Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، سردار سید مهدی فرحی صبح سه‌شنبه در جلسه رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: در حال حاضر سربازی شرایط ویژه‌ای از لحاظ کمیت و کیفیت پیدا کرده زیرا امروزه بیش از نیمی از سربازان ما تحصیلکرده هستند و تحصیلات عالیه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در نیروهای مسلح ساز و کار ما به گونه‌ای است که کاربران نیاز به آموزش‌های ویژه‌ای دارند زیرا سربازی که کاربر سلاح‌های پیشرفته است باید آموزش‌های مخصوص را فرا گیرد.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر رویکرد جامعه نسبت به سربازی باید تغییر کند و رویکرد آن به سمت جذابیت، نشاط و شادابی سرباز پیش رود که در این راستا رهبر معظم انقلاب بیش از ۱۷۳ تدبیر برای توجه ویژه به سرباز ارائه کرده‌اند.
فرحی تصریح کرد: بزرگترین ثروت هر جامعه نیروی انسانی آن است که جوانان بیشترین این جمعیت را تشکیل می‌دهند و بیش از نیم میلیون نفر از این جمعیت سربازان جوان و آینده‌دار ما هستند که ما با ابر چالش بیکاری روبرو هستند به طوری که بر اساس آمار رسمی وزرات کار ۳.۸ میلیون نفر بیکار داریم.
وی یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح در راستای کاهش بیکاری در جامعه باید یک ساز و کار جدید و هنجار شکن ایجاد کند.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ابراز داشت: قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح در سال ۹۶ تشکیل شده که وظیفه ذاتی آن این است مهارت آموزی سربازان طی دو سال خدمت سربازی است که در این راستا یک نقشه راه تعریف کرده‌ایم.
وی گفت: ما یک برنامه پنج ساله تدوین کردیم که تا سال ۱۴۰۱ هیچ سربازی نباشد که هنگام پایان خدمت سربازی حداقل یک مهارت کسب نکرده باشد.
فرحی با بیان اینکه مهارت باید از جنس اشتغالزایی باشد، عنوان کرد: ۵۱۲ رشته مهارت آموزی در نظر گرفته شده که شامل قبل، حین و بعد از خدمت سربازی است که در یک کتابچه تحت عنوان گام‌های مهارت آموزی ارائه شده است اما برای نهادینه کردن آن یک حلقه مفقوده وجود دارد و آن مشارکت همه دستگاه‌ها با ما است.
وی افزود: تا کنون با ۲۱ دستگاه و نهاد توافقنامه‌ای امضا کردیم و به همه استانداران ابلاغ کردیم که همه در راستای مهارت‌آموزی به ما کمک کنند تا سربازان با یک مهارت بعد از پایان خدمت سربازی وارد جامعه شوند.
فرحی ادامه داد: ما برای پس از خدمت سربازی هم یک بسته حمایتی خاصی را تعریف کردیم لذا سازمان امور مالیاتی، بیمه، بانک‌ها و معاونت اشتغال ساز و کار لازم و زیر ساخت را فراهم کنند تا بحث پس از خدمت محقق و منجر به اشتغال شود که اگر اینچنین نشود عملاً آموزش‌های ما بلااستفاده و بیهوده بوده است.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اولویت اشتغال در جامعه باید برای سربازانی باشد که آموزش را کسب کرده‌اند.
فرحی اظهار داشت: مهارت‌هایی که سربازان فرامی‌گیرند مهارت‌های عمومی و اختصاصی است که تا به امروز حدود ۵۰ هزار نفر گواهی امداد و نجات دریافت کرده‌اند.
وی یادآور شد: در بحث مهارت آموزش، موضوعی راهبردی و در جهت امنیت ملی و نشاط اجتماعی است بنابراین در قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۹۶ به ۱۰۳ هزار سرباز و در سال گذشته به ۱۵۰ هزار نفر آموزش‌های مهارتی داده شد همچنین امسال نیز ۲۰۰ هزار نفر برنامه در این راستا تا پایان سال داریم.
فرحی گفت: در سال گذشته میانگین آموزش ما ۲۲ ساعت بوده که در کرمان بالای ۶۰ ساعت است که جای تبریک دارد اما باید رصد شغلی را پایش کنیم تا این افراد پس از خدمت به کار مشغول شوند.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مهارت سربازان مهارت افزایی صدای ایران ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛رضامرادصحرایی افزود: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغییر داشته باشد،

وي گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می شود و تعداد دانش آموزان در رشته های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد.بنابراین تا پایان برنامه هفتم ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد معادل ۲ درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت در اختیار شرکت‌ها و صنایعی قرار خواهد گرفت که اقدام به تاسیس هنرستان جوار آن شرکت می‌کنند. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: ۲۰ درصد ظرفیت آموزش متمرکز فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها به آموزش مهارت به دانش‌آموزان غیر از رشته فنی و حرفه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد. 

صحرايي درخصوص برنامه آموزشی استان‌ها برای سال تحصیلی جدید، گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد برنامه‌های آموزشی باید متناسب با زیست بوم هر استان امکان تغیبر داشته باشد. امکان‌سنجی این موضوع در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و امیدواریم این موضوع نیز به زودی به ثمر برسد. یکی از کارهای آیین‌نامه اخیر این است که ۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت آموزی باید تغییر پیدا کند.  

وی بیان کرد: موضوع تغییر تقویم آموزشی در قالب یک طرح اعلام شده است. کمیسیون آموزش مجلس آن را تصویب کرده و در نوبت صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

صحرایی در پاسخ به سوالی درباره دریافت شهریه برای مهارت آموزی نیز گفت: اگر قانونی در مجلس است که اعلام کرده گرفتن هزینه مهارت آموزی غیرقانونی است، آن قانون مبناست. ما قانونی نداریم که اعلام کرده باشد گرفتن هزینه مهارت‌آموزی غیرقانونی است. اینکه سال گذشته گرفته نشده به این معنا نیست اخذ هزینه مهارت‌آموزی امسال غیرقانونی است.

دیگر خبرها

  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • خبر مهم برای مشمولان؛ به جای سربازی در این نهاد خدمت کنید
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • تمدید ثبت نام امریه سربازی در وزارت علوم تا ۶ اردیبهشت