Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-16@10:59:10 GMT

وایفای6E تعریف شد: تا 6 گیگاهرتز برای تکمیل 5G

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۴۸۴۹

وایفای6E تعریف شد: تا 6 گیگاهرتز برای تکمیل 5G

ایتنا - برخی از دستگاه‌های جدید دارای قابلیت Wi-Fi 6 و فراتر از آن – تا 6Ghz - خواهند بود اتحادیه وایفای رسما عبارت Wi-Fi 6E را به عنوان اصطلاحی متفاوت با Wi-Fi 6 معرفی کرد.
با Wi-Fi 6E، کاربران خواهند دانست که یک دستگاه به طیف وایفای 6Ghz  خواهد داشت. دستگاه‌هایی که در حال حاضر یا Wi-Fi 6  موجود هستند به عملیات 5Ghz دسترسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اسلش‌گیر، در آینده نزدیک، برخی از دستگاه‌های جدید دارای قابلیت Wi-Fi 6 و فراتر از آن – تا 6Ghz - خواهند بود، به همین خاطر اتحادیه وایفای یک اصطلاح اختصاصی‌تر را برای آن ایجاد کرد: Wi-Fi 6E.
 
چه تفاوتی بین وایفای 6E و 6 وجود دارد؟
وایفای 6E به تمام مزایای ارائه شده توسط دستگاه‌های دارای نشان وایفای 6 دسترسی دارد.
وایفای 6E همچنین به عملکرد 6Ghz  یا آنچه اتحادیه وایفای «نسبت مهمی از طیف بدون مجوزی که ممکن است به زوید توسط رگولاتورها در نقاط مختلف جهان قابل دسترسی شود» دسترسی دارد.

وایفای 5 یک نام دیگر پارامتر 802.11ac  بود، در حالی که وایفای 6 با عنوان 802.11ax شناخته می‌شود.
وایفای 5 به فرکانس 5Ghz  دسترسی داشت، در حالی که وایفای 6 به فرکانس 2.5 و 5Ghz  دسترسی دارد. نرخ ماکسیمم دیتای وایفای 5 برابر با 3.5 Gb/s است، و وایفای 6 تا 9.6Gb/s بالا می‌رود.
وایفای 6E همانند وایفای 6 است، به جز اینکه این هم دارای دسترسی به فرکانس طیفی 6Ghz  است.
 


این با 5G تفاوت دارد، ولی آینده نزدیک بازار داده‌های اینترنتی را تکمیل می‌کند. وقتی 5G  در نقاط مختلف جهان گسترش یابد، ما اپ‌ها و شبکه‌هایی را خواهیم دید که به داده‌های سرعت 5G  وابسته هستند.
به منظور کسب اطمینان از اینکه وایفای برای اجابت این تقاضا آمادگی دارد، طیف 6Ghz  و تمام مزایای وایفای 6 (و 6E) توسط اتحادیه وایفای تعریف شده‌اند.
 
وقتی طیف 6GHz  توسط رگولاتورها قابل دسترسی شود، احتمالا علامت Wi-Fi 6E را بر روی پروموشن‌ها برای روترها و اسمارتفون‌های جدید و به صورت آسان خواهید دید.
تفاوت بین وایفای 6 و وایفای 6E در ابتدا در حدی نخواهد بود که موجب سوق یافتن چشمگیر کاربران به آن شود، مگر آنکه آنها خواهان سرعت باز هم بالاتر و بدون تاخیر و مسائل اینچنینی باشند.
  

منبع: ايتنا

کلیدواژه: وای فای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران در نخستین جلسه شورای عشایر استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی و گلستان در محل استانداری خراسان‌شمالی اظهار کرد: بیش از ۸۱ دستگاه اجرایی در کشور برای خدمات‌دهی به جامعه عشایری، وظیفه قانونی دارند.

وی گفت: همت سپاه پاسداران، بسیج و دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات عشایر قابل ستایش است چون رفع مشکلات عشایر برای تمام مدیران ارزشمند و مهم است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه مکلف شدن وزارتخانه‌ها برای حل مشکلات جامعه عشایر از پیگیری‌های جدی دولت سیزدهم است، افزود: این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه جامعه عشایر در نزد دولت دارد.

نادری با تاکید بر اینکه خط مقدم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی، عشایر هستند بیان داشت: در ساختار جدید سازمان عشایر ایران، موضوعات فرهنگی و آموزشی جامعه عشایر پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خدمات‌رسانی به جامعه عشایری ادامه می یابد، تاکید کرد: برای تسهیل در اعطای تسهیلات به عشایر، سخت‌گیری‌های خارج از ضوابط بانک‌ها پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول تقویت تعاونی‌ها در سه استان را مورد توجه قرار داد و گفت: وظیفه تعاونی‌ها فقط توزیع آرد نیست بلکه باید با قوت، تکمیل زنجیره‌های ارزش گوشت و پشم را پیگیری کنند.

نادری در بخش دیگر، تکمیل پروژه‌های ناتمام را از اولویت‌های مهم سازمان عشایر کشور عنوان کرد و افزود: پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد تا با تکمیل پروژه‌های موجود شاهد سرعت خدمات‌رسانی باشیم.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر /

کد خبر: 1226978 برچسب‌ها سازمان امور عشایری ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • پدر موشکی ایران با کسی شوخی نداشت
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • تبلت iQOO Pad 2 Pro چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • اپل امکان دسترسی به قطعات آیفون را برای تعمیر می‌دهد
  • تکمیل مرحله نخست ساخت بندر گردشگری چمخاله
  • ورود ناوگان مینی بوس دارای استاندارد یورو ۳ به مشهد از اردیبهشت
  • بیش از ٨١ دستگاه اجرایی برای خدمات دهی به عشایر، تکلیف دارند
  • چرا امکان تأمین آب شرب از سد مارون وجود ندارد؟
  • الحاق ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات تخصصی حمل مصالح به ناوگان شهرداری تهران