Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@04:30:10 GMT

رشد 1.9 درصد اقتصاد عربستان در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۵۳۶

رشد 1.9 درصد اقتصاد عربستان در سال جاری

پول نیوز - صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد عربستان در سال جاری میلادی را ۱.۹ درصد پیش بینی کرد که این رقم نسبت به پیش بینی قبلی این سازمان کاهش داشته است.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول که قبلا رشد اقتصادی عربستان را 2.2 درصد پیش بینی کرده بود، به دلیل کاهش تولید نفت این کشور در چهارچوب توافق کاهش تولید، ضمن کاهش پیش بینی خود رشد اقتصاد عربستان در سال جاری میلادی را 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد پیش بینی کرد.

ریاض ماه گذشته میلادی در قالب توافق با گروه اوپک پلاس متعهد شد که به منظور جلوگیری از مازاد عرضه و تقویت قیمت نفت، تولید نفت خود را به شکلی بی سابقه طی یک دهه گذشته کاهش دهد.

بر اساس اعلام صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی در کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای میان در سال جاری 2.9 درصد خواهد بود که 0.1 درصد کمتر از پیش بینی انجام شده در ماه اکتبر است.

در گزارش جدید صندوق همچنین آمده است: «علت اصلی کاهش پیش بینی رشد اقتصادی عربستان در سال 2020، احتمال کاهش تولید نفت این کشور پس از تصمیم ماه دسامبر اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش تولید است.»

صندوق بین المللی پول همچنین رشد اقتصادی این کشور در سال 2021 را 2.2 درصد پیش بینی کرده است. اقتصاد تک محصولی عربستان در سال های اخیر از قیمت های پایین نفت و اقدامات ریاضتی که هدف آن کاهش کسری بودجه عظیم آن بوده رنج برده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صندوق بین المللی پول پول نیوز عربستان اوپک تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران

علی محمد رمضانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه ۹۱ درصد آب بندان های استان آبگیری شدند، اوضاع شالیکاری را دراستان نسبت به سال قبل مطلوب بیان کرد و گفت: پیش بینی می‌شود بالای یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در کشت اول و رتون تولید برنج داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه افزایش میزان تولید برنج امسال بین ۱۰ تا ۱۲ درصد پیش بینی می‌شود، از اجرای طرح افزایش عملکرد تولید در ۲۰۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان با کمک کشاورزان پیشرو خبر داد و گفت: این طرح در سال‌های قبل به صورت پایلوت توسط کشاورزان پیشرو در بهشهر، بابل، بابلسر و غیره اجرا شده است.

وی گفت: در قالب این طرح شاهد افزایش عملکرد ارقام محلی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم و ارقام پرمحصول تا ۱.۵ تن خواهیم بود.

رمضانی از کشاورزان خواست تا به سمت کشت اراقم پرمحصول کم آب طلب بروند و ادامه داد: در راستای اجرای طرح افزایش عملکرد تولید، نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و شالیزارها با نرخ دولتی تأمین می‌شود.

مدیر دفتر برنج جهاد کشاورزی مازندران سهم نهاده‌های کشاورزی را در هزینه‌های تولید پنج درصد بیان کرد.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد.

کد خبر 6085202

دیگر خبرها

  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در سال جاری
  • وعده وزیر صمت برای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال جاری
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟
  • کاهش تصدی‌ دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • کاهش تصدی‌گری دولت در اقتصاد، زمینه‌ای برای رشد مشارکت مردم در تولید