Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بررسی طرح اعمال تحریم های جدید علیه ترکیه به دلیل حفاری در شرق مدیترانه خبر داد.

قدس آنلاین؛ به نقل از سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام خبر بررسی طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه از سوی اتحادیه اروپا به دلیل اقدام این کشور در حفاری در مدیترانه شرقی گفت: افراد و شرکت‌هایی مسئول انجام این حفاری هستند تحریم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا منتظر تکمیل شدن لیست افرادی است که در این کار هستند.

به گفته بورل شورای اروپا نیز در خصوص این تحریم‌های جدید نظراتی دارد که آنها نیز مد نظر قرار خواهند گفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه نیز در واکنش به انتشار خبر اعزام یک کشتی حفاری دیگر ترکیه به سواحل قبرس شمالی در شرق مدیترانه، فعالیت‌های حفاری نفت و گاز ترکیه را غیرقانونی خوانده بود.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شد.

جزیره قبرس بیش از چهار دهه است که به دو بخش «ترک نشین» در شمال و «یونانی‌نشین» در جنوب تقسیم شده و آنکارا روابط مناسبی با بخش یونانی‌نشین قبرس ندارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تحریم های جدید علیه ترکیه تحریم اتحادیه اروپا جوزف بورل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزیران امور خارجه و دفاع این نهاد اروپایی با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتی درباره دستورکار جلسه امروز پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه) پیش از آغاز نشست وزیران این نهاد اروپایی در بروکسل، در جمع خبرنگاران گفت که ظرفیت اتحادیه اروپا برای افزایش کمک‌ها به اوکراین در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که در اوکراین به پرتابگر‌ها و مهمات بیشتری نیاز است.

در همین راستا، او با اشاره به اهمیت سامانه‌های رهگیری گفت که پرتابگر‌ها بدون سامانه رهگیری مانند تفنگی بدون گلوله هستند.

بورل گفت: ما به هر دوی آن‌ها نیاز داریم و باید برای آتش‌بار‌ها و توپخانه‌هایی که فعلا در اختیار دارند، هواپیما‌های رهگیری‌کننده بفرستیم و شمار آتشبار‌ها و توپ‌ها را افزایش بدهیم.

او به افزایش شمار قربانیان غیرنظامی حملات رژیم صهیونیستی در غزه، همچنین حمله به فلسطینیان در کرانه باختری اشاره کرد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا باید دوباره اعمال تحریم‌ها علیه شهرک‌نشینانی را که دست به اعمال خشونت‌بار علیه فلسطینیان می‌زنند را بررسی کند.

به گفته او، موضوع جنگ سودان نیز در نشست امروز وزیران اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت.

وی گفت ما هر طوری که بتوانیم از اسراییل می‌خواهیم به رفح حمله نکند و از غیرنظامیان حفاظت کند. دوباره تاکید می‌کنم که بیش از یک میلیون نفر در صورت حمله اسراییل کشته خواهند شد. بنابراین، من و تمامی کشور‌های عضو پافشاری می‌کنیم که این اتفاق نیفتد، اما من فرمانده ارتش اسراییل نیستم.

با وجود نزدیک شدن شمار تلفات فلسطینی طی حملات رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۳۴ هزار نفر و نگرانی‌های بین‌المللی درباره بروز فجایع انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی گزینه حمله به رفح را که بسیاری از آوارگان فلسطینی در آن پناه جسته‌اند را کنار نگذاشته است.

او در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ایران با گفتن این که موضوع برنامه هسته‌ای ایران در نشست امروز اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نخواهد گرفت، گفت که اتحادیه اروپا قرار است اقدامی علیه تولید وصادرات پهپاد‌ها و موشکی‌های ایرانی انجام بدهد.

اتحادیه اروپا اعمال بسته تحریمی جدید علیه ایران را در پی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگیری ایران در دمشق بررسی می‌کند.

ایران طی عملیات «وعده صادق» حملات گسترده پهپادی و موشکی را علیه اهدافی در اراضی اشغالی انجام داد.

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه وجلوگیری ازفاجعه بشری درغزه
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • بورل: تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • بورل: برنامه هسته‌ای ایران موضوع نشست امروز نیست
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران