Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:14:37 GMT

نقص سیستم نوبت‌دهی یا دست‌چین بار توسط رانندگان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۴۲۷۱

نقص سیستم نوبت‌دهی یا دست‌چین بار توسط رانندگان

ایسنا/زنجان رانندگان از توزیع بار و ناعدالتی در این خصوص احساس نارضایتی می‌کنند، در حالی که معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از دست‌چین شدن بار توسط رانندگان خبر داد.

اهمیت سیستم‌های حمل و نقل و جابه‌جایی کالا همراه با توسعه جوامع بیشتر می‌شود و در حال حاضر حمل و نقل جاده‌ای سهم عمده‌ای از انتقال کالا را بر عهده دارد تا هم مواد اولیه را به دست صنعت‌گران برساند و هم محصولات تولیدی را به مصرف‌کنندگان تحویل دهد اما در این بین رانندگان خواستار توزیع عادلانه بار هستند، به طوری‌ که رئیس انجمن رانندگان کالا و مسافر زنجان می‌گوید: توزیع عادلانه بار باید بر اساس توافق شرکت‌های حمل و نقل و انجمن رانندگان و با محوریت اداره راهداری و حمل و نقل انجام گیرد که متاسفانه این اقدام رضایت‌بخش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید مصطفوی ادامه می‌دهد: نرخ کرایه‌ها نیز بر اساس تن کیلومتر ابلاغ شده ولی به طور صحیح اجرا نمی‌شود و پیمایش مبنا قرار نمی‌گیرد و این موارد بر سختی کار رانندگان افزوده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز می‌گوید: در حدود ۸ نقطه از کشور اعلام بار در سیستم نوبت‌دهی انجام می‌شود که در آن سامانه‌های حمل و نقل کالا به سراغ شرکت حمل و نقل می‌آیند و بار را به سیستم نوبت‌دهی اعلام می‌کنند و رانندگان بر اساس حق تقدم، بار را به مقصد حمل می‌کنند.

علی مدقالچی، راه‌اندازی سیستم نوبت را اقدامی در راستای اجرای عدالت در بین رانندگان عنوان کرده و می‌افزاید: اما متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که رانندگان بار را دست‌چین می‌کنند و به انتقال بار به مقاصد دورتر رضایت نمی‌دهند، بنابراین سبب ایجاد اختلال در امر نوبت‌دهی می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی دیگر از موارد شرکت‌ها اعلام بار نمی‌کنند، ادامه می‌دهد: در این حالت شرکت‌های متخلف شناسایی و در کمیسیون ماده ۱۲ با آن‌ها برخورد می‌شود و امسال ۱۳۸ شرکت به این کمیسیون معرفی شدند و جریمه‌هایی از ۱۰۰ هزار تومان تا تعطیلی شرکت برای آن ها در نظر گرفته می‌شود.

وی تصریح می‌کند: در هر سیستمی ممکن است اشکال یا خلاء‌هایی وجود داشته باشد و در این بین رانندگان یا شرکت‌ها نیز تخلف کنند اما در مناطقی که سیستم نوبت‌دهی و اعلام بار هست، توزیع بار به شکل عادلانه انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بارهای نوع تجاری در سیستم نوبت‌دهی اعلام می‌شوند، یادآور می‌شود: از دیگر سو برخی بارها همچون مواد معدنی در سیستم اعلام بار نوبت‌دهی نمی‌شود که مواردی از قبیل نوع خاصیت بار، حجم زیاد و قیمت کمتر در این موضوع دخیل است.

وی جابه‌جایی روان، ارزان و مناسب را از شاخص‌های سیستم حمل و نقل دانسته و می‌گوید: باید بین مثلث راننده، صاحب کالا و شرکت‌ها توازن برقرار کنیم و اصل ویژه در سیستم حمل و نقل رضایت صاحبان کالا است که در این صورت رانندگان هم راضی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: راهداری و حمل ونقل جاده ای استانی اقتصادی رانندگان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در کنکور ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان سنجش، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه‌ آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

کارت‌های شرکت در آزمون همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) برای مشاهده و پرینت فعال شده است.

اینفوگرافیک نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

همچنین اینفوگرافیک وظایف داوطلبان در فرآیند قبل، حین و بعد از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شده است.

اینفوگرافیک وظایف داوطلبان در فرآیند قبل، حین و بعد از نوبت اول آزمون سراسری سال 

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ به تفکیک استان‌ها
  • داوطلبان کنکور این نکات را جدی بگیرند
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول کنکور
  • نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در کنکور ۱۴۰۳
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند