Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست وسومین جلسه رسیدگی به اتهامات اخلالگران اقتصادی روز (سه شنبه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در شعبه یکم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به صورت علنی در حال برگزاری است.  
مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی، علی دیواندری و حسین ابوالحسنی از متهمان این پرونده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فساد در خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و سفرهای محرمانه در کنار قاچاق حرفه ای ارز به ترکیه از جمله اتهامات متهمان این پرونده است.
مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و پارسیان به مبلغ ١۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز از طریق سفرهای محرمانه و دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از طریق شرکت داریس از اتهامات متهم اصلی این پرونده است.
قاضی موحدی آزاد در ابتدای این دادگاه با اعلام اینکه تا کنون ۶۰ ساعت جلسات دادگاه به این پرونده اختصاص یافته است، افزود: نیمی از جلسات به اجتماع دفاعیات دیواندری و 10 نفرات مطلعان گذشته است. 
وی ادامه داد: خوشبختانه ۹ میلیون دلار رد مال نسبت به بانک پارسیان صورت گرفته که از سوی مهدی فلاحتیان متهم ردیف پنجم به صورت قطعی انتقال یافته است.
قاضی پرونده خاطرنشان کرد: مقدمات ۹۳ میلیون دلار به بانک ملت هم انجام شده که برخی کارشناسی شده و بقیه کارها در دست انجام است.
قاضی با بیان این که ۱۰ جلسه دادگاه تا کنون غیررسانه ای برگزار شده، افزود: مطالبی را برخی متهمان مطرح کردند که با واقعیت مطابقت نداشت و بنا به تشخیص دادگاه قرار شد بقیه جلسات غیر رسانه ای برگزار شود. 
وی تاکید کرد: هیچ جلسه ای غیر علنی نبوده و منعی از ناحیه دادگاه برای حضور اشخاص وجود نداشت فقط غیر رسانه ای بود. در ادامه هم هر جلسه ای را تشخیص دهیم علنی اما غیررسانه ای خواهد بود.
قاضی موحد یادآور شد: تعدادی از متهمان متواری هستند و در دادگاه حضور ندارند اما وکلای آنان در دادگاه حاضر هستند.
ادامه دارد...

برچسب‌ها محمد موحدی آزاد دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتلی که همه از او می‌ترسند | هیچ‌کس حاضر نیست علیه این مرد شهادت بدهد

به گزارش همشهری آنلاین، نیمه شب ششم فروردین سال ۱۴۰۱ بود که افسران انتظامی مستقر در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد در تماس با قاضی ویژه قتل عمد از مرگ جوانی خبر دادند که با ضربات متعدد چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود.

در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی دکتر صادق صفری عازم بیمارستان شد و به تحقیق در این باره پرداخت. بررسی‌های مقام قضایی بیانگر آن بود که جوان ۳۲ ساله‌ای به نام «رضا-ص» بر اثر اصابت ۹ ضربه چاقو به بازوها و قفسه سینه به قتل رسیده است.

تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست | مرد همسرکش بخشیده شد چون...

با توجه به اهمیت موضوع، گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی و با هدایت مستقیم سرهنگ نجفی (رئیس دایره قتل عمد پلیس آگاهی خراسان رضوی) عازم مرکز درمانی شدند و بررسی‌های گسترده‌ای را با راهنمایی‌های مقام قضایی در حالی آغاز کردند که مشخص شد مجروح مذکور به وسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ سیاه‌رنگ به بیمارستان انتقال یافته اما راننده پژو نیز از محل گریخته است.

به همین دلیل، گروه تحقیق کارآگاهان به سرپرستی سروان منفرد (افسرپرونده) تحقیقات میدانی را ادامه دادند چراکه قاضی ویژه قتل عمد به دنبال اعلام ۲ قتل دیگر در منطقه بولوار هاشمیه عازم منطقه دیگری از شهر شد.

بررسی های کارآگاهان که با نظارت غیرمستقیم قاضی صفری وارد مرحله جدیدی شده بود، به سرنخ‌هایی از یک دورهمی مستانه رسید و مشخص شد که جوان ۳۲ ساله (مقتول) به همراه تعدادی از دوستانش در یک شب‌نشینی شبانه بساط مشروب‌خوری راه انداخته بودند و در این میان به دلیل نامعلومی نزاعی شکل گرفته و «رضا-ص» با ضربات چاقو به قتل رسیده است.

با به دست آمدن این اطلاعات بررسی‌های تخصصی برای شناسایی عامل یا عاملان این جنایت هولناک ادامه یافت و هویت متهم به قتل لو رفت.

در حالی که تحقیقات فنی کارآگاهان برای دستگیری متهم به قتل فراری ادامه داشت، پرونده‌های نزاع دیگری در این باره مطرح شد که واکاوی آنها نشان می‌داد «بهنام-ک» (متهم به قتل فراری) از سال ۱۴۰۰ پرونده های نزاع و درگیری‌های زیادی با سلاح سرد و گرم دارد، ولی بسیاری از شاکیان به خاطر ترس از شرارت‌ها و انتقام‌جویی‌های وی حاضر نبودند در داسرا حضور یابند.

در همین حال، بررسی‌های نامحسوس از تهدیدهای متهم فراری در فضای مجازی پرده برداشت که طرف های مقابل را هدف توهین و تهدید قرار می‌داد.

اینگونه بود که قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دستورات قاطعی را برای شناسایی مخفیگاه متهم فراری صادر کرد. متهم نیز که عرصه را بر خود تنگ می‌دید، تلاش‌هایش را برای گرفتن رضایت از اولیای دم مقتول آغاز کرد و سپس روز گذشته و در هوای بارانی مشهد به شعبه ۲۰۸ بازپرسی (ویژه پرونده های جنایی) رفت و خود را تسلیم قانون کرد.

این جوان متهم به قتل ضمن اقرار صریح به قتل دوستش گفت: در حالی که بساط مشروب‌خوری پهن بود «رضا-ص» (مقتول) مشروب مصرف کرد و بعد با حالت بدمستی برای دیگران در منزل ایجاد مزاحمت می‌کرد که من هم او را با چاقو زدم.

با آنکه برخی از شهود به خاطر ترس و وحشت از متهم به قتل حاضر نمی‌شوند در شعبه بازپرسی شهادت دهند، تحقیقات بیشتر در این باره به نیروی انتظامی سپرده شد.

کد خبر 844503 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم اوباشگری قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • «مشکل واقعی» ترامپ با قاضی پرونده خود در منهتن
  • مدیرمسئول سازندگی در دادگاه مجرم شناخته شد
  • رسیدگی تعزیرات به پرونده ۶ متهم قاچاقچی
  • ایسنا تبرئه و سازندگی مجرم شد
  • بررسی پرونده «ایسنا» و «سازندگی» در دادگاه مطبوعات
  • بررسی پرونده‌های خبرگزاری ایسنا و روزنامه سازندگی در دادگاه مطبوعات
  • دستگیری قاتلی که همه از او می‌ترسند | هیچ‌کس حاضر نیست علیه این مرد شهادت بدهد
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • آغاز دوباره دادگاه منافقین از ۲۸ فروردین
  • درخواست ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه رد شد