Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@07:19:25 GMT

تهران چقدر آب غیر مجاز دارد؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۳۹۷۱

 انشعاب‌های غیرمجاز آب به تاسیسات آب‌رسانی خسارت وارد می‌کند، به‌گونه‌ای که این انشعاب‌ها باعث آلودگی شبکه توزیع، شکستگی، کاهش فشار آب در شبکه و ترویج اسراف آب بین سایر مشترکان می‌شود، از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار انشعاب غیرمجاز شناسایی و به شبکه آب این استان پیوسته است، ۱۲ هزار انشعاب غیرمجاز دیگر نیز شناسایی شده  و در وضعیت تعیین تکلیف قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کرمی‌نژاد - معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران - در این باره صراحتا اعلام کرده است که در صورت مشاهده انشعاب غیرمجاز، این انشعاب از مدار خارج شده و به شبکه شهری متصل می‌شود.

وی با اشاره به مصرف غیرمجاز ۲ درصد از کل آب تهران گفت: تمامی واحدهای مربوط این شرکت بسیج شده‌اند تا نسبت به وضعیت انشعاب‌های غیر مجاز تعیین و تکلیف کنند. سالانه یک میلیارد و ۴۱۶ میلیون مترمکعب آب در استان تهران تصفیه می‌شود که حدود ۲۵ درصد حجم کل آب کشور را شامل می‌شود. در روزهای اوج مصرف (تابستان) میزان مصرف حدود ۵۲ هزار لیتر در ثانیه است.

 مطابق ماده (۴) قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، دستگاه‌های مسئول موضوع این قانون می‌توانند نسبت به برقراری انشعاب‌های غیردائم خدمات عمومی به مستحدثات غیرمجاز تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذی‌صلاح اقدام کنند. براساس تبصره (۱) ماده (۴) قانون مذکور در صورت عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و یا عدم تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیرمجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ این قانون، حسب مورد با دستگاه مسئول در امر ساخت و سازهای غیرمجاز طبق ماده (۳) قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها رفتار می شود.

حدود ۳۰۰ هزار انشعاب غیرمجاز در کشور وجود دارد،  به طور کلی ۲۳ میلیون انشعاب مجاز در کشور داریم که تعداد انشعاب‌های غیرمجاز در قیاس با انشعابات مجاز بسیار ناچیز است. مشترکان می‌توانند با پرداخت آب بها و رعایت قوانینی نسبت به مجاز کردن انشعاب  خود اقدام کنند. حتی مشترکانی که پروانه نداشته باشند، به صورت موقت برای آنها تفاهم‌نامه انشعاب مجاز صادر می‌شود.

اقتصاد نگار/

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GrX برچسب ها: تهران ، آب غیر مجاز ، کرمی نژاد

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: تهران آب غیر مجاز کرمی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، هادی خاضعی با اشاره به برگزاری جلسه شورای حفاظت از منابع آب لنده افزود: این جلسه با هدف صیانت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی با حضور اعضای شورای حفاظت از منابع آب در فرمانداری شهرستان لنده برگزار شد. وی با اعلام هشدار به وضعیت افت آب‌های زیرزمینی شهرستان ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال گذشته و افت شدید سفره منابع آب زیرزمینی، لزوم بر برنامه ریزی، صیانت، مراقبت و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی بیش از گذشته احساس می‌شود. رئیس امور آب شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: با توجه به اینکه قسمتی از رودخانه مارون در محدوده شهرستان لنده است، جهت تأمین آب اراضی، در صورت داشتن شرایط و پتانسیل آبیاری صدور مجوز با طی مراحل قانونی محدودیت ندارد. وی در ادامه با یادآوری بر ضرورت و لزوم صیانت از منابع آبی تاکید کرد: همه مسؤولان باید توجه ویژه ای به مدیریت و استفاده‌ی بهینه از آب‌های زیرزمینی و سطحی منطقه داشته باشند. خاضعی با تأکید بر آگاهی بخشی به مردم در جهت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: باید فرهنگ صحیح مصرف منابع آب به مردم آموزش داده شود تا آنها حداکثر بهره برداری را داشته باشند. رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه بیان کرد: بر اساس اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه‌ها در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و تولیت آن به وزارت نیرو و در استان شرکت آب منطقه‌ای گذاشته شده است. وی تأکید کرد: طبق این قانون، هرگونه تجاوز به اراضی بستر و حریم رودخانه ممنوع بوده و از مردم تقاضا داریم نسبت به تصرف بستر، خاکریزی و تغییر کاربری اراضی واقع در بستر و حریم رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. خاضعی در پایان خاطر نشان کرد: جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز و پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه‌های غیر مجاز محفوره و رفع تصرفات اراضی بستر رودخانه‌ها در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

دیگر خبرها

  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • چاه‌های مجاز قم بیشترین برداشت غیرمجاز را دارند
  • تشدید مجازات قاچاق و نگهداری سلاح غیر مجاز
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل
  • استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال با برق سراسری
  • ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در شهرستان طرقبه - شاندیز قطع شد