Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:36:20 GMT

اشتری: تامین امنیت اقتصادی از وظایف پلیس است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۴۷۴۱

اشتری: تامین امنیت اقتصادی از وظایف پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب افزود: ایجاد امنیت در فضای اقتصادی یکی از بسترهای امنیت است، براین اساس باید امنیت سرمایه‌گذاران، کارگزاران و فعالان اقتصادی تامین شود و مطمئن باشند که امنیت آن‌ها تامین شده است.

سردار حسین اشتری روز سه شنبه در نخستین همایش نقش امنیت در اقتصاد ملی و رونق تولید در سالن اجلاس سران افزود: نباید به امنیت اقتصادی کشور خدشه‌ای وارد شود چرا که در شرایط فعلی،  از موضوعات مهم در کشور مساله اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چنانچه به نتایج نظرسنجی‌های انجام شده از مردم رجوع کنیم، خواهیم دید که بیشترین دغدغه‌ مردم مساله اقتصادی است براین اساس اگر از مردم بپرسیم که درخواستشان از دولت یا مجلس چیست قطعا، خواهند گفت که  بیشترین دغدغه و توقع آن‌ها ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد:  دشمن برای ضربه زدن به کشور، هدف گذاری کرده است به همین دلیل فعالیت هایی انجام می دهد تا به اهداف عالیه‌ ای که پیش بینی و برنامه ریزی کرده ایمف نرسیم.

اشتری ادامه داد: باید با استفاده از تکنولوژی روز از سرچشمه و مبدا، از قاچاق جلوگیری شود. پلیس تلاش می کند تا مشکلات اقتصادی را از سر راه فعالان اقتصادی بردارد به همین دلیل رویکرد پلیس در این زمینه سلبی نیست.

وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی امسال راه اندازی شد چرا که اگر با مفاسد و مجرمان اقتصادی با هدف ارتقاء و رونق تولید در کشور برخورد شود،  می‌تواهیم از فعالان اقتصادی که مجاهدانه در کشور تلاش می‌کنند، حمایت کرده تا امنیت  آن ها تضمین شود.

اشتری تاکید کرد: باید با کسانی که ساماندهی شده و غیر ساماندهی شده، اقدام به قاچاق می‌کنند، برخورد شود چرا که پلیس در این زمینه مستنداتی دارد که قاچاق ساماندهی شده است از سوی دیگر توضیحاتی در این مورد وجود دارد که باید با هر نوع قاچاق برخورد شود.

برچسب‌ها حسین اشتری مفاسد اقتصادی پلیس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حسین اشتری مفاسد اقتصادی پلیس حسین اشتری مفاسد اقتصادی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با تاکید بر این که نوسانات بازار غیررسمی ارز متاثر از تنش‌های سیاسی منطقه است. گفت:در این بازار فقط نیاز ارزی کالای قاچاق و یا فرار سرمایه تامین می‌شود. با کاهش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی جو سازی در آن متوقف شده و به زودی آرام خواهد شد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «یحیی آل اسحاق» رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تلاطمات به وجود آمده در بازار ارز اظهار کرد: نوسانات این بازار تابع عوامل متعددی است. وضعیت عرضه و تقاضای ارز و همینطور نحوه تامین و تخصیص آن، سیاست‌های بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی و کنترل نرخ ارز از یک سو و در کنار آن عوامل جانبی مانند انتظارات تورمی، حوادث غیر مترقبه ناشی از تنش‌های منطقه‌ای، جو روانی حاکم بر اقتصاد کشور هم از جمله مواردی هستند که هرگونه تغییر در آن بازار را با نوسان همراه می‌کند.


رئیس اتاق ایران و عراق افزود: در حال حاضر تمام نیاز ارزی فعالان اقتصادی کشور از محل مرکز مبادله ارز و طلای بانک مرکزی پاسخ داده می‌شود. ارز مورد نیاز برای پاسخ‌گویی به این موارد عمدتاً با صادرات نفت، پتروشیمی و یا سایر کالا‌های غیرنفتی تامین می‌شود.


وی با اشاره به مثبت شدن تراز ارزی کشور در پایان سال ۱۴۰۲ گفت: خوشبختانه مجموع درآمد‌ها و یا منابع ارز موجود به مراتب بیشتر از مصارف ارزی کشور است. در حال حاضر نرخ ارز نیمایی در شرایط با ثباتی قرار دارد و حتی عرضه آن بیشتر از تقاضای فعالان اقتصادی است؛ لذا، در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.


آل اسحاق درباره بازار غیررسمی ارز هم خاطرنشان کرد: تقاضا‌های موجود در این بازار عمدتاً برای امور غیر اقتصادی مانند تامین ارز کالای قاچاق، خروج سرمایه و سوداگری است. بر خلاف مرکز مبادله ارز و طلا، بازار غیررسمی تابع تنش‌های سیاسی منطقه و یا سایر امور تشدید کننده انتظارات تورمی است. با کاهش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی جوسازی در بازار غیررسمی متوقف شده و به تناسب آن قیمت دلار هم روند کاهشی به خود خواهد گرفت.


این فعال اقتصادی در پایان تاکید کرد: نوسانات به وجود آمده در طول هفته‌های اخیرا صرفاً روانی بوده است. البته باید این نکته را هم یادآور شد که بازار غیررسمی، حجم چندانی نداشته و شاید میزان ارزش آن نهایتا ۴ تا ۵ میلیون دلار باشد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ارز ، بازار ارز ، نرخ ارز ، مرکز مبادله ، بانک مرکزی ، بازار غیررسمی ارز ، کالای قاچاق ، خروج سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9I

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم
  • کشف ۶ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی قاچاق در بیرجند
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • توقیف ۱۱ دستگاه خودرو حامل ۶هزار لیتر سوخت قاچاق
  • کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در سمنان
  • کشف ۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در بیرجند