Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:34:37 GMT

تصفیه‌خانه فاضلاب داران به بهره‌برداری می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۱۳۲

تصفیه‌خانه فاضلاب داران به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب داران با پیشرفت ۹۵ درصدی اجرای تاسیسات فاضلاب در آستانه بهره برداری قرار دارد.

هاشم امینی با بیان اینکه فاز اول تصفیه خانه فاضلاب داران با ظرفیت ۱۷۰۰ متر مکعب در شبانه روز در سال ۹۲ به بهره برداری رسید، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه این تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفت که پیش بینی می شود در روزهای آینده مدول دوم و سوم این تصفیه خانه در مدار بهره برداری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر در شهرستان داران تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب داران بیش از ۲۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می گیرند و در افق طرح در سال ۱۴۰۷ بیش از ۴۲ هزار نفر در این شهرستان از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به روش تصفیه در تصفیه خانه فاضلاب داران، اظهار کرد: با توجه به اقلیم آب و هوایی و شرایط زیست محیطی این منطقه از روش تصفیه لاگون هوادهی با برگشت لجن فعال lass استفاده شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا اصفهان، امینی به اجرای ۷۷ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر داران اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون از  ۹۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرستان داران بیش از ۷۷ کیلومتر  و ۳ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰۰ فقره انشعاب فاضلاب در شهرستان داران نصب شده است، اظهار کرد: با راه اندازی مدول دوم و سوم تصفیه خانه فاضلاب داران ۳ هزار و ۳۴۴ متر مکعب در روز پساب در این تصفیه خانه تولید می شود.

وی اعلام کرد: اجرای تاسیسات فاضلاب در شهرستان داران بیش از ۲۳ میلیارد تومان هزینه در برداشت که از محل اعتبارات عمرانی و جاری تامین شد.

امینی با اشاره به اهمیت باز چرخانی آب، اظهار کرد: هم اکنون از کل آبی که در منازل استفاده می‌کنیم، به‌طور میانگین ۷۰ درصد آن تبدیل به فاضلاب می‌شود که با تصفیه‌ آن می‌توان از حفر چاه‌های بیشتر برای جبران کمبود آب مصرفی جلوگیری کرد، چراکه  بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با وجود آمار بارندگی بالا، توجه ویژه‌ای به سیستم بازچرخانی آب به ‌عنوان راهی برای گریز از شرایط کم‌آبی و خشکسالی دارند.

امینی، تصفیه فاضلاب را به‌دلیل مشکلاتی که رهاسازی و دفع غیربهداشتی فاضلاب در محیط زیست ایجاد می کند ضروری خواند و گفت: با تصفیه فاضلاب می توان از پساب به عنوان یک منبع جایگزین، برای مصارف صنعتی و کشاورزی غیرمثمر بهره مند شد، همچنین فرایند تصفیه فاضلاب مانع بسیاری از مشکلات زیست محیطی می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تصفيه خانه تصفیه خانه فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،تقی پاشایی اظهار داشت: نگهداری از تاسیسات مربوط به دفع بهداشتی فاضلاب خانگی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به این تاسیسات از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود و بر این اساس شرکت آب و فاضلاب خوی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مبتنی بر استاندارد‌های زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقای سطح بهداشت عمومی گامی‌های بلندی برداشته است.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • آبرسانی به ۵۰۰۰ روستای کشور
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • رییس جمهور وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای شاهرود شد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند