Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور جمعی از کارشناسان اقتصادی، نشست نجات اقتصاد ایران از طریق اصلاح نظام بانکی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ اقتصادی پول | ارز | بانک نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، میزگرد نجات اقتصاد ایران از طریق اصلاح نظام بانکی با حضور جمعی از اقتصاددانان و اساتید دانشگاه شامل الیاس نادران، صمد عزیزنژاد، محمد جلیلی و مجتبی رضاخواه در خبرگزاری تسنیم درحال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الیاس نادران در ابتدا با بیان اینکه، پول و نظام بانکی کشور بیش از نیمی از نظام اقتصاد کشور را به خود اختصاص می دهد، افزود: بازار پول، کالا، اشتغال و سرمایه را اگر باهم در نظر بگیریم بازار پول معادل تمام این بازار هاست. چراکه کل اقتصاد کشور را پوشش میدهد.

وی با اشاره به اینکه ناکارآمدی نظام بانکی به معنای ناکارآمدی تمام نظام اقتصادی است، تصریح کرد:‌ بانک مرکزی وظایف حاکمیتی و خلق پول پرقدرت و نظارت بر بانک ها را برعهده دارد و در عین حال شبکه بانکی ای داریم که بیش از 7 برابر قدرت بانک مرکزی،‌قدرت خلق پول دارند. که تاثیرشان در اقتصاد فوق العاده است.

این کارشناس اقتصادی اصلاح نظام بانکی را در گروی اصلاح بانک مرکزی و اصلاح شبکه بانکی دانست و افزود: در عین حال باید سیستم های یکپارچه اعتبارسنجی مشتریان بانک ها نیز مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه بانک ها الان رقیب بخش واقعی اقتصاد در حوزه بنگاه داری شده اند که مجموعه این اقدامات باعث آسیب جدی تولید کنندگان و واحدهای اقتصادی می شود.

نادران عدم شفافیت مالی در بانک ها را از دیگر مشکلات نظام بانکی برشمرد.

صمد عزیز نزاد در این نشست به بیان توضیحاتی درباره مشکلات موجود در نظام بانکی پرداخت و گفت: رابطه بانک مرکزی و دولت، نحوه تسویه درآمدهای ارزی، اتخاذ سیاست های پولی و بانکی، رابطه بانک مرکزی و بانک ها،‌ رابطه بانک ها و دولت ها، رابطه بانک ها با بنگاه های اقتصادی و مردم و ساختار بانک مرکزی از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد جلیلی در این نشست با بیان اینکه نظام بانکی می تواند مشکلات اقتصادی را حل کند، تصریح کرد: اگر نظام تامین مالی درستی در اقتصاد داشته باشیم می توانیم با شوک های بزرگ اقتصادی و مالی مبارزه کنیم؛

 

R1012123/P1012122/S7,77,79/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران / ارزش پول ملی در ۴ دهه چقدر کاهش یافت؟