Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@12:11:19 GMT

1400 قلم کالای غیر لوکس ترخیص می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۴۰۲۳

1400 قلم کالای غیر لوکس ترخیص می‌شوند

وزیر اقتصاد درباره ۱۴۰۰ قلم کالای دپوشده در گمرک پیشنهاد کرد: کالاهایی که جنبه لوکس ندارند، ترخیص شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛فرهاد دژپسند در پایان جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران درباره وضعیت صادرات کالا‌های غیرنفتی گفت: بخشی از وضعیت اقتصادی کشور مربوط به تجارت خارجی است و باوجود تمام فشار‌ها و محدودیت‌هایی که دشمن اعمال کرده است، در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسل، حدود سه درصد تغییر داشته است، به عبارتی این فشار‌ها نتوانسته اثری بر صادرات غیرنفتی و واردات داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه صادرات و واردات کالا‌های غیرنفتی از نظر وزنی ۲۰ درصد رشد داشته و از نظر ارزشی ۳ درصد منفی است، افزود: علت پایین بودن رشد ارزشی کالا‌های صادر شده این است که صادرکنندگان اعتقاد داشتند ارزشی که برای کالا‌های صادراتی تعیین شده، بالا است بنابراین با در نظر گرفتن صحبت‌های آنان قیمت پایه نسبت به سال گذشته را ۳۰ درصد کاهش دادیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه صادرکنندگان باید براساس صادرات، ارز را به کشور برگردانند، گفت: باوجود اینکه قیمت پایه نسبت به سال گذشته، ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد صادرات غیرنفتی از لحاظ وزنی ۲۰درصد رشد داشته است و صادرکنندگان توانستند خوب بازار را در خارج پوشش دهند.

دژپسند درباره دپوی مواد اولیه در گمرک کشور نیز گفت: نگهداشت کالا و مواد قبل از اظهارنامه گمرکی، دپو تلقی نمی‌شود و رسوب مواد اولیه، کالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمرکات کشور به میزان ناچیز است، اما یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده‌اند و به دلیل محدودیت‌های که دولت اعمال کرده است امکان ترخیص وجود ندارد و این موضوعی ربطی به عملکرد گمرک ندارد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌های دولت باعث شده تا ۱۴۰۰ قلم کالا در گمرک باقی بماند و ترخیص نشود، افزود: از این تعداد کالا، مهلت برخی از آن‌ها به اتمام رسیده و برخی دیگر جزء کالا‌های لوکس هستند و به همین دلیل نامه‌ای به دولت ارسال کردیم که کالا‌های لوکس حذف، معدوم و یا جزو اموال تملیکی شوند، زیرا کالا‌های لوکس ترخیص نمی‌شوند و سایر کالا‌ها را دستگاه‌های مربوطه بررسی کند و اگر لازم است عرضه شوند.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد حمداللهی، مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان کالای جابه جا شده از طریق جاده های کشور حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و بر اساس آمارهای موجود از ۵۵۵ میلیون تن کالا در قالب بیش از ۳۶ میلیون سفر از طریق جاده های کشور جابه جا شده است.

حمداللهی گفت: میزان حمل کالای اساسی از بنادر مهم کشور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۱٫۶ میلیون تن با حدود ۹۳۵ هزار بارنامه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با محمولات ساختمانی و معدنی، باتوجه به ظرفیت های قانونی پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و الزام صاحبان معادن به حمل کالا از مبدأ معادن با سند حمل (بارنامه) و ظرفیت های ایجاد شده برای صدور بارنامه این محمولات، رشد چشمگیری در جابه جایی این بخش صورت گرفته، به طوری که حدود ۱۸۲ میلیون تن محمولات ساختمانی و معدنی در سال ۱۴۰۲ جابه جا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا هم اکنون تعداد ۴۳۵ هزار دستگاه ناوگان باری دارای مجوز با میانگین عمر ۱۸/۷ سال و ۵۵۵ هزار راننده به بخش حمل ونقل جاده ای کالا خدمت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی