Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@20:27:32 GMT

افتتاح آزمایشی قطعه یک آزاد راه تهران_ شمال

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۴۸۱۴

افتتاح آزمایشی قطعه یک آزاد راه تهران_ شمال

پول نیوز - معاون ساخت و توسعه آزاد راه‌ها وزارت راه وشهرسازی گفت: قطعه یک آزاد راه تهران شمال به صورت آزمایشی یک هفته پیش از افتتاح رسمی به بهره برداری می‌رسد.

 

به گزارش پول نیوز، بهرامی از افتتاح آزمایشی قطعه اول آزاد راه تهران _ شمال خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام وزیر راه وشهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان، قطعه اول آزاد راه تهران_ شمال در دهه فجر  افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طبق خبری که از پیش گفته شده یک هفته قبل از افتتاح رسمی به صورت آزمایشی از این قطعه بهره برداری می‌شود، اما هنوز روز قطعی آن مشخص نشده است.
بهرامی همچنین درباره نرخ کمیسیون عوارض این قطعه هم گفت: نرخ کمیسیون هنوز مشخص نشده و قرار شده شنبه ۵ بهمن ماه با حضور اعضا و مسئولان و پیمانکاران نرخ کمیسیون عوارض تعیین می‌شود.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیر بنا‌ها تاکید کرد: فردا بازدیدی با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی‌های دقیق‌تر انجام خواهد شد.
بهرامی تصریح کرد: تمامی مسائل مربوط به ایمنی و نصب تجهیزات در این آزاد راه انجام شده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این آزاد راه به بیش ۹۹ درصد رسیده و در حال تمیزکاری و رنگ کاری این قطعه هستیم.
گفتنی است قطعه یک آزادراه تهران - شمال ۳۲ کیلومتر طول دارد. چندین پیمانکار خارجی و داخلی از سال ۱۳۷۵ مشغول ساخت و احداث این آزادراه هستند، ولی بعد از گذشت ۲۳ سال تاکنون تنها قطعه چهار این آزادراه ساخته شده است.
پیش از این رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرده بود قطعه یک آزادراه تهران - شمال، حتما اواخر بهمن ماه امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود. سرمایه‌گذار این بخش از آزادراه بنیاد مستعفان است و بهره‌برداری مالی آن هم تا ده سال نصیب همین نهاد می‌شود.
با گشایش قطعه یک این آزادراه ۳۲ کیلومتری، مسیر خروجی از اتوبان همت شروع و به جاده فعلی کرج - چالوس متصل می‌شود. زمان مسافرت در این مسیر نیز ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.
تاکنون برای ساخت این قطعه بیش از ۳۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما به گفته سعید شاهسواری، مدیرعامل شرکت آزادراه تهران - شمال، تا تکمیل پروژه به ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز هست. او زمان نهایی اتمام پروژه را اعلام نکرده است.
مقرر شده بود قطعه یک، شهریور ماه ۱۳۹۸ برای بهره‌برداری آماده باشد، ولی نبود اعتبارات مانع شد.
وعده‌های بسیاری برای بهره‌برداری از این بخش از آزادراه داده شده بود. به طور مثال قرار بود این قطعه اواخر سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.
بخشی از عملیات حفر تونل در این قطعه برعهده یک شرکت چینی بود که به دلیل تاخیر در اجرای پروژه و اختلافات مالی، از همکاری کنار کشید.
آزادراه تهران - شمال، روی هم شامل چهار منطقه است که قطعه چهار آن زودتر به بهره‌برداری رسید. قطعه چهار این آزادراه حد فاصل سه‌راهی دشت نظیر به مرزن‌آباد - چالوس فقط ۲۰ کیلومتر است. این مسیر دو خط رفت و دو خط برگشت دارد و ساخت این ۲۰ کیلومتر هم ۱۶ سال طول کشید. کل هزینه‌های پیش‌بینی شده برای ساخت این آزادراه ۹۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. این عدد در برخی کمیسیون‌های مجلس تا ده هزار میلیارد تومان هم اعلام شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی کمیسیون مجلس آزاده راه آزاده راه تهران شمال پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال

علی زندی فر در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: در مسیر شمال به جنوب محور کرج – چالوس، محدوده‌های میانک، مجلار، هزار چم، ولی آباد و تونل کندوان ترافیک سنگین است.

وی با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال، تونل ۱۷ تا شهرستانک بیان کرد: آزادراه کرج – تهران نیز فقط محدوده فاز ۴ مهرشهر و مهرویلا کمی پرحجم است.

کد خبر 6062634

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ارتقا شبکه بیتروان پیرسلمان
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران شمال
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • ساعات فعالیت مترو تهران در شب های قدر
  • رفع معارضان اصلی قطعه نخست آزادراه شهید شوشتری
  • انسداد محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال
  • محور کرج – چالوس و آزاد راه تهران شمال مسدود شد
  • ضرورت تسریع در بازسازی محدوده طویر - مرزن آباد کندوان
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال