Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار فرحی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح برای اولین بار در سال ۹۶ گفت: وظیفه ذاتی و اصلی آن این است که ظرف دوسال به سربازان مهارت را آموزش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، «سردار سید مهدی فرحی» امروز سه شنبه(اول بهمن) در رونمایی از سامانه اطلاعات مکانی روستاها با تسلیت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان  سردار سرافراز اسلام، افتخار ملی و قهرمان ملی و سرداری که الگوی همه ما در این دنیای وانفسا است؛ گفت: می شود مانند امام علی علیه السلام بود و این توفیق بزرگی برای استان کرمان است که این قهرمان ملی و فراملی در این استان پرورش یافته و امیدواریم ما هم بتوانیم راه شهدا را دامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز سرباز و سربازی شرایط ویژه دارد، هم از لحاظ کمیت عدد بزرگی است و هم از لحاظ کیفیت که امروزه بیش از نصف سربازان کشور تحصیلات دانشگاهی دارند؛ افزود: سربازان{از ما} توقع دارند و در نیروهای مسلح ساز و برگ نظامی به گونه ای توسعه پیدا کرده و کاربران آن که عمدتاً سربازان هستند نیاز به مهارت های بیشتری دارند؛ مهارت هایی از جمله استفاده از سامانه های موشکی، استفاده از سامانه های پدافندی و حتی الان تفنگ های ما دید در شب دارند و پیام آن، این است سربازی که کاربر این سلاح است باید حداقل مهارتی داشته باشد یعنی ما حتی مهارت را نه فقط برای جامعه و سرباز بلکه برای نیروهای مسلح آن هم با این کمیت و کیفیت نیاز داریم.

 

 

وی با تأکید بر اینکه رویکرد جامعه نسبت به سربازی باید به سمت جذابیت و نشاط بیشتری برود؛ بیان کرد: همه این ها را اگر جمع کنیم تدابیر مقام معظم رهبری است که در ۱۰ سال گذشته بیش از 170 تدبیر برای توجه ویژه به سرباز بیان کردند که این تدابیر کتاب شده است و همه این موارد ثروت عظیمی است که در اختیار داریم لذا بزرگترین ثروت هر جامعه نیروی انسانی است و بهترین ثروت عظیم، جوانان کشور است که جوانان عمدتاً در قالب سرباز هستند؛ سربازانی که بین سنین 18 تا 28 سال یعنی در طلایی ترین دوران زندگی خود هستند.

 

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح به ورودی جمعیت چند صد هزار نفری سربازان در هر سال که بیش از نیم میلیون میلیون نفر را تشکیل می دهد؛ اشاره و بیان کرد: در مقابل این ثروت عظیم، چالش عظیم ملی داریم که ابرچالش آن بحث بیکاری و اشتغال و از دید ما نظامی ها بحث امنیت ملی است یعنی تهدیدی که متوجه امنیت کشور می شود.

 

وی ادامه داد: طبق آمار وزارت کار حدود 3.8 میلیون نفر بیکار در کشور داریم که این یک تهدید است و امیدواریم با تدبیر بتوانیم این ابرچالش و ثروت را با هم توازن دهیم و ممکن است بتوانیم از این ثروت عظیم در راستای کاهش چالش قدم برداریم؛ همانطور که رهبری در سال 96 فرمود"ستاد کل نیروهای مسلح باید ساز و کار جدید ایجاد کند."؛ یک مدل هنجارشکن و مدلی که بتواند نسبت به همه چهارچوب های موجود چند قدم جلو تر باشد.

 

سردار فرحی با اشاره به راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح برای اولین بار در سال 96 تصریح کرد: وظیفه ذاتی و اصلی آن این است که ظرف دوسال به سربازان مهارت را آموزش دهد لذا برای این کار ما دو واژه تعریف کردیم و دو مأموریت داریم؛ یکی بحث "جنم" یعنی جذابیت  و نشاط در میان سربازان توسعه پیدا کند و مهارت در سربازان جاری شود و ما بتوانیم سربازانی که وارد سربازی می شوند جنم دار کنیم و واژه دوم "مهتا" است زیرا به خودی خود بحث مهارت برای ما هدف غایی نیست بلکه مهارتی که منجر به اشتغال شود برای ما مهم است و هدف ما این است جذابیت و نشاط و مهارت و اشتغال را به صورت پی در پی پیمایش و پیگیری کنیم لذا در این راستا نقشه راه با برنامه 5 ساله تعریف کردیم که در این مسیر باید به گونه ای باشیم تا در سال 1401  هیچ سربازی نباشد که ترخیص شود و دارای حداقل یک مهارت نباشد؛ کدام مهارت؟ مهارتی که از جنس اشتغال زایی باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: مهارت دارای 5 طبقه است و 512 مهارت در کشور استخراج شده اما سهم هر استان 20 مورد است و از استانداران تقاضا داریم که نظر خود را مستقل از طرح اعلام کنند که در شرایط اقلیمی استان های خود  چه مهارت هایی بیشتر کشش و ظرفیت بازار را دارد؛ لذا 512 مهارت استخراج شد که در سامانه سرباز ماهر هم از طریق وب و آپ می شود ورود پیدا کرد.

 

 

جانشین ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت مهارتی که کیفیت داشته باشد؛ گفت: چند کیفیت و مهارت از قبل خدمت تا بعد از خدمت را بازتر و کتابچه ای تحت عنوان گام های مهارت آموزی تدوین کردیم؛ آنچه مهم است اینکه ما بتوانیم مشوق هایی بدهیم که به عشق آن مشوق ها بتوانند از مراکزی که تعیین کردیم، مهارت کسب کنند و با کسب این گواهینامه وارد بازار کار شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برای قبل و حین و بعد از خدمت سربازی، یک حلقه مفقوده بزرگ داریم و آن این است که ما نیاز به مشارکت حداکثری همه دستگاه ها داریم تا ظرفیت های ملی مانند وزارت خانه و نهاد پای کار آیند که تاکنون با 21 دستگاه و نهاد تفاهم نامه امضا کردیم که 13 وزارت خانه و چندین نهاد است؛ تأکید کرد: بنابراین همه استانداران باید در این قضیه دست ما را بگیرند و کمک کنند لذا همه دور این سفره مهارت آموزی نشستند که کمک کنند موضوع مهارت آموزی بهتر انجام شود و جوانان این کشور که هیچکدام نظامی نیستند، وقتی می خواهند وارد جامعه شوند بتوانند با یک مهارت مناسب که شرایط بومی استان شان هم اقتضا می کند با این مهارت آشنا شوند و از مشوق ها هم بهره مند شوند تا در نهایت منجر به شغل یا کارآفرینی شود.

 

سردار فرحی اضافه کرد: برای پس از خدمت سربازی، بسته حمایتی خاص تعریف کردیم که با دستگاه های مختلف از جمله بانک ها، سازمان امور مالیاتی، بیمه و... ورود پیدا کردیم که بتوانند ساز و کار لازم را آماده کنند و بر این اساس بتوانند این کمک را انجام دهند که اگر بحث بعد از خدمت محقق نشود آب در هاون کوبیدن است لذا باید مدیریت شود تا منجر به شغل شود.

 

وی با افزودن اینکه طی توافق با وزیر کشور چند خواسته از استانداران مطرح است از جمله اینکه نیروهای مسلح در استان ها عضو شورای اشتغال شوند و سربازانی که دارای مهارت می شود در این استان در اولویت اشتغال قرار گیرند؛ اظهار داشت: اولویت با سربازانی است که مهارت کسب کردند و شایستگی دارند و من از جنم رحمانی فضلی صدبار تشکر می کنم که به این کار به دیده اعتقادی نگاه می کند و گره گشای جامعه است.

 

فرمانده قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: سالی 400 هزار سرباز وارد جامعه می شود که اگر بتوانیم برای یک سوم این ها اشتغال ایجاد کنیم و در طول خدمت سربازی هم با نیروهای مسلح مهارت های مناسب و با کیفیت دهیم می تواند مؤثر باشد.

 

وی بیان کرد: در مورد مهارت دو دسته مهارت های عمومی و اختصاصی وجود دارد که هلال احمر تا امروز 50 هزار نفر را در سراسر کشور گواهی نامه امداد و نجات داده و بنای ما این بود که هر خانواده ایرانی یک نیروی امدادگر است تا همه سربازان ما بتوانند گواهی امداد و نجات داشته باشند که به درد زندگی شخصی و حوادث طبیعی بخورد و علاوه بر این؛ مهارت های زندگی، مهارت های کسب و کار، مهارت های حقوقی و مالی و فضای مجازی و... تعریف کردیم و پله پله رو به جلو است.

 

سردار فرحی با متذکر شدن این نکته که این موضوع راهبردی و اساسی در راستای امنیت ملی و اشتغال زایی و نشاط برای جامعه و جذابیت سربازی در سطح جوانان است که اگر همه کمک کنیم می توانیم قدم برداریم و خدمات خوبی بدهیم؛ گفت: در سال 98، برنامه برای حدود 200 هزار نفر داریم که این چشم انداز تا سال 1401 است که باید به مهارت آموزی صد در صد خروجی سربازان منجر شود که بزرگترین کیفیت مهارت آموزی این است که بتوانیم این مهارت را منجر به شغل کنیم.

 

وی گزارش داد: سال گذشته میانگین آموزش هر سرباز برای گرفتن گواهینامه 20 ساعت بود که امسال به 47 ساعت رسید و در استان کرمان بالای 60 ساعت بود؛ در حال حاضر عمود خیمه سربازان در اختیار سازمان فنی و حرفه ای است و سال گذشته وزارت کار و فنی و حرفه ای 100 هزار نفر را مهارت داد و امسال 120 هزار نفر است.

 

 

جانشین ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: اولین بار گواهینامه الکترونیک هلال احمر در استان کرمان صورت می گیرد.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار سلیمانی مسجد مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت سردار سلیمانی کانون های مساجد مسجد مسجد شهادت سردار سلیمانی سردار فرحی سربازان استانداری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، علیرضا  عبدی سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت در گفت وگو با روابط عمومی بنیاد برکت با بیان اینکه  امسال در  استان اصفهان و در همه شهرستانهای استان شعار سال مبنی بر جهش تولید همزمان با مشارکت های مردمی را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: استفاده از ظرفیت های مردم همواره در سال های گذشته  هم در اولویت برنامه های بنیاد برکت بوده و استفاده از شبکه تسهیلگری و مدل های مختلف مشارکتی و گروهی مبین این موضوع می باشد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های زنجیره سبز و آبی از مهم ترین گام های بود که در این حوزه برداشته شد.

 سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت اظهار کرد:  امسال با استفاده از ظرفیت های مردمی 5 طرح خرد اشتغال از جمله  جمله نانوایی تمام اتوماتیک ،کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و... با تسهیلات بنیاد برکت  و در سال جهش تولید با مشارکت مردم در روستای ازوار از توابع شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

عبدی با بیان اینکه  تمامی این طرح های اشتغال زایی خرد به مبلغ سرمایه گذاری بنیاد برکت و سرمایه گذاری متقاضیان انجام و به بهره برداری رسیده است گفت: با اجرای این 5 طرح اشتغال زایی خرد 58 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

 وی همچنین بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان  با حضور مدیرعامل بنیاد برکت اشاره کرد و گفت:  این پروژه خوشبختانه با همکاری مردم  و 40 بانوی این روستا اجرا و هفته گذشته با حضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

سرپرست معاونت طرح های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت بیان کرد: امسال با هدف گذاری های انجام شده به طور قطع زنجیره سبز و آبی را بیش از گذشته و پر قدرت تر ادامه خواهیم داد و با توجه به تاکید مدیرعامل بنیاد برکت مبنی بر استفاده از ظرفیت های مزارع خورشیدی قطعا اجرای این طرح ها را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات انجام شده توسط مدیرعامل محترم بنیاد برکت مبنی بر اینکه 5تا 10 درصد از منابع بنیاد برکت در شهرستان ها برای راه اندازی مزارع خورشیدی به کار گرفته شود قطعا اجرای این طرح در همه شهرستانهای دارای ظرفیت در دستور کار قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی
  • تحقق ۱۱۸ درصدی تعهد اشتغال‌زایی استان همدان در سال ۱۴۰۲
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم
  • خبر مهم برای سربازان و کسانی که کارت پایان خدمت ندارند !
  • سربازان مشمول بخوانند
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم