Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:16:29 GMT

فائز السراج: با دیگر با حفتر پای مذاکره نمی‌نشینم

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۸۰۸

فائز السراج: با دیگر با حفتر پای مذاکره نمی‌نشینم

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، امارات مرز مشترک با لیبی ندارد. وی همچنین تأکید کرد، با فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دیگر دیدار نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی در گفت‌وگوی ویژه با شبکه الجزیره درباره دلایلی که موجب شده امارات پایگاه نظامی در خاک لیبی ایجاد کند، سؤالاتی را مطرح کرد و گفت، لیبی مرزهای مشترک با امارات ندارد و این مسأله  سؤال‌هایی را درباره اهداف حضور ابوظبی در لیبی مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، دولت وفاق با توجه به تجارب گذشته نسبت به نتایج کنفرانس برلین خوش‌بینی نسبی دارد زیرا این دولت برای برون‌رفت از بحران کشور شریک قابل اعتمادی پیدا نکرده است.

السراج در ادامه ابراز امیدواری کرد که طرف‌های حامی خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در خصوص بحران این کشور در محاسبات خود تجدیدنظر کنند.

در خصوص پرونده نفت هم السراج گفت، اگر محاصره میادین نفتی توسط نیروهای حفتر ادامه یابد نفت لیبی با اوضاع فاجعه‌باری روبه‌رو خواهد شد و ابراز امیدواری کرد که گروه‌های خارجی حفتر را برای بازگشایی بنادر نفتی در آینده نزدیک تحت فشار قرار دهند.

نخست وزیر دولت وفاق ملی از رد درخواست حفتر برای مرتبط کردن بازگشایی بنادر به توزیع مجدد درآمدهای نفتی خبر داد و گفت، درخواست کنفرانس برلین برای آتش‌بس و انجام مذاکرات سیاسی احترام خواهد گذاشت اما مجددا با حفتر پای میز مذاکره نخواهد نشست.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، موسسه ملی نفت لیبی درباره بارگیری نفت خام از دو میدان نفتی الشراره و الفیل حالت اضطرار اعلام کرده است. نیروهای تحت نظارت گارد تأسیسات نفتی خطوط لوله‌هایی که میدان نفتی الشراره را به بندر نفتی الزاویه و میدان نفتی الفیل در بندر ملیتة متصل می‌کند، بستند.

بیشتر ثروت نفتی لیبی در شرق این کشور واقع شده است اما این شرکت ملی نفت - مستقر در طرابلس - است که درآمدها را توزیع می‌کند و اعلام کرده که سراسر این درآمدها برای کشور هزینه می‌شود و این مؤسسه هیچ ارتباطی با درگیری‌های موجود میان گروه‌ها ندارد.

دیپلمات‌ها می‌گویند، دولت موازی در شرق لیبی بارها تلاش کرده نفت را خارج از موسسه ملی نفت صادر کند اما سازمان ملل مانع از این امر شده است.

مؤسسه مذکور درآمدهای نفت و گاز که شریان اقتصادی لیبی هستند را به بانک مرکزی در طرابلس واریز می‌کند و دولت توافق این درآمدها را در حوزه پرداخت حقوق و سایر خدمات در سراسر لیبی و نیز در مناطق تحت کنترل نیروهای حفتر در شرق کشور هزینه می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فایز السراج خلیفه حفتر کنفرانس برلین بحران لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 6 رهبر انقلاب در دیدار امروز با کارگردان با اشاره به توصیه‌ها به ایشان گفتند: «...حالا بعضی خیرخواهانه ــ نظرشان خیرخواهی است ان‌شاءالله ــ مدام توصیه میکنند که «خب آقا با آمریکا مثلاً فلان[توافق را] کنید، یک چیزی میگویند گوش کنید»! خب توقّعات آنها که ‌تمامی ندارد؛ توقّعات آمریکا که تمامی ندارد. چند سال قبل از این، همین جا داخل حسینیّه راجع به مسائل هسته‌ای صحبت بود، بنده در صحبت عمومی گفتم آمریکایی‌ها مشخّص کنند چه اندازه عقب‌نشینی هسته‌ای اگر انجام بگیرد، آنها قانع میشوند؛ حاضر نیستند مشخّص کنند؛ معلوم است. قدم‌به‌قدم می‌آیند تا میرسند به آنجایی که در یک کشور آفریقایی شمال آفریقا اتّفاق افتاد؛...» در واقع رهبری به سرنوشت قذافی و حکومتش اشاره کردند با اشاره به دولت لیبی به رهبری معمّر قذّافی به خاطر آنچه عادی‌سازی روابط خود با غرب و آمریکا عنوان میکرد، اعلام کرد که برنامه هسته‌ای خود را کنار میگذارد و این کار را انجام داد و همان زمان فرانسه و چند کشور غربی تضمین کردند در صورت حمله به لیبی، به عنوان مدافع از لیبی دفاع می‌کنند اما مداخله نظامی در لیبی در ۱۹ مارس ۲۰۱۱ پس از قطعنامه ۱۹۷۳ شورای امنیت، فرانسه رهبر عملیات بود و کشورهایی چون آمریکا با رهبری فرانسه به لیبی حمله کردند که به سقوط حکومت قذافی انجامید. این بخش از بیانات رهبر معظم انقلاب را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید + فیلم
  • (ویدئو) طوفان شن بنغازی لیبی را درنوردید
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان