Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، گفت: تاکنون اطلاعات 770 کانون فرهنگی هنری مساجد استان یزد در سامانه ملی فهما ثبت شده است.

حجت السلام و المسلمین «مظفر سالاری» صبح امروز یکم بهمن ماه در اولین نشست خبری خود به عنوان مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد، با بیان این‌که فاز اول سامانه فهما چهارم بهمن ماه به پایان می‌رسد، اظهار کرد: تاکنون اطلاعات 25 هزار و 260 کانون فرهنگی هنری کشور در سامانه فهما ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزایش برنامه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و هم افزایی کانون‌ها از جمله اهداف سامانه فهما در کشور است، گفت: 770 کانون در استان یزد نیز اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کردند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر 57 هزار و 883 نفر در کانون های فرهنگی مساجد این استان فعالیت دارند، گفت: سامانه فهما خلاصه عبارت «فرهنگی هنری مساجد ایران» است.

سالاری تقویت حوزه اطلاع رسانی مساجد را از جمله اولویت‌های اجرایی کانون مساجد استان یزد در مدیریت جدید دانست و تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مساجد از دیگراولویت‌های اجرایی است.

این مسئول تهیه و بروزرسانی بانک مساجد در سطح شهرستان های استان یزد را یکی دیگر از وظایف و تکالیف ابلاغ شده به دبیرخانه کانون مساجد کشور عنوان کرد و افزود: به نظر می‌رسد بر اساس تعداد اعضا و تعداد کانون‌ها، کانون‌های مساجد بزرگترین تشکل دینی کشور باشند و نقش مهمی در توسعه اجتماعی و فرهنگی ایفا می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که طی یک سال گذشته بیش از یک میلیون 15 هزار و فعالیت برای کانون های مساجد کشور ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های کانون ها در هشت محور اصلی قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقا فعالیت های هنری و ادبی، ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراعت، پاسداشت مناسب‌های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه و نوآوری تقسیم شده است.

 این مسئول در ادامه با بیان این که کانون «صاحب الزمان یزد» از نظر فعالیت رتبه نخست کشوری را در سامانه فهما به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تخصصی کردن فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله برنامه‌ها و اولویت‌های اجرایی این نهاد ارزشی در استان یزد است.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: نمایش، ساخت فیلم، انیمیشن، سرود و نماز از جمله ظرفیت های شاخص های کانون های مساجد استان یزد است که زمینه تخصصی شدن را به عهده دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کانون مساجد يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جشنواره بزرگ بیدمشک ارومیه  از پنجم فروردین  در محوطه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می شود.

 

این جشنواره که از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه برنامه‌ریزی شده و به میزبانی این سازمان ترتیب یافته است   با هدف برندسازی شهری محصولات فرعی بیدمشک شامل نقل و عرق این گیاه معطر و دارویی برگزار می‌شود.

برپایی غرفه‌های متنوع با موضوعات گردشگری، فرهنگی و هنری همچنین توجه ویژه به آئین عرق‌کشی بیدمشک از جمله تدارکات دیده شده به مناسبت این جشنواره است که شهروندان و مسافران نوروزی می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و به صورت زنده شاهد عرق‌کشی بیدمشک باشند.

تمام غرفه‌های این جشنواره به صورت رایگان و در راستای حمایت از بانوان کارآفرین به بانوان فعال محلات فرهنگسراهای شهر اختصاص یافته است.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، نقاشی چهره کودکان، عکاسی با تم بیدمشک، مدیحه‌سرایی، مسابقه ارومیه‌شناسی، برنامه‌های فولکلوریک و آشیق‌خوانی، ایستگاه صلواتی و معرفی جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی و ارومیه از دیگر مواردی بود که در روز اول این جشنواره به آن توجه شده بود.

اختتامیه جشنواره بیدمشک ارومیه امشب به صورت ویژه هم‌زمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • چهارمحال و بختیاری پیشرو در تجهیز اراضی به سامانه نوین آبیاری
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • برج آزادی رکورد بازدید را شکست
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • وزارت راه و شهرداری‌ها به ساخت مساجد توجه کنند
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی تمام عیار صبر و بخشندگی است