Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@12:39:53 GMT

خروج اتباع خارجی از شرکت های تعاونی استان لرستان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۸۳۳

خروج اتباع خارجی از شرکت های تعاونی استان لرستان

آشتاب گفت:‌۱۱۸ تبعه غیرمجاز به منظور جلوگیری از اشغال فرصت های شغلی، امسال از شرکت های تعاونی استان شناسایی و اخراج شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،«علی آشتاب» امروز(1 بهمن) درجمع خبرنگاران افزود:‌ دراین راستا ۸۵۱ مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون  کار استان در خصوص اتباع صورت گرفته که ۹۲ فقره آن در قالب گشت های مشترک با حضور نماینده فرمانداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: این طرح با همکاری همکاری نیروی انتظامی در سطح استان در دست اقدام است.

 

وی  اظهار داشت: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان در فرصت های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری در دستور کار قرار دارد و با کارفرمایانی که مرتکب این جرم شوند به شدت برخورد خواهد شد.

 

آشتاب تصریح کرد: به موجب ماده ۱۲۰ و ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می شود که در این راستا  ۱۳ کارفرمایی که قانون را نادیده گرفته بودند ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه توانمندسازی نیروی کار ایرانی از طریق آموزش و مهارت افزایی صورت می گیرد اظهار کرد: در مجموع ۹۶ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

 

آشتاب اظهار داشت: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار بگیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه خواهند شد.

 

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سردار سلیمانی رویداد ملی فهما مسجد مسجد فعالیت های مسجدی کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت شغلی تعاون نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان

اولین جلسه کارگروه ساماندهی اشتغال و بازارکار اتباع خارجی در سال‌جاری به ریاست جناب عبدالملکی مدیرکل محترم امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان باحضور ادارات مرتبط برگزارگردید.

دراین جلسه ضمن بررسی وضعیت اشتغال اتباع خارجی مجاز و غیرمجاز در سال گذشته ، نیازسنجی بازارکار و بکارگیری اتباع خارجی در حوزه های مختلف شغلی مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

در این جلسه همچنین با تشکر از انجام  گشت های تیم بازرسی اشتغال حوزه اتباع خارجی در سطح استان بر مداومت بر این امر تاکید گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • مهلت هفت روزه به کارفرمایان برای معرفی اتباع غیرمجاز
  • نشست ساماندهی اتباع خارجی استان گلستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در کردستان
  • ممنوعیت بکارگیری اتباع افغانستانی و پاکستانی در استان کردستان
  • نشست ساماندهی اشتغال اتباع در کردستان
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • جلوگیری از ۲۱۲ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی لرستان
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • شرکت ۱۱ هزار تبعه خارجی در طرح سپرده گذاری اتباع در البرز