Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مارک گروسمن، نماینده سابق آمریکا در امور افغانستان و پاکستان اظهار داشت: توافق صلح آمریکا با طالبان، تضمین کننده آینده ای امن و با ثبات برای مردم افغانستان نیست.

وی بیان داشت: توافق صلح آمریکا با طالبان روی کاغذ بوده و آینده با ثبات، امن و شکوفا را برای افغان‌ها تضمین نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده است که پذیرفتن کاهش خشونت از سوی طالبان یک پیشرفت است اما تمامی جنگجویان طالبان تحت کنترل رهبری این گروه نیستند.

قابل ذکر است که مذاکرات آمریکا و طالبان طی یک سال گذشته جریان داشته و اکنون گفته می شود طرفین به توافق نزدیک شده اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق صلح آمریکا با طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند

طبق نظرسنجی جدید گالوپ ۵۵ مردم آمریکا با جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و تجاوزات این رژیم به نوار غزه مخالف هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نظرسنجی جدید گالوپ نشان می‌دهد که 55 درصد آمریکایی‌ها جنگ رژیم اسرائیل در غزه را تایید نمی‌کنند و با آن مخالف هستند.

طبق این نظرسنجی که از 1 تا 20 مارس جمع‌آوری شده، 36 درصد آمریکایی‌ها جنگ رژیم اسرائیل را تایید می‌کنند. این اعداد نسبت به نظرسنجی مشابه در ماه نوامبر 2023 با تغییرات قابل توجهی همراه بوده است.

در ماه نوامبر 50 درصد مردم آمریکا موافق جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه بودند و 45 درصد با آن مخالف بودند، اما اکنون 55 درصد مخالف اقدامات ضد انسانی رژیم اسرائیل هستند.

این نظرسنجی پیش از آن که شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه‌ای را برای آتش بس در ماه رمضان در غزه تصویب کند، تکمیل شد.

همچنین در این نظرسنجی بیان شده است که در میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهانی که پیشتر حامی جنگ افروزی رژیم صهیونیستی بودند، 18 درصد در میان دموکرات‌ها و 7 درصد در میان جمهوری خواهان مخالف شدند.

جنگ در غزه امروز وارد صد و هفتاد و سومین روز خود شد، نبردی که همچنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جزو اهداف اصلی اشغالگران صهیونیست به‌شمار می‌رود.

شهر رفح که آخرین پناهگاه حدود 1.7 میلیون آواره غزه محسوب می‌شود نیز بامداد امروز، چهارشنبه، هدف بمباران شدید قرار داشت.

جنگنده‌های ارتش صهیونیستی در ساعات بامدادی یک خانه متعلق به خانواده «الحمایده» در منطقه الشابوره در شهر رفح را بمباران کردند، علاوه بر این چندین منطقه در شرق و غرب رفح نیز هدف این حملات قرار گرفت.

این جنایات در حالی رقم می‌خورد که شورای امنیت به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد.

6 سوال درباره قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس در غزهمقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها حرفی از آتش‌بس نمی‌زنند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • حکمتیار از اقامتگاه دولتی خود منتقل شد
  • استقبال طالبان از قطعنامه آتش‌بس در غزه
  • دیپلمات روس: تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت لازم الاجرا هستند