوبی به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران، سئول امروز سه‌شنبه اعزام یک ناوگان نظامی به تنگه هرمز را تایید اما اعلام کرد که این کار «موقت» است.

قدس آنلاین؛ در حالی که رسانه‌های آمریکایی و کره جنوبی طی هفته‌های اخیر از فشارهای واشنگتن به سئول برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در آب‌های جنوبی ایران خبر داده‌ بودند، وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد فعالیت یک ناوگان ضد دزدی دریایی خود را که هم اکنون در سواحل آفریقا فعالیت دارد، به مناطق حوالی تنگه هرمز گسترش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته «رویترز»، اعلام تصمیم ارتش کره جنوبی برای گسترش فعالیت نیروی دریایی این کشور به مناطق حوالی تنگه هرمز بعد از فشارهای آمریکا برای کمک کردن به ائتلاف واشنگتن در خلیج فارس صورت گرفته است؛ ائتلافی که واشنگتن مدعی است به منظور ادعایی «حفاظت از نفتکش‌ها» تشکیل داده است.

وزارت دفاع کره جنوبی البته اعلام کرد، سئول به رغم استقرار نیروهایش در حوالی خلیج فارس و تنگه هرمز، قصد ندارد رسما به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق شود.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی در سئول در این باره به خبرنگاران گفت: «دولت کره جنوبی تصمیم گرفته است که موقتا فعالیت یگان نظامی "چئونگ هائه" را گسترش دهد».


یگان نظامی "چئونگ هائه" کره جنوبی

به گفته این مقام سئول، این تصمیم به منظور تامین امنیت شهروندان کره جنوبی و تامین امنیت کشتی‌های این کشور اتخاذ شده است. وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، سئول درباره تصمیم خود برای حضور یگان نظامی چئونگ هائه در نزدیکی خلیج فارس، به «ایرانی‌ها» توضیح داده و همچنین آمریکا را هم در جریان تصمیم خود قرار داده است.

ناوگان چئونگ هائه از سال ۲۰۰۹ در خلیج عدن مستقر بوده و در مشارکت با کشورهای آفریقایی، آمریکا و اتحادیه اروپا به ماموریت مقابله با دزدی دریایی مشغول بوده است.

بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی در حالی منتشر شده که پیشتر و در اواخر آذرماه، روزنامه  «جوونگانگ ایلبو» چاپ کره جنوبی خبر داده بود، دولت این کشور تصمیم گرفته تا از سال ۲۰۲۰ به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس بپیوندد.

طبق این گزارش، یگان ضد دزدی‌دریایی در نیروی دریایی ارتش کره جنوبی که مشغول گشت‌زنی در اقیانوس هند و آب‌های نزدیک به شاخ آفریقا است، برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا دستور خواهد گرفت.

به نوشته این روزنامه، شورای امنیت ملی کره جنوبی با استقرار یک یگان جداگانه جهت پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا مخالفت کرده بود اما تصمیم گرفت ماموریت نیروهای ضربت فعلی در منطقه را توسعه دهد. نیروی ضربت دریایی کره جنوبی در منطقه شامل ۳۰۰ خدمه نظامی، یک ناوشکن و یک فروند بالگرد نظامی تهاجمی است

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کره جنوبی تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند

هواپیما‌های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روزانه ۱۴ بار حریم هوایی سوریه را در منطقه التنف نقض کردند. این را سرلشکر یوری پوپوف، معاون مرکز روسیه برای آشتی طرف‌های متخاصم اعلام کرد.

وی گفت: در منطقه التنف ۱۴ تخلف در طول روز توسط چهار جفت جنگنده اف ۱۵ و سه جفت هواپیمای تهاجمی A-۱۰ تاندربولت ثبت شد.

پوپوف همچنین گفت: طی یک روز گذشته در منطقه کاهش تنش، گلوله باران مواضع دولتی توسط گروه تروریستی جبهه النصره (ممنوع در فدراسیون روسیه) در استان ادلب ثبت شده است.

یاد آور می‌شود امروز دو پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حملات گسترده قرار گرفته است. پیش از این منابع خبری از حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه خبر داده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • رشد ابر، رگبار باران و رعد وبرق در برخی نقاط هرمزگان، ۵ اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند