Web Analytics Made Easy - Statcounter

۹ مزرعه دارای مجوز پرورش شترمرغ با تولید ۸۶۰ قطعه در گیلان فعال است و به طور کلی سالانه ۵۰ تن گوشت شترمرغ در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، گیلان علاوه بر پیشتازی در عرصه تولید بسیاری از محصولات نظیر چای، برنج، بادام انواع مرکبات، محصولات شیلاتی و گوشت سفید فعالیت بسیار خوبی نیز در حوزه پرورش شترمرغ دارد به طوری‌که هم‌اکنون 9 مزرعه دارای مجوز با تولید 860 قطعه در این استان دایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، مهم‌ترین مراکز پرورش شترمرغ استان را برشمرد و افزود: رضوانشهر، تالش، رشت، فومن، رودبار، لاهیجان و ماسال از جمله این شهرستان‌ها محسوب می‌شوند که واحدهای پرواری و مولد پرورش شترمرغ در آن‌ها راه‌اندازی شده است.

حجت علی اکبرنژاد با بیان اینکه 3 مرکز از این واحدهای دارای مجوز پرورش شترمرغ در استان گیلان، مولد و 6 واحد دیگر پرواری هستند تصریح کرد: در شهرستان رودبار و ماسال هر کدام دو واحد مولد و پرواری وجود دارد و به طور مجموع 100 قطعه جوجه و 360 قطعه شترمرغ پرواری در این مراکز تولید می‌شود.

سمنان| درد دل‌های یک پرورش‌دهنده شترمرغ؛ حمایت دولت از کارآفرین تنها به اعطای وام خلاصه می‌شودکسب درآمد میلیونی جوان کارآفرین از پرورش شترمرغجوجه شترمرغ یک روزه از خراسان جنوبی به ازبکستان صادر می‌شود

وی از فعالیت 93 واحد پرورش شترمرغ فاقد پروانه با ظرفیت تولید 2 هزار و 997 قطعه پرواری در سطح استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: در 9 ماهه نخست امسال 35 تن گوشت شترمرغ در گیلان تولید شده است از سوی دیگر طبق برآوردهای موجود، این استان از ظرفیت تولید سالانه 50 تن گوشت شترمرغ برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان میزان تولید جوجه شترمرغ در سطح واحدهای مولد استان را سالانه 2 هزار قطعه اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به تعداد واحدهای پرواری موجود در شهرستان‌های تالش، رشت، فومن، رودبار و ماسال، ظرفیت تولید این مراکز حدود 700 قطعه شترمرغ برآورد می‌شود.

علی اکبرنژاد از وجود یک واحد مولد تولید جوجه شترمرغ در شهرستان رضوانشهر با ظرفیت 60 قطعه خبر داد و اظهار داشت: از دیگر شهرستان‌های فعال استان گیلان که واحد مولد محسوب شده و جوجه شترمرغ تولید می‌کنند نیز می‌توان به رودبار با ظرفیت 60 قطعه و ماسال با ظرفیت 40 قطعه اشاره کرد.

وی ظرفیت کشتار روز مرغ در استان گیلان را نیز بین 400 تا 500 تن اعلام کرد و با بیان اینکه این استان یکی از مراکز مهم تأمین مرغ بازار تهران محسوب می‌شود افزود: مقدار مشخصی از مرغ‌های کشتار شده در داخل استان مصرف شده و مابقی تولیدات نیز به سایر استان‌های کشور از جمله بازار بزرگ تهران صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان افزایش تولید و بهره‌وری در حوزه تولید مرغ را از رئوس و اهداف مهم این سازمان برشمرد و عنوان کرد:‌ مرغ تولید شده در واحدهای صنعتی گیلان به‌علت میزان بسیار کم مصرف دارو،‌ شیوع کمتر بیماری‌ها و درصد تلفات بسیار پایین در رده سالم‌ترین مرغ‌های تولیدی کشور قرار دارد.

به گزارش تسنیم، گوشت شترمرغ که در گروه گوشت قرمز طبقه‌بندی می‌شود از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است، طوری که می‌توان گفت یکی از کم چرب‌ترین و سالم‌ترین نمونه‌های گوشت قرمز در دسترس محسوب می‌شود.

نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین‌تر است به همین دلیل گوشت شترمرغ برای بیماران قلبی - عروقی، افراد دچار چربی خون بالا و چاقی و همچنین به دلیل بالا بودن مقدار آهن آن برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند، غذای بسیار مناسبی است.

انتهای پیام/614/ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌های لرستان است، گفت: محصولات سبزی و صیفی در این گلخانه‌ها تولید می‌شود.

او با اشاره به تولید بیش از ۱۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای به‌صورت سالانه در لرستان، اضافه کرد: محصولات صیفی و جالیزی در این گلخانه‌ها کشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه هشت هکتار از سطح گلخانه‌های این استان به گل شاخه‌بریده شامل انواع رز اختصاص دارد، توضیح داد: گل‌های شاخه‌بریده گل‌ها یا غنچه‌هایی به‌همراه ساقه و برگ است که برای دسته‌گل، سبد گل و یا حلقه‌گل استفاده می‌شود.

کیانی‌فر با بیان اینکه بیش از ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود، یادآور شد: شش‌هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

او با تأکید به صادرات ۹۰ درصد گیاهان دارویی به خارج لرستان، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد مازاد میوه‌های درختی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای اطلاع داد: بیش از ۵۰ درصد محصولات گلخانه‌ای این استان به خارج از کشور صادر می‌شود.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در استان
  • تولید سالانه ۲۰۷ کیلو گرم ژل رویال در کهگیلویه و بویراحمد
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • سالانه ۶۰۰ هزارتن گوشت قرمز از دام سنگین تامین می شود