Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای دفاع ترکیه و روسیه در تماس تلفنی، به بررسی وضعیت لیبی و سوریه پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «حلوسی آکار» همتای ترکیه‌ای او شامگاه دوشنبه به‌صورت تلفنی درباره مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری «تاس» به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: «دو طرف درباره تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا صحبت کردند و تمرکز آنها روی وضعیت جمهوری عربی سوریه و لیبی بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز یکشنبه سران کشورهای آلمان، فرانسه، روسیه و ترکیه به همراه نمایندگانی از آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل در برلین گردهم آمدند و طی نشستی به بررسی راهکارهای پایان دادن به بحران نبود دولت در لیبی و برقراری آتش‌بس جهت توقف نبردهای مسلحانه چندین ساله صحبت کردند.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن‌ها دولت مستقر در طرابلس است که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت شناخته‌ و مورد حمایت ترکیه قرار دارد و دیگری دولتی که در شهر «طبرق» در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی از جمله روسیه حمایت می‌شود.

پیش از آن برخی اختلاف نظرها بین روسیه و ترکیه بر سر دخالت دو کشور در لیبی به‌وجود آمده بود. خبرگزاری اینترفکس در تاریخ بیست‌ونهم آذر ماه به نقل از منابعی در وزارت خارجه روسیه گزارش داد که مسکو قویاً نگران اعزام نیروی نظامی توسط ترکیه به لیبی است (+). بعد از آن «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی تند خطاب به روسیه گفت آنکارا نیز در برابر مزدوران تحت حمایت روسیه مانند گروه «واگنر» که به ژنرال «خلیفه حفتر» سرکرده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی کمک می‌کنند، ساکت نمی‌نشیند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه روسیه سوریه لیبی سرگئی شویگو وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، در این تماس همچنین تحولات غزه و ضرورت آتش بس فوری مورد تأکید وزرای خارجه دو کشور قرار گرفت.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اظهارات تحریک کننده مقامات رژیم اسرائیل در منطقه، بر اهمیت تلاش جمعی برای پایان دادن به جنگ در غزه و بحران در منطقه تأکید نمود.

کد خبر 845565 برچسب‌ها ایران و اسرائیل حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه برضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره اقدامات تحریک آمیز اسرائیل
  • وزرای خارجه ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس در غزه تاکید کردند
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟