Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@07:31:04 GMT

بن علوی به تهران آمد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۷۶۲

بن علوی به تهران آمد

بن علوی به تهران آمد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان امروز سه شنبه به تهران سفر کرد و قرار است تا ساعتی دیگر با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کند.

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به تهران می‌آید.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران دیروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرده بود که روز سه‌شنبه یک مقام از منطقه به تهران می‌آید و در صورت قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عمان 17 دی ماه برای شرکت در نشست مجمع گفتگوی تهران به ایران آمد و ضمن شرکت در این نشست با همتای ایرانی خود دیدار و گفتگو کرد.

ظریف  ۱۱ آذر ماه میزبان همتای عمانی خود در تهران بود و یوسف بن علوی در سفر ۲ روزه‌ای که به تهران داشت ضمن دیدار با ظریف، با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به گفتگو نشست.

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان ۳۰ اردیبهشت ماه به منظور انجام سفری چند ساعته به تهران آمد و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد و پنجم مرداد ماه نیز برای دومین بار به تهران سفر و با ظریف دیدار کرد. وزرای خارجه ایران و عمان شهریور سال جاری نیز در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیدار کرده بودند.

وزیر خارجه ایران دوم دی ماه نیز سفری دو روزه به مسقط داشت. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز 22 دی ماه برای شرکت در مراسم بزرگداشت سلطان پیشین عمان و تبریک به «هیثم بن طارق» سلطان جدید سفری چند ساعته به مسقط داشت و روز جمعه 27 دی ماه در مسیر بازگشت از هند و در توقفی کوتاه در مسقط و دیدار و گفتگو با همتای کانادایی با یوسف بن علوی هم دیدار و با بدرقه او تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک، با«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم اراده این کشور برای پایان جنگ در کنار جنگ طلبی نتانیاهو را دلیل اصلی ادامه نسل‌کُشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم تداوم تلاش جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی برای پایان نسل‌کُشی تاکید کرد .
رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در این گفتگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسراییل بر سفارت کشورمان در دمشق، تاکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.
وی با تاکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هر گونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.
وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت وخیم جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه تداوم جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع جامعه بین المللی و بویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو در مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن شد.
ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت، قضیه فلسطین برای اردن از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

وی شرایط فلسطین را سخت و پیچیده خواند و با تبیین تلاش‌های سیاسی جاری گفت: اردن با تمام امکان، تلاش خود را برای توقف جنگ علیه غزه ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه اردن دیدگاه‌های کشورش در خصوص راه حل سیاسی بحران فلسطین را تشریح کرد.

ایمن الصفدی همچنین مخالفت قاطع اردن را با هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینیان به کشورهای همجوار مورد تاکید قرار داد.
وی دیدگاه‌های دو کشور اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان بخشیدن به جنگ علیه غزه در سریعترین زمان‌ ممکن را دیدگاهی مشترک دانست و بر تداوم تلاش‌های در این مسیر تاکید کرد.
در این دیدار همچنین برخی موضوعات دوجانبه و منطقه ای مورد تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 845430 برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه ایران و اردن حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده پاکستان در سازمان ملل با وزیر خارجه ایران
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد
  • وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفت‌وگو کرد
  • اولین تصویر از دیدار وزاری خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • دیدار وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل
  • عکس/ دیدار وزرای خارجه ایران و اردن در نیویورک
  • وزیر امور خارجه در نشست شورای امنیت: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه منافع ایران دست بردارد
  • نشست شورای امنیت درباره غزه 
  • وزیر خارجه راهی نیویورک شد
  • وزیر خارجه ایران راهی نیویورک شد