Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت گوشت مرغ این هفته در بازار قزوین و پس از کاهش موقتی دوباره با افزایش قیمت روبرو شد، همانگونه که پیشتر نیز در اخبار خبرگزاری فارس آمد قیمت نان نیز از این هفته با افزایش 30 درصدی روبرو شد، در گزارش بازار این هفتۀ فارس وضعیت قیمت‌ها را مرور کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، از اساسی‌ترین کالاهایی که این هفته بازار قزوین شاهد افزایش قیمت آن بود، نان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفتهٔ گذشته نان در نانوایی‌هایی آزادپز و هفتهٔ جاری نیز نان در نانوایی‌های دولتی قزوین گران شد. این افزایش قیمت ۳۰ درصدی انواع نان‌ها را شامل شد و از ابتدای هفتهٔ جاری در تمام نانوایی‌های قزوین اجرایی شد. نان یکی از کالاهای اساسی و دارای مصرف روزانه است که گران شدن آن در وضعیت اقتصادی خانوار اثرگذار است.
البته پیش از این و تقریباً از اوایل پاییز واحدهای نانوایی قزوین با حضور صنف و حتی حضور در استانداری قزوین با توجه به افزایش هزینه‌های تولید خود، درخواست کرده بودند تا قیمت نان در این استان افزایش پیدا کند.

قیمت مرغ در شیب صعودی قرار گرفت

قیمت انواع گوشت‌ها در بازار قزوین طی هفتهٔ جاری در ثبات نسبی بود و تنها گوشتی که قیمت آن تا حدودی افزایش یافت، گوشت مرغ بود. قیمت گوشت مرغ که هفتهٔ گذشته حدود 900 تومان کاهش یافته بود، این هفته مجدداً 450 تومان افزایش یافت و به قیمت هر کیلو 12 هزار و 450 تومان رسید. هم‌چنین قیمت هر کدام از اجزای مرغ نیز به‌صورت جداگانه به‌شرح زیر است: هر کیلو پای مرغ 5 هزار تومان، هر کیلو دل مرغ 7 هزار تومان، هر کیلو سنگدان 6 هزار تومان، هر کیلو گردن 5 هزار تومان، هر کیلو سینه 17 هزار و 900 الی 18 هزار تومان و هر کیلو ران 14 هزار و 450 تومان.

 

جهت جلوگیری از سرطان گوشت بوقلمون و میگو مصرف کنید

بوقلمون نیز یکی از گوشت‌هایی است که در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است و خواص فراوانی دارد. گوشت پروتئین منبع خوبی از پروتئین، پتاسیم، ویتامین‌های خانوادهٔ B و اسید فولیک است. هم‌چنین گوشت بوقلمون سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده، کلسترول بد خون را کاهش داده و از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. هر کیلو گوشت بوقلمون در بازار قزوین 29 هزار و 500 الی 30 هزار تومان است.

یکی دیگر از گوشت‌هایی که از فواید آن بسیار سخن گفته شده، میگو است. میگو یکی از کالاهای دریایی موجود در بازار قزوین است که با قیمت هر کیلو 75 هزار تومان به‌فروش می‌رسد و البته دهک‌های متوسط و پایین‌تر به سختی می‌توانند آن را در سبد خرید خود جای دهند. شاید اگر بدانید میگو چه خواص بی‌نظیری دارد، گاهی آن را در سبد غذایی خانواده جای دهید تا طعم دلچسب آن‌را تجربه کنید. میگو در پیشگیری از پیری زودرس و افسردگی، سلامت و استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها، افزایش انرژی، تنظیم عملکرد غدهٔ تیروئید و تنظیم هورمون‌های بدن، پیشگیری از انواع سرطان(علی‌الخصوص سرطان پروستات) و درمان بیماری‌های قلبی و دیابت نقش به‌سزایی دارد.

 

انواع ماهی‌های موجود در بازار، این غذای دریایی بی‌نظیر

از قدیم بسیار در رسانه‌ها از خواص ماهی سخن به میان آمده و بسیار شنیده‌ایم که مصرف ۲ بار در هفتهٔ آن به‌شدت توصیه می‌شود. ماهی انواع و اقسام گوناگونی دارد و هر کدام از آن‌ها خواص و طعم خاص خود را دارند و ذائقهٔ خاصی را می‌طلبند. قیمت هر کیلو از ماهی‌های گوناگون در بازار قزوین به شرح زیر است: هر کیلو ماهی قزل‌آلا 23 هزار و 800 الی 26 هزار و 500 تومان، هر کیلو شیر ماهی 28 هزار تومان، هر کیلو ماهی تن 16 الی 18 هزار تومان، هر کیلو ماهی حلوا 24 هزار و 500 تومان، هر کیلو ماهی سفید 29 هزار تومان، هر کیلو ماهی آزاد 13 الی 15 هزار و 500 تومان، هر کیلو ماهی قباد 12 هزار و 500 الی 15 هزار و 500 تومان، هر کیلو ماهی کپور 10 هزار تومان، هر کیلو ماهی سالمون 28 هزار تومان و هر کیلو ماهی تیلاپیلا 45 هزار و 500 تومان.

 

گوشت شتر، درمان دردهای روماتیسمی

علاوه بر گوشت گوسفندی و گوشت گوساله که در بازار قزوین عرضه می‌شوند، گوشت شتر نیز در بازار قزوین موجود است و طرفداران مخصوص خود را دارد. هر کیلو گوشت مخلوط گوساله 70 هزار تومان، گوسالهٔ خورشتی 75 هزار تومان، گوسالهٔ بی‌چربی 80 هزار تومان، سردست گوسفندی 95 هزار تومان، ران گوسفندی 105 هزار تومان و گوسفندی بی‌چربی 110 هزار تومان است. هر کیلو گوشت شتر نیز با قیمت 110 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود. گوشت شتر دیرپز است و از جمله خواص آن می‌توان به درمان دردهای پا، کمر و روماتیسم اشاره کرد.

 

بازار تره‌بار قزوین

قیمت میوه‌جات و صیفی‌جات در بازار این هفتهٔ قزوین در ثبات نسبی به‌سر می‌برد. قیمت انواع میوه‌ها در بازار به شرح زیر است: هر کیلو انار 7 الی 10 هزار تومان، هر کیلو موز 12 الی 15 هزار تومان، کیوی 5 الی 10 هزار تومان، لیموشیرین 3 الی 6 هزار تومان، سیب 3 هزار و 500 الی 7 هزار تومان، گلابی 8 الی 12 هزار تومان، خیار 2 الی 3 هزار و 500 تومان، پرتقال 3 الی 6 هزار تومان و نارنگی 3 الی 7 هزار و 500 تومان.

قیمت سبزی‌جات و صیفی‌جات در بازار این هفتهٔ قزوین نیز با صدرنشینی پیاز به شرح زیر است: هر کیلو پیاز 6 الی 7 هزار تومان، هر کیلو سیب‌زمینی 2 هزار و 500 الی 3 هزار و 500 تومان، شلغم 2 الی 3 هزار تومان، چغندر 3 هزار تومان، برگ‌کلم 1 هزار و 500 الی 2 هزار تومان، گل‌کلم 2 هزار تومان، بادمجان 3 الی 5 هزار تومان، کدو خورشتی 3 الی 5 هزار تومان، گوجه‌فرنگی 2 هزار و 500 الی 7 هزار و 500 تومان، کاهو 3 الی 3 هزار و 500 تومان، نارنج 2 الی 3 هزار و 500 تومان، فلفل‌دلمه 3 الی 5 هزار تومان، ترب 3 هزار و 500 تومان، هویج 2 هزار تومان، کلم‌بروکلی 4 الی 6 هزار تومان، کرفس 2 هزار و 500 تومان، سبزی خوردن 6 الی 7 هزار تومان و به 6 الی 12 هزار تومان.

 

به گزارش خبرگزاری فارس در قزوین، با گران شدن اساسی‌ترین کالای سفرهٔ هر ایرانی یعنی نان، ممکن است قیمت کالاهای دیگر نیز به تناسب این کالا در شیب صعودی قرار گیرد، بنابراین لازم است مسؤولین سازمان صمت و سازمان‌های مرتبط نظارت خود را بر بازار بیشتر کنند تا شاهد چنین رخدادی نباشیم.

 

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین نان بازار گوشت مرغ قیمت ها افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت مرغ در بازار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، شاه حسینی گفت: این تصمیم بر اساس روند کاهشی قیمت مرغ در استان و تصویب کاهش ان از سوی دولت اعلام شده است و عرضه گوشت مرغ بالاتر از ۸۰ هزار تومان تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.   وی اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان جوجه ریزی شده است که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.   معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: در این نشست هم چنین از همه وارد کنندگان و مباشران گوشت قرمز خواسته شد برنامه زمان بندی خود را برای واردات گوشت قرمز از کشور‌های دیگر اعلام کنند.   وی بیان داشت: با پیگیری‌های جهاد کشاورزی استان و اعطای تسهیلات لازم نیز قرار شد واحد‌های راکد و غیر فعال دامداری و دامپروری استان برای تولید گوشت قرمز فعال شوند.   شاه حسینی تصریح کرد: رصد و نظارت بر بازار گوشت قرمز نیز در استان با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.   وی ادامه داد: در موضوع حبوبات نیز که در فروردین ماه شاهد افزایش قیمت حدود ۲۰ درصدی در اقلام بودیم مقرر شد پیگیری‌های لازم در تهران برای تامین و تخصیص ارز وارد کنندگان انجام شود.   معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: مقرر شد سهمیه شکر ابلاغی به استان نیز هم چنان با نرخ مصوب از طریق سکو‌های تنظیم بازار توزیع شود.

دیگر خبرها

  • حداکثر کشتار دام در طول سال ۸ میلیون راس است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه و سبزی +جدول
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار