Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی با انتقاد از مداخله امارات در امور این کشور، تأکید کرد که با فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» بار دیگر پای میز مذاکره نخواهد نشست. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «فایز السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی- که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است- با اشاره به این‌که امارات و لیبی مرزهای مشترکی ندارند، از مداخله امارات در امور لیبی و حمایتش از «خلیفه حفتر» فرمانده شورشیان ابراز تعجب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السراج، روز گذشته در گفت‌وگو با «الجزیره» تصریح کرد: «ما با امارات مرزهای مشترکی نداریم و این امر برای ما درباره اهداف امارات در کشورمان سوال برانگیز می‌شود.»

وی افزود: «ما بعد از کنفرانس برلین درباره عدم پایبندی طرف مقابل( حفتر) به تعهداتش خوش‌بینی محتاطانه داریم. ما شریکی واقعی برای پیشبرد روند صلح در لیبی نداریم.»

وی در گفت‌وگویی دیگر با خبرگزاری «رویترز» اظهار داشت که لیبی «در صورتی‌که نیروهای خارجی، حفتر را برای پایان دادن به محاصره چاه‌های نفتی، که تقریبا به توقف تولید نفت منجر شده است، تحت فشار قرار ندهند، با وضعیت فاجعه‌باری روبرو خواهد شد.»

وی درخواست حفتر مبنی بر مرتبط کردن بازگشایی بنادر به توزیع درآمدهای نفتی به لیبیایی‌ها را رد کرد و متذکر شد: «درآمد در نهایت به نفع کل کشور است.»

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود، موسسه ملی نفت لیبی درباره بارگیری نفت خام از دو میدان نفتی «الشراره» و «الفیل» وضعیت اضطراری اعلام کرده است. نیروهای تحت نظارت گارد تاسیسات نفتی خطوط لوله‌هایی که میدان نفتی الشراره را به بندر نفتی «الزاویه» و میدان نفتی الفیل در بندر ملیتة متصل می‌کند، بستند.

بیشتر ثروت نفتی لیبی در شرق این کشور واقع شده است اما این شرکت ملی نفت - مستقر در طرابلس - است که درآمدها را توزیع می‌کند و اعلام کرده که همه این درآمدها برای کشور هزینه می‌شود و این موسسه هیچ ارتباطی با درگیری‌های موجود میان گروه‌ها ندارد.

السراج همچنین اعلام کرد که به درخواست برلین برای آتش‌بس و انجام مذاکرت سیاسی احترام خواهد گذاشت ولی بار دیگر با حفتر پای میز مذاکره نمی‌نشیند.

کنفرانس برلین، روز یکشنبه 29 دی با مشارکت 12 کشور، از جمله ایالات متحده و ترکیه و نیز سازمان ملل، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و حضور السراج و حفتر به منظور بررسی راه‌حلی سیاسی برای بحران لیبی برگزار شد.

لیبی|حمله نیروهای حفتر به طرابلس پس از پایان نشست برلین

از 12 ژانویه گذشته آتش‌بس شکننده‌ای میان طرف‌های درگیر در لیبی، در چارچوب طرح ابتکاری ترکیه و روسیه، حاکم شده است که این آتش‌بس بارها از سوی شبه‌نظامیان تحت فرماندهی حفتر نقض می‌شود.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,88,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم

باران‌های شدید و سیل‌آسا بخش‌هایی از کشور امارات را فراگرفت و باعث اختلال در فعالیت‌های فرودگاه‌ها شد، اما اکنون پرواز‌ها در حال انجام است.  

در پی این اتفاقات مسافران ایرانی در فرودگاه شارجه با مشکلاتی مواجه شده اند که از زبان یکی از آنها به شرح این ماجرا می‌پردازیم. 

به گفته شهروند خبرنگار ما دو روزی است که مسافران ایرانی که تعداد آنها حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر است در فرودگاه شارجه سرگردان هستند. تمامی پرواز‌ها به کشور‌های دیگر در این فرودگاه در حال انجام است، اما فقط پرواز ایران صورت نمی‌گیرد علت آن را پیگیری کرده ایم گفته شد به دلیل نبود خلبان این تاخیر طولانی مدت به وجود آمده است. از مسئولان پیگیری‌ها انجام شد، اما برای حل این مشکل اقداماتی انجام نشد. سرگردانی مسافران ۲ روز به طول انجامیده و در این مدت مشکل جای خواب و غذا داشتند.

وی با ارسال فیلمی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.

منبع: شهروندخبرنگار - امارات متحده عربی

بیشتر بخوانید:

رسیدگی به نبود بلیت هواپیما درخواست مسافران شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • معطلی ۲ روزه مسافران در فرودگاه شارجه امارات به روایت شهروند ایرانی + فیلم
  • گربه باهوش از سیل نجات پیدا کرد + فیلم
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • لغو پرواز تیم ملی جودو به مسابقات قهرمانی آسیا
  • اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد
  • سیل امارات مانع اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ شد
  • اعزام تیم ملی جودو به هنگ‌کنگ لغو شد
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • انتقاد رئیس سازمان بازرسی از خام‌فروشی در صنعت نفت
  • طوفان امارات را مختل کرد + عکس