Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@20:49:22 GMT

تولید ۱۰ هزار تن گیاه دارویی در لرستان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۱۰۷

تولید ۱۰ هزار تن گیاه دارویی در لرستان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، چنگیز ابراهیمی گفت: در سال زراعی گذشته ۱.۶ میلیون تومان اعتبار برای تولید گیاهان دارویی در نظر گرفتند که از این رقم ۱.۳ میلیارد تومان برای تولید گیاهان دارویی به‌ویژه گل محمدی تخصیص داشتیم.

وی از تولید ۱۰ هزار تن گیاه دارویی در استان خبر داد و گفت: با همکاری جهاد دانشگاهی تولید گیاهان دارویی را در استان داشتیم و برای تولید این گیاهان در سال زراعی امسال نیز ۴۰۰ هکتار در نظر گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان در خصوص طرح‌های ایجادی و معرفی شده به بانک‌های عامل استان نیز اظهار کرد: در مجموع ۳۹۲ طرح در قالب ۷۲۶ هکتار برای تولید گیاهان دارویی در استان به بانک‌های عامل معرفی کردیم.

ابراهیمی با بیان اینکه طرح‌های معرفی شده برای دریافت ۲۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: بانک‌ها تنها پنج میلیارد تومان تسهیلات برای ۱۷۴ هکتار از اراضی متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: نیاز است بانک‌های عامل استان همکاری لازم را در پرداخت تسهیلات به متقاضیان داشته باشند تا بتوانیم حجم بیشتری از اراضی را به کشت گیاهان دارویی اختصاص و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات گیاه دارویی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان 

موسی ملائیان بخشدار رحمت آباد در بازدید از مناطق کوهستانی شهرستان ریگان گفت: به دنبال بارش باران، این رحمت الهی، گیاه دارویی اسپند در زیستگا‌ه های این بخش رویشی دوباره یافتند.

وی، مناطق چاه قنبر، سیف الدینی و سرزه ورس سیف الدینی را از رویشگاه های اصلی اسپند در شهرستان ریگان عنوان کرد.

ملائیان با اشاره به اینکه امسال گیاه دارویی اسپند در این مناطق رویش خوبی داشته است، تصریح کرد: این گیاه هم اکنون در حال گلدهی است. 

وی افزود: گیاه دارویی اسپند به علت دارا بودن آلکالوئید‌هایی نظیر ارمین و هارمالول مورد توجه خاص محققین قرار گرفته است.

ملائیان بیان داشت: مردم از قدیم در طب سنتی از دود دانه‌های اسپند برای در امان ماندن از بلایای طبیعی استفاده می کرده اند ولی با گذشت زمان مشخص شد، این دود بسیاری از میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • تعریف کمپوست
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • برداشت گیاه دارویی گل گاو زبان از باغ های آبیز
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • تولید ماهانه ۲۵ هزار گیاه زینتی در سرای نوآوری کشت‌بافت رفسنجان/ رشد ۵ برابری درآمدها در دو سال
  • رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان 
  • گیاهی از خانوادۀ «آناناس» که ممکن است «پرنده و گوسفند» بخورد! (+عکس)