Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@06:39:46 GMT

موج جدید بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۲۹۲۲

موج جدید بارشی کردستان را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته و بررسی نقشه پیش یابی، از عصر امروز و اوایل شب سه شنبه بار دیگر بارش‌ها در استان کردستان از سر گرفته می‌شود.

اوافزود: با ورود این سامانه بارشی به استان‌های جنوبی کشور، بخش جنوبی استان کردستان نیز تحت تاثیر بارش‌ها قرار می‌گیرد و پیش بینی می‌شود که شاهد بارش برف و باران در نیمه جنوبی استان کردستان باشیم و همزمان با این مهم نیز نیمه شمالی استان بارش‌های خفیفی را به همراه خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان کردستان اظهار داشت: پیش بینی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که میزان بارش‌ها طی دو روز آینده قابل ملاحظه نخواهد بود، ولی با توجه به بارش برف در ارتفاعات احتمال وقوع کولاک در گردنه‌های صعب العبور استان کردستان وجود دارد.

او بیان کرد: بر همین اساس پیش بینی می‌شود که به دنبال بارش برف در ارتفاعات، علاوه بر وقوع کولاک، شاهد لغزندگی جاده‌های بین شهری استان کردستان باشیم.

صدیقی با اشاره به عبور این سامانه بارشی از استان کردستان طی روز پنج شنبه، گفت: بر همین اساس پیش بینی می‌شود که روز پنج شنبه آسمان استان کردستان صاف خواهد بود و پدیده جوی قابل ملاحظه‌ای نداریم.

او با اشاره به وضعیت دمای هوای استان کردستان طی روز‌های آینده، عنوان کرد: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که دمای هوای استان کردستان طی روز‌های آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

همچنین بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان امروز هوای سنندج نیمه ابری همراه با وزش باد، در پاره‌ای نقاط مه صبحگاهی، در بعد از ظهر افزایش ابر با احتمال بارش‌های پراکنده همراه خواهد بود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برف و کولاک هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار شماره سه هواشناسی سطح نارنجی جوی، افزود: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بعد ظهر سه شنبه تا شب پنج شنبه (۴ تا ۶ اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت پوشش این سامانه در مدت فعالیت آن، از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت شود.

وی اضافه کرد: از چرای دام در مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی احتیاط و مدیریت آب سدها انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

کد خبر 6085148

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • سامانه ناپایدار بارشی تا چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد فعال است
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان