Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از ابراز تمایل کیمیا علیزاده برای شرکت در مسابقات المپیک با پرچم آلمان، این کشور نیز از این همکاری استقبال کرد. اما روزنامه فرانکفورتر آلگماینه نوشته بعید است او بتواند در المپیک توکیو برای آلمان به میدان برود. حتی در صورت حل مشکل اقامت و موافقت کمیته ملی المپیک ایران.

به گزارش خبرآنلاین، کیمیا علیزاده، تنها مدال‌آوز زن ایرانی در بازی‌های المپیک که بعد از ترک ایران به هلند رفت، حالا با افشای روزنامه آلمانی بیلد معلوم شد که به آلمان رفته و در شهر هامبورگ اقامت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده یک‌شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با «بیلد» ابراز امیدواری کرد که بتواند در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک، که ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت ۲۰۲۰ در توکیو برگزار می‌شود با پرچم آلمان در رقابت‌های تکواندو شرکت کند.

این قهرمان ۲۱ ساله تکواندو که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو مدال برنز گرفت، پس از خروج از ایران در صفحه اینستاگرام خود در نامه‌ای سرگشاده‌ خود را «یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده» در ایران خواند و نوشت چون نمی‌خواهد بیش از این «پای سفره ریاکاری، دروغ و بی‌عدالتی» بنشیند تصمیم گرفته که دیگر برای ایران مسابقه ندهد.

بنا بر گزارش بیلد، فدراسیون تکواندو آلمان دوشنبه ۳۰ دی اعلام کرد که از ابراز تمایل کیمیا علیزاده برای شرکت در المپیک با پرچم آلمان استقبال می‌کند و امیدوار است که این کار عملی شود.

بنابر این گزارش علیزاده، همسرش حامد معدنچی و محسن عطار مدیر برنامه‌های او با نمایندگان فدراسیون تکواندو آلمان ملاقات کرده‌اند. مشکل اصلی علیزاده این است که وضعیت اقامت‌اش در آلمان هنوز مشخص نیست. او با ویزای شنگن ابتدا وارد هلند شده و حالا در آلمان است و هنوز اقامت ندارد. به گزارش دویچه وله، فدراسیون تکواندو آلمان می‌گوید برای تسهیل و تسریع روند صدور اجازه اقامت این ورزشکار توصیه‌نامه‌ای به مقامات مسئول فرستاده است. بیلد همچنین خبر داده که کشورهایی چون کانادا، بلژیک، بلغارستان و هلند هم به کیمیا علیزاده پیشنهاد همکاری داده‌اند.

البته فارغ از وضعیت اقامت علیزاده در آلمان، از لحاظ قانونی بدون موافقت کمیته ملی المپیک ایران و فدراسیون جهانی تکواندو موافقت کنند، برای عضویت در تیم ملی جدید باید سه سال از عضویتش در تیم ملی قبلی گذشته باشد. روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه در گزارشی با عنوان «مبارزه بر سر کیمیا علیزاده» با اشاره به این موضوع نوشته که در این صورت علیزاده تازه از سال آینده میلادی می‌تواند برای آلمان به میدان برود. آخرین مسابقه او برای ایران در بازی‌های آسیایی ویتنام ۲۰۱۸ بود.

البته این روزنامه در ادامه گزارش داده که حتی در صورت برطرف شدن مساله اقامت کیمیا علیزاده و حتی موافقت کمیته ملی المپیک ایران باز هم احتمال این که او بتواند در تابستان در بازی‌های المپیک توکیو برای آلمان مسابقه بدهد کم است. فرانکفورتر آلگماینه به این نکته اشاره کرده که فدراسیون تکواندو آلمان در بخش زنان دو سهمیه المپیک دارد، و در رده‌بندی فدراسیون جهانی در وزن ۶۷ کیلوگرم در حال حاضر وانسا کورندل و رابیا باخمن تکواندوکاهای آلمانی هر دو بالاتر از علیزاده‌اند.

کیمیا علیزاده تا کنون صاحب شش مدال طلا، سه نقره و دو برنز در رقابت‌های بین‌المللی شده است. او یک سال پس از کسب مدال برنز المپیک توکیو در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان در سال ۲۰۱۷ مدال نقره را از آن خود کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/002ygW

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: علیزاده المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد

طرفداری| اتحادیه جهانی کشتی رأی خود را درباره مبارزه جنجالی کشتی‌گیران ایتالیا و آذربایجان اعلام و تیم داوری این مبارزه را محروم کرد.

مبارزه جنجالی چندی پیش فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و توران بایراموف از آذربایجان در مرحله نیمه نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا که به سود بایراموف و کسب سهمیه المپیک این کشتی گیر به پایان رسید جنجال زیادی به پا کرد و با شکایت فدراسیون کشتی ایتالیا به اتحادیه جهانی کشتی به دلیل ناداوری همراه شد.

پس از بررسی های انجام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی،‌ تیم داوری این مبارزه با رأی کمیته انضباطی اتحادیه جهانی با محرومیت های سنگین روبرو شد. بر این اساس ابراهیم چی چی اوغلو داور سرشناس کشتی جهان از ترکیه و مدرس اتحادیه جهانی کشتی و همچنین داور اوکراینی این مبارزه تا پایان سال ۲۰۲۴ تعلیق شدند. به این ترتیب چی چی اوغلو حضور در المپیک پاریس را از دست داد و ار سوی اتحادیه جهانی نقره داغ شد.

همچنین الکسی بازولین روس به عنوان رییس تشک و تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ و قاضی عراقی این مبارزه نیز تا پایان ماه سپتانبر با محرومیت روبرو شدند. کمال بوعزیز دیگر چهره شاخص دواری جهان از تونس به همراه گوسل آمریکایی نیز که وظیفه بازبینی صحنه های داوری را بر عهده داشتند نیز تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ محروم شدند.

اتحادیه جهانی اعلام کرد بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، در صورت پایان یک مبارزه و تعیین فرد برنده، امکان تغییر نتیجه وجود ندارد. اتحادیه جهانی کشتی همچنین فرانک چامیزو کشتی گیر ایتالیا را در سید یک مسابقات جهانی گزینشی المپیک به عنوان مرحله آخر کسب سهمیه قرار داد.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • مهمدی با برتری بر قاتل چنگیز، مدعی قهرمانی المپیک 2024 شد
  • لیگ ملت‌ها: لیست مهمان غیرمنتظره المپیک پاریس
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور
  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • جزئیات جدید از زندگی علی هیبتی؛ از تحصیل در هوافضا و زندگی در آلمان تا مبارزه در رینگ
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد