Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@03:51:46 GMT

جشنواره ادبی و هنری ققنوس در اردبیل برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۴۳۷۵

جشنواره ادبی و هنری ققنوس در اردبیل برگزار می شود

مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی اردبیل از برگزاری پنجمین جشنواره ادبی و هنری ققنوس در استان اردبیل خبرداد و گفت: این مسابقات به یاد سردار دلها و جبهه مقاومت ویژه دانشجویان استان اردبیل برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مظفری مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، از برگزاری پنجمین جشنواره ادبی و هنری ققنوس در اردبیل خبرداد و گفت: دانشجویان علاقمند از سراسر استان می توانند آثار خود را تا پایان بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت هنر در عصر فعلی پرداخت و گفت: یکی از راه هایی که می توانیم در برابر هجمه های رسانه ای و فرهنگی دشمنان بایستیم، زبان هنر است، چراکه هنر با تاثیرگذاری بالایی که در انسان ها با سلایق و گرایش های مختلف دارد، می تواند با انعکاس حقایق، توطئه های دشمنان را خنثی و جامعه را نیز به سمت کمال و تعالی سوق دهد.

مظفری در ادامه سخنان خود از رونمایی پوستر پنجمین جشنواره ققنوس در اردبیل خبرداد و گفت: این دوره از مسابقات در بخش های نشریات دانشجویی، پژوهش های هنری، ادبیات نمایشی، مداحی،شعر، موسیقی، فیلم کوتاه و هنرهای تجسمی برگزار می شود.

وی به بخش ویژه جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: چایزه بزرگ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به بهترین اثر جشنواره با موضوع جبهه جهانی مقاومت اهدا خواهد شد.

مسئول فرهنگ سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل در پایان سخنان خود گفت: دانشجویان علاقمند می توانند تا 30 بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند

 رضا شریفی در جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن که در سالن همایش‌های بین‌المللی پردیس دانشگاه زابل برگزار شد، با بیان اینکه ضریب هوشی نخبگان و دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان از سطح ملی فراتر است و این را ثابت کرده‌اند، بیان کرد: ریش‌سفیدان و مسئولان باید جوانان، نوجوانان و نخبگان شناسایی شده را جدی بگیرند و حمایت و هدایت کنند تا در جایگاه تصمیم‌گیری و مشورت دادن به تیم مدیریت استان و کشور قرار بگیرند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در سال گذشته افتخارات ارزشمندی کسب کرد همچنین در شاخص‌های توسعه و زیرساخت‌ها نیز رشد و پیشرفت چشمگیری داشت که گام برداشتن مستلزم پیوست اجتماعی، فرهنگی و هنری است و امنیت بدون پیوست فرهنگی و اجتماعی امنیت با ثباتی نخواهد بود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه امنیت باید اجتماعی باشد تصریح کرد: داشتن استعداد و دغدغه در این زمینه می‌تواند به امن شدن و خوشنامی و معرفی استعدادهای سیستان و بلوچستان کمک کند.

وی با بیان اینکه این استان بالاترین سطح شناخته شده معادن در حوزه‌های مختلف را دارد و محروم نیست ادامه داد: انرژی شناخته شده و ظرفیت معادن این منطقه با ذخیره شناسایی شده نفت خوزستان برابری می‌کند.

شریفی تشریح کرد: اگر می‌خواهیم سیستان و بلوچستان را با هزینه کمتری مدیریت کنیم باید یک شورای مشورتی پیش‌کسوتان و ریش‌سفیدان و یک شورای مشورتی از جوانان، نوجوانان و نخبگان منتخب شناسایی شده این رویداد تشکیل دهیم.

وی افزود: سال گذشته در سیستان و بلوچستان اتفاقات خوبی رقم خورد و تیم مدیریتی استان توانست به میزان چندبرابر اعتبارات سالانه اعتبار جذب کند و طرح‌های بزرگی در استان شروع شد و قرار است امسال به بهره‌برداری برسد که شاهد شکوفایی استان باشیم.

 معاون استاندار گفت: ما به‌اندازه کافی در استان از تعصبات قومی و مذهبی هزینه داده‌ایم و باید حل شود و ما هنرمندان و بزرگانی داریم که تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک طرح تمام شده بهتر از ۱۰ طرح نیمه‌تمام است، تأکید کرد: مسئولان و نمایندگان مردم باید اولویت‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کرده و همه ما متمرکز شویم و آن را به نتیجه برسانیم و عقب‌ماندگی‌ها را باید جبران کنیم.
 
گفتنی است؛ هم‌زمان با برگزاری آیین پایانی دومین رویداد از محله و مدرسه تا انجمن، تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین دانشگاه زابل و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد