Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@05:28:28 GMT

گواردیولا: دلم برای بارسا تنگ شده، نه لالیگا

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۶۸۷

گواردیولا: دلم برای بارسا تنگ شده، نه لالیگا

سرمربی منچسترسیتی گفت: دلم برای بارسلونا تنگ شده، نه لالیگا، بیشتر بازی‌های بارسلونا را تماشا می‌کنم و گاهی که تیم نتیجه نمی‌گیرد مثل زمانی که سرمربی آنها بودم، ناراحت و غمگین می‌شوم.

به گزارش مشرق، پپ گواردیولا، سرمربی بزرگ تاریخ فوتبال جهان در مصاحبه اختصاصی با اسپورت کاتالونیا به سوالاتی پاسخ داد که شاید تاکنون این‌چنین بی‌پرده از آنها حرف نزده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

پپ، به‌عنوان یک سرمربی موفق اسپانیایی، دلش برای لالیگا تنگ نشده است؟ صادقانه بگویم، ماجرای دوری از فوتبال اسپانیا، سیاسی است یا موضوع مالی در کار است؟

دلم برای بارسلونا تنگ شده، نه لالیگا، بیشتر بازی‌های بارسلونا را تماشا می‌کنم و گاهی که تیم نتیجه نمی‌گیرد مثل زمانی که سرمربی آنها بودم، ناراحت و غمگین می‌شوم. نمی‌توانی عضوی از بارسلونا باشی و فراموشش کنی. نه اصلا موضوع پول نیست، من دوست داشتم فوتبال کشورهای دیگر را هم تجربه کنم مثل آلمان و انگلیس، همین.

 شما عضو رسمی حزب جدایی‌طلب کاتالونیا هستید، اما اصرار دارید ثابت کنید اهل سیاست نیستید!

نه، هیچ اصراری ندارم، طبیعی است که به‌عنوان یک شهروند کاتالونیا حق دارم به زندگی سیاسی خود هم بها بدهم، اما فوتبال من سیاسی نیست. از فوتبال استفاده ابزاری نمی‌کنم و دوست ندارم شهرتم باعث نفوذم شود. اسم این حزب هم حزب جدایی‌طلب نیست، نامش کاتالونیا است.

 اما پیکه معتقد است شما در زمان مربیگری در بارسلونا بازیکنان بومی را به عضویت در حزب کاتالونیا تشویق می‌کردید!

این را از خود پیکه بپرسید، من نظری ندارم. هرگز چنین چیزی صحت ندارد، اگر با بازیکنی بحث سیاسی داشته‌ام به این دلیل بوده که خود او هم عضو حزب بوده است، مثل ژاوی یا خود پیکه و البته پویول.

 آیا این صحت دارد که خوان لاپورتا به خاطر پولشویی مجبور به قطع رابطه با شما شده است؟

در این باره جوابی ندارم، من وکیل حقوقی نیستم که به چنین مواردی پاسخ بدهم. لاپورتا دوست صمیمی من نیست، اما برایش احترام قائل هستم. پولشویی از او بعید است.

 منچسترسیتی چقدر برای اوج گرفتن امیدوار است؟

فاصله با لیورپول زیاد است اما تلاش خود را خواهیم کرد. باید مراقب تیم‌های در کمین نشسته هم باشیم. تساوی در هفته 23 اصلا خوب نبود و برای من به اندازه یک شکست تلخ بود، اما به راه خود ادامه می‌دهیم و سرعت خود را کم نخواهیم کرد. 

در سال 2020 هیچ تغییری در شغل شما رخ نخواهد داد؟

باید بگویم نه، اما کسی از آینده با خبر نیست، ایده خاصی ندارم و دلم می‌خواهد با من‌سیتی دوست داشتنی ادامه بدهم مگر آنکه باشگاه نخواهد.

 هدایت تیم ملی اسپانیا در برنامه شما نیست؟

نمی‌دانم این را خود فدراسیون فوتبال اسپانیا رسانه‌ای کرده یا خیر، اما واقعیت این است که آنها در تابستان گذشته نیز به من پیشنهاد دادند، اما واقعا با من مشکل دارند و تا وقتی چنین موضوعات سیاسی در فوتبال اسپانیا هست، من توان همکاری با آنها را ندارم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا فوتبال گواردیولا سرمربی منچسترسیتی لالیگا بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امباپه بارسلونا را قورت داد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در آغاز دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته دو بازی همزمان برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های بارسلونا و اتلتیکومادرید از گردونه مسابقات حذف و تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و دورتموند راهی مرحله بعدی شدند.

در ورزشگاه المپیک مونتجوئیک کاتالونیا، تیم فوتبال بارسلونا که برای صعود فقط به یک تساوی نیاز داشت، مقابل میهمان خود پاری‌سن‌ژرمن با نتیجه سنگین 1-4  تن به شکست داد و وداعی تلخ را از گردونه مسابقات تجربه کرد.

بارسا با گل رافینیا پیش افتاده بود ولی بعد از اخراج دقیقه 29 رونالد آرائوخو ورق برگشت و پاریسی ها در ادامه چهار گل به میزبان زدند و صعود کردند. 

دیشب برای فوتبال اسپانیا همه چیز تلخ تمام شد. اتلتیکو نیز 4-2 به دورتموند باخت و نتوانست به نیمه نهایی برسد.

شکست دیشب بارسا بازتابی گسترده در رسانه ها داشت و در اسپانیا به تیتر یک روزنامه ها بدل شده است:

مارکا: اتلتیکو در آلمان سقوط کرد و امباپه بارسا را قورت داد

دیلی میل: بارسلونا منفجر شد

اکیپ فرانسه: هوای انتقام

لوپاریزین فرانسه: کامبک و نیمه نهایی برای پاریس

اوله آرژانتین: امباپه سرنوشت‌ساز با زدن دو گل

گاتزا دلو اسپورت: فاجعه بارسا، گل زد، 10 نفره شد، یک پنالتی هدیه داد و چهار گل هم خورد

آاس: امباپه بارسا را کشت

موندوپورتیوو: قرمز کشنده

اسپورت: از اروپا اخراج شدند

دیگر خبرها

  • کری ستاره بارسا برای رئال: با ۲۰۰ درصد توان بازی می‌کنیم
  • ریوالدو: مورینیو گزینه مناسبی برای هدایت بارسلوناست؛ ژوزه انسانی بزرگ و یک برنده است
  • دریبل های دیدنی بازیکنان رئال مادرید مقابل بارسلونا / بازی های لالیگا
  • تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال
  • شور و تعصب کافی نیست؛ این تیم باید به فوتبال فکر کند!
  • فوتبال از دریچه فان؛
  • جانشین ژاوی در بارسلونا انتخاب شد
  • دکو جانشین ژاوی در بارسلونا را انتخاب کرد
  • برخورد سرد قاتل بارسلونا با ژاوی (عکس)
  • امباپه بارسلونا را قورت داد! (عکس)