Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سجاد علیزاده کارشناس مسائل آمریکا درباره کاهش شانس ترامپ برای پیروزی در انتخاب آتی ریاست جمهور آمریکا در راستای ترور سردار سلیمانی ، گفت: طی ۴۰ سال اخیر در بازی راهبردی بین  ایران و آمریکا این موضوع مشخص شده است که هیچ یک از طرفین اقدامات یکدیگر را بی پاسخ نمی گذارند تا به این وسیله بتوانند برای جلوگیری از وقوع اقدامات ضد امنیتی بعدی برای خود بازدارندگی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- او افزود: بعد از ترور سردار سلیمانی مشخص بود که تهران پاسخ سختی به واشنگتن خواهد داد؛ اما معلوم نبود که این اقدام در سطحی خواهد بود. حمله به پایگاه عین الاسد تلفات قابل توجهی به همراه داشت، اما ترامپ برای شانه خالی کردن  از مواجهه با فشار افکار عمومی و نخبگان در داخل ساختار سیاسی ایالات متحده کاملا زیرکانه تلاش کرد تا میزان تلفات این حمله را بپوشاند تا از این طریق از واکنش دوباره به اقدام ایران خود داری کند.

علیزاده تصریح کرد:در حقیقت واکنش دوباره آمریکا به اقدام ایران تیر خلاصی برای پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود، به همین دلیل هم اعلام کرد که حمله ایران به پایگاه آنها تلفاتی  نداشته و صرفا چند مجروح به جا گذاشته است. رئیس جمهور ایالات متحده اینطور فکر می کند که با ترور سردار سلیمانی  یکی از نخبگان راهبردی ایران در حوزه منطقه‌ای را حذف کرده و می تواند از پاسخ دادن به انتقام تهران جلوگیری کند تا به این وسیله در دور بعدی انتخابات، حداقل موفق به حفظ پیروزی خود شود.

کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: ایران پس از ترور سردار سلیمانی  اعلام کرد که به دنبال راهبرد دنباله دار حذف آمریکا در منطقه است، بنابراین باید دید که سطح، نوع و کیفیت تحولات چگونه پیش می‌رود و واشنگتن  چگونه به این قضیه واکنش نشان می‌دهد.

گفتنی است که پایگاه اینترنتی آمریکایی دیلی بیست در گزارشی با اشاره به تصمیم ترامپ برای صدور دستور ترور سردار سلیمانی به ارتش  آمریکا نوشت: پاسخ ایران به این جنایت می‌تواند شانس او برای انتخاب دوباره به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا را کاهش دهد.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد که این عملیات به دستور مستقیم او  انجام شد.

این پایگاه با بیان اینکه دولت ترامپ بعد از انجام این ترور در توجیه اقدام خود به رسانه‌ها با مشکل روبرو شده بود، نوشته است که «در صدر دولت، رئیس‌جمهوری مضطرب قرار داشت که به اعضای دولت گلایه می‌کرد زیرا دستور قتلی که  اخیرا دستورش را صادر کرده بود، می‌تواند بر چشم‌انداز انتخاب دوباره‌اش تأثیر منفی گذاشته و او را به باتلاقی خودساخته در خاورمیانه بکشد».

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترامپ ترور سردار سلیمانی پایگاه عین الاسد تلفات ترامپ ترور سردار سلیمانی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، روز ۲۵ بهمن‌ماه در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد به سؤالات آنان پاسخ داد که در سالنامه نوروزی این روزنامه منتشر شد.

در بخشی از این دیدار آمده است؛

عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند. ما در آذر ۹۳ می‌توانستیم در برجام به توافق نهایی برسیم. در آن مقطع با ۱+۵ بر سر سه موضوع اختلاف داشتیم، در ایران هم روی این سه موضوع حساسیت بود اما در داخل به صورتی که آن‌ها هم قبول کنند، حل‌وفصل کردیم و اختیارات لازم را به آقای ظریف دادیم. ما در آستانه توافق نهایی بودیم که سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان با هواپیما از عربستان به وین رفت و داخل هواپیما با جان کری مذاکره کرد. اسرائیل هم از طریق فرانسه و آمریکا فشار می‌آورد.

درست در آستانه توافق نهایی یکباره از آمریکا به کری پیام دادند مذاکره را متوقف کند و برگردد. کری به ظریف گفته بود من نمی‌فهمم چه شد؟! همه چیز که تمام شده بود! همین تاخیر باعث شد ما به جای آذر ۹۳ در ۲۳ تیر ۹۴ برجام را نهایی کنیم.

قبل از آن آقای نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق، پس از سفر به آمریکا به تهران آمد. او می‌گفت من آمریکا بودم، در کنگره به طور مداوم یا سعودی‌ها می‌آیند و می‌روند، یا اسرائیل و یا منافقین. به من می‌گفت که این‌ها نخواهند گذاشت شما به توافق نهایی برسید. بنابراین عوامل خارجی که از قبل فعال بودند، در کنار عوامل داخلی، دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888212

دیگر خبرها

  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • تجاوز جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • اقدام زیبای بازیکنان نیویورک ردبولز؛ پوشاندن کودکان در باران شدید آمریکا (فیلم)
  • عقب‌نشینی کیهان از ادعای «خواب روحانی» در شب حمله به عین‌الاسد
  • تلاش اردنی‌ها برای حمله به سفارت اسرائیل (فیلم)
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان
  • مادورو از تلاش برای ترور خود خبر داد
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟