Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:17:47 GMT

کاهش اهدای خون بدنبال سردی هوا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۵۵۰

کاهش اهدای خون بدنبال سردی هوا

به گزارش روز سه شنبه سازمان انتقال خون، بشیر حاجی‌بیگی با بیان اینکه ۱۶ تا ۱۷ درصد اهداکنندگان خون در تهران هستند، گفت: در عین حال ۲۵ درصد خون مصرفی کل کشور در تهران مصرف می‌شود زیرا تعداد مراکز درمانی در تهران بیشتر و جراحی‌های بزرگ در این استان گسترده‌تر و به همین دلیل مصرف خون و فرآورده‌های آن در پایتخت بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش اهدای خون به دنبال سردتر شدن هوا، افزود: باید توجه کرد که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و مختص زمان خاصی نیست ودر برخی استان‌های بزرگ مانند تهران از طریق شبکه خون‌رسانی میزان خون مورد نیازمان را تامین می‌کنیم.

حاجی‌بیگی همچنین از کاهش سطح ذخایر خونی در کشور تحت تاثیر سرمای هوا و کاهش اهدای خون گفت: میزان اهدای خون وابسته به شرایط مختلف اعم از وضعیت جوی، عوامل موثر در مشارکت‌جویی مردم است. بنابراین تغییرات آب‌وهوایی، ترافیکی و دیگر عوامل مداخله گر می‌تواند باعث کاهش اهدای خون شهروندان شود. به همین دلیل است که در روزهای سرد زمستان که به دلیل نزولات جوی و برودت هوا، تردد شهروندان دشوار می‌شود، میزان مراجعه برای اهدای خون کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: به طور کلی در کشور ۸۳۰ بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد که ۷۲۰ مورد آن دارای بانک خون بوده و خون و فرآورده‌های خونی مورد نیازشان را از اداره‌ کل‌های انتقال خون دریافت می‌کنند. باید توجه کرد که تهران با ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های آن محسوب می‌شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: نگرانی ما تامین خون نیست زیرا مردم همچنان برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و به صورت روزانه خون را تامین می‌کنیم، اما نگرانی‌ ما کاهش سطح ذخایر خون در کشور است و باید توجه کرد که ایران سالانه به دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد خون اهدایی نیاز دارد.

حاجی‌بیگی از رسانه‌ها درخواست کرد که با توجه به گستره مخاطبان و وسعت عملکرد و قابلیت‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، جلب مشارکت و تاثیرگذاری، ضمن ترویج فرهنگ اهدای خون در فضای عمومی و نزد مخاطبان، ‌سازمان انتقال خون را در امر انسان‌دوستانه اهدای خون همراهی کنند.

وی اعلام کرد: مراکز جامع اهدای خون در تهران هر روز از ساعت ۸ تا ۱۹ فعال هستند. مراکز استانی نیز از صبح تا بعد از ظهر باز است و اقدام به خون‌گیری می‌کنند.

برچسب‌ها تهران اهدای خون سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران اهدای خون سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی تهران اهدای خون سازمان انتقال خون ایران حاجی بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است

سارا آهوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با مصادف شدن بهار قرآن با بهار طبیعت، بدیهی است خشنودی و رضایت قلبی در کنار بیماران نیازمند به خون و فرآورده پلاکتی، غیر قابل وصف و بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: مسلماً با در پیش بودن لیالی قدر بسیاری از همشهریان عزیز برای اهدای خون در این شب‌های قرآنی برنامه ریزی دارند.

آهوان تاکید کرد: بنابراین بخشیدن زندگی دوباره به همنوع روز و ماه و سال نمی‌شناسد و هر زمان برای آن اقدام شود ارزشمند خواهد بود.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود با عنایت به نیاز همیشگی بیمارانی همچون تالاسمی، سرطانی و پیوند عضو به خون و پلاکت، اهدای خون محدود به شب‌های معنوی قدر نشده و به منظور حفظ این ذخایر ارزشمند در طول ماه مبارک رمضان به اهدای زندگی و نجات جان بیماران نیازمند اقدام نمائیم.

مدیر شبکه بهداشت بیجار خاطر نشان کرد: پایگاه انتقال خون بیجار واقع در جنب مرکز بهداشت (بیمارستان قدیم)، روبه‌روی پارک ۱۵ خرداد، روز جمعه ۱۰ فروردین ماه سال ۱۴۰۳، بعد از افطار پذیرای حضور سبز همشهریان عزیز خواهد بود.

کد خبر 6063995

دیگر خبرها

  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • پایگاه انتقال خون بیجار آماده خون‌گیری از همشهریان است
  • در پویش مهر سرخ ۹۱۶ نفر خون اهداء کردند
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در شب‌های قدر
  • جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان در شب‌های قدر
  • اهدای خون ۵۰۰ قمی طی ۷ روز گذشته
  • حدود ۷۵ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند
  • اهدای ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان
  • ۱۴۷ هزار و ۴۴۲ واحد خون در سال گذشته در اصفهان اهدا شد
  • اهدای ۷۵ هزار واحد خون به نیازمندان آذربایجان غربی