Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@11:43:37 GMT

دیدار هیئت طالبان با «خلیل‌زاد» و «میلر» در قطر

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۴۲۸۳

دیدار هیئت طالبان با «خلیل‌زاد» و «میلر» در قطر

گروه بین‌الملل ــ طالبان از ادامه دیدار هیئت مذاکره‌کننده‌ این گروه با فرمانده ایالات متحده و نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان درباره مذاکرات صلح طی امروز خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «دید»، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر، در توئیتی نوشت که این دیدار شب گذشته، 30 دی صورت گرفته است و امروز هم ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سخنگوی طالبان، در این دیدار بحث‌های مفصلی درباره گام‌های بعدی مذاکرات صلح بین آمریکا و طالبان صورت گرفته است. شاهین جزئیات بیشتری از این گفت‌وگوها ارائه نکرده است.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان است و اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای این کشور و مأموریت حمایت قاطع ناتو است که در افغانستان ایفای وظیفه می‌کند.

به نوشته سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، در این دیدار ملا عبدالغنی برادر، شیر محمد عباس استانکزی و امیر خان متقی از سوی این گروه حضور داشته‌اند.

خلیل‌زاد و فرماندهی مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان هنوز در این باره چیزی اعلام نکرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن شاهین سخنگو طالبان افغانستان اسکات میلر زلمی خلیل زاد آمریکا مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، پس از آنکه واشنگتن پست به توضیحات اولیه رژیم صهیونیستی درباره شهادت این کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه به نام «هند رجب» شک کرد، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که از رژیم صهیونیستی در این باره می‌خواهد تا اطلاعات بیشتری ارائه کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دختر ۶ ساله به همراه خانواده‌اش که در حمله رژیم صهیونیستی شهید شده بودند، در خودرو گیر افتاده و در تماسی تلفنی از امدادگران خواست تا او را نجات دهند.

خویشاوندان این کودک، ۱۲ روز بعد، پیکر بیجان او را در کنار دیگر اعضای خانواده در خودرویشان در نزدیکی یک آمبولانس و پیکر دو امدادرسان این آمبولانس که می‌خواستند جان او را نجات دهند، یافتند.

واشنگتن پست روز سه شنبه گزارش کرد، تحقیقات مشخص کرد که خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی در منطقه حضور داشتند و این برخلاف ادعای نیروهای نظامی این رژیم بود در تحقیقات اولیه بود که گفته بودند نیروهای آنها اصلا در محدوده تیراندازی این خودرو که کودک در آن گرفتار شده بود، قرار نداشتند.

میلر با بیان اینکه شهادت این کودک فلسطینی یک تراژدی غیرقابل توصیف است، گفت: چنین اتفاقی هرگز نباید اتفاق بیفتد. ما بار دیگر از اسرائیل می‌خواهیم تا اطلاعات بیشتری در این باره ارائه کند. ما همچنان از بررسی کامل این موضوع و چگونگی وقوع آن استقبال می‌کنیم.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که در حال بررسی جراحات غیرنظامیان در جنگ شش ۶ ماهه اسرائیل در غزه به‌عنوان بخشی از فرآیندهایی هستند که هدف آن اطمینان از عدم استفاده از تسلیحات ارائه‌شده توسط ایالات متحده در نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

میلر همچنین گفت در مورد هند رجب، به جای اینکه ایالات متحده بررسی خود را انجام دهد، از اسرائیل پرسیده است که در تحقیقات خود به چه چیزی رسیده است. این همان کاری است که ما برای انجام جزئیات جدیدی که توسط واشنگتن پست مطرح شد، به آنها رجوع می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • آمریکا: شهادت کودک ۶ ساله فلسطینی در غزه توسط اسرائیل را بررسی می‌کنیم
  • متعهد به از بین بردن فساد اداری هستیم
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان تدریجی صورت پذیرد