Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@07:12:09 GMT

بیانیه روسیه درباره اظهارات هوک علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۵۴۸

صراط:

وزارت خارجه روسیه، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را به تحریف واقعیت درباره برنامه هسته‌ای ایران متهم کرد.

به گزارش ایتارتاس، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای به اظهارات اخیر برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه برخی استانداردهای سازمان ملل، تهران را از فعالیت‌های غنی‌سازی محروم می‌کند؛ انتقاد کرد و آن را مصداق تحریف واقعیت و افسانه‌سازی تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه در این باره افزود: متأسفانه، چنین قصه‌سرایی‌هایی نظیر آنچه هوک می‌گوید، به امری عادی در رویکرد آمریکا نسبت به قضیه عدم اشاعه هسته‌ای تبدیل شده است.

این وزارتخانه ادامه داد: متأسفانه، تحریف شدید وقایع شناخته شده به امری معمول از سوی نماینده یکی از بزرگترین قدرت‌های جهانی که مدعی اعمال نفوذ در عدم اشاعه هسته‌ای است، تبدیل شده است.

به گفته وزارت خارجه روسیه، هوک با اظهاراتش درواقع شورای امنیت سازمان ملل را متهم به صدور قطعنامه‌هایی می‌کند که مغایر با معاهده منع اشاعه هسته‌ای است.

این وزارتخانه می‌افزاید: این پیمان به تمامی کشورهایی که آن را امضا کرده‌اند حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را می‌دهد. ماده چهارم این پیمان اعلام می‌کند که هیچ چیزی در این پیمان نباید به گونه‌ای تفسیر شود که بر حق خلل ناپذیر تمامی اعضای این پیمان برای توسعه تحقیقات، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز بدون تبعیض و در انطباق با ماده اول و دوم این معاهده تأثیر بگذارد.

گفتنی است هوک در اظهارات روز جمعه خود مدعی شد سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ یا ۲۰۰۷، قطعنامه‌ای را صادر کرد که ایران را از غنی‌سازی منع می‌کند.

به ادعای وی، این یکی از استانداردهای سازمان ملل است که از سوی ایران رعایت نمی‌شود!

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: روسیه هوک ایران برنامه هسته ای ایران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیرو‌های انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن‌ها و یا محل ثبت فعالیت آن‌ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهاد‌های ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

دیگر خبرها

  • نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی
  • نبود هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در رود ارس
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • ممانعت از انتشار ۸ میلیون تن آلاینده با تولید برق هسته‌ای
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • ۲ عضو جدید ناتو خواستار تحریم‌های بیشتر علیه روسیه شدند