Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار کاشمر گفت: اگر چه در کاشمر سرمایه‎گذارانی علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تجاری سازی‌ هستند اما اعتماد به سودی که از این بخش می‎توانند کسب کنند، ندارند.

مسلم ساقی در ششمین جلسه شورای راهبری مرکز آموزش عالی کاشمر شامگاه دوشنبه 30 دی‌ماه اظهار کرد: انتظار می‌رود مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز در این زمینه وارد شود و با فعالیت‌های خود اعتمادسازی لازم را کسب و نسبت به جذب سرمایه‌گذاران اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: باید زمینه رشد اقتصادی مبتنی بر فناوری و استفاده از دانش بومی را در شهرستان فراهم کنیم، قطعا راه برون رفت از رکود اقتصادی و ایجاد بستر توسعه حمایت از اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و فناورانه است.

فرماندار کاشمر ادامه داد: هرچند در کاشمر با راه‎اندازی مرکز نوآوری هنوز در ابتدای کار هستیم اما در گام اول باید ضمن توجه به حوزه آموزش، چشم‎انداز مناسبی برای این مرکز تعریف شود و با معرفی آن به مخاطبان، به مقوله نوآوری و کارآفرینی چند بعدی نگریسته شود.

ساقی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به پتانسیل‎های شهرستان در حوزه گیاهان دارویی، محصولات کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری ابتدا باید ظرفیت سنجی صورت گیرد و سپس اولویت‌بندی انجام شود.

وی با اشاره به وجود نواقصی که در حوزه تجاری‌سازی در منطقه وجود دارد، گفت: سرمایه‎گذارانی در منطقه حضور دارند که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه تجاری‎سازی هستند اما به اهمیت این بخش اعتماد نمی‎کنند، بنابراین باید فضایی ایجاد شود که سرمایه‎گذاران بومی به دلیل علاقه خود به منطقه وارد گود شوند و از فرصت وجود مرکز نوآوری بهره ببرند.

وی مطرح کرد: باید در حوزه صنعت، اداره امور شهر، بخش کشاورزی و علوم انسانی به سمت فعالیت‌های دانش محور حرکت کرد و این مهم در مرکز نوآوری فراهم است.

فرماندار کاشمر افزود: با توجه به فعالیت ۵ معین اقتصادی در شهرستان و فعالیت معین‌های روستایی بانوان می‌توان در توسعه کسب و کارهای کوچک و نوپا با تکیه بر تولید محصولات دانش محور تلاش کرد.

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با مرکز نوآوری

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر طی سخنانی گفت: امیدواریم مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز بستری برای توانمندسازی جامعه و انجام مطالعات توسعه‌ای باشد و برای رسیدن منطقه به توسعه پایدار نقش آفرینی کند.

هادی معماریان بیان کرد: خوشبختانه در این مدت تلاش شده ادبیات جدیدی در عرصه کسب و کارهای نوپا در منطقه ایجاد کنیم، اگرچه تاکنون ارتباط بین صنعت و دانشگاه و به طور کلی جامعه با دانشگاه کم رنگ بوده ولی ما در راستای انجام مسئولیت اجتماعی دانشگاه وارد عمل شدیم.

وی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی با مرکز نوآوری عنوان کرد: شناسایی و راهنمایی افراد و گروه‌های صاحب ایده‎های نوآورانه و حمایت از آن‌ها در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی ترشیز و توسعه اکوسیستم کارآفرینی گنجانده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرمايه گذاري تجاري سازي کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد صدری مهر، مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نخستین گردهمایی مدیران مراکز نوآوری دانشگاهی و مراکز نوآوری پارک‌های علم و فناوری کل کشور که امروز صبح در کارخانه نوآوری امیدینو برگزار شد، گفت: در اکوسیستم و زیست بوم نوآوری کشور نیازمند ارتباط منطقی هستیم. مراکز نوآوری نسبت به شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری مزیت دارند.

وی با بیان اینکه  مراکز نوآوری تقاضا محور هستند و مسائل و تقاضای نهاد‌ها و مراکز را بررسی می‌کنند، افزود: اکنون پارک‌های علم و فناوری برای رفع مسائل متعدد مراکز نوآوری ایجاد کرده اند. به عنوان مثال پارک علم و فناوری کرمان و یزد، مرکز نوآوری پیرامون رفع مسائل معدنی ایجاد کرده اند. چند دانشگاه نیز بر اساس توانمندی اعضای هیات علمی شان به این مساله ورود پیدا کرده اند، اما آیا این مراکز تعاملی برقرار کرده و در راستای یکدیگر فعالیت دارند؟

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: ما باید نگاه مدیریتی خوبی برای رفع مسائل اساسی و کلان کشور داشته باشیم. برای این هم‌افزایی باید با شبکه سازی این مجموعه‌ها از ظرفیت‌ها و اعتبارات مالیاتی قانون جهش تولید استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: تجارب جهانی نشان داده است دولت نقش مهمی در برقراری این مراکز نوآوری ایفا می‌کنند. اکنون ۴۹۰ مرکز نوآوری در کشور داریم که از میان آنها مراکز نوآوری پارکی و دانشگاهی فعالیت‌های مهمی ایفا می‌کنند که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

دستیار معاون علمی رئیس جمهور یادآورشد: در حال حاضر گواهی صلاحیت مراکز نوآوری با توجه سابقه درخشان جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس و بازسازی به جهاددانشگاهی واگذار شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • بومی‌سازی تجهیزات آب و هواشناسی + فیلم
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند