Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فتحی روز چهارشنبه در کمیسیون خدمات شهری شهرداری همدان با انتقاد از بی توجهی نسبت به خرید نردبان ۵۶ متری آتش نشانی برای ساختمان های بلند مرتبه این شهر، اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه بارها این نیاز مطرح شده، توجهی برای خرید آن صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: اگر در ساختمان های بلند مرتبه و برج های سطح این شهر آتش سوزی رخ دهد، اطفای حریق از توان آتش نشانی همدان خارج است و فاجعه به بار خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: از شهرداری همدان می خواهیم که سال آینده تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی با اختصاص بودجه، تامین شود.

فتحی افزود: عمر ناوگان آتش نشانی نیز ۲۳ سال است که بسیار بیش از استانداردهای جهانی بوده و نیاز به خرید ماشین های جدید است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: عمر استاندار این ماشین ها ۱۵ سال است و اکنون باید فکری به حال وضعیت ناوگان آتش نشانی کرد.

وی بیان کرد: آتش نشانی همدان از ماشین آلات تخصصی هم محروم است و در حوزه پتروشیمی و مواد اسیدی امکان عملیاتی لازم به هنگام وقوع حادثه وجود ندارد.

رییس سازمان آتش‌نشانی همدان نیز در این نشست گفت: این سازمان از لحاظ نیروی انسانی در شرایط خوبی است اما در تجهیزات و امکانات آتش نشانی از شهرهای درجه هفت کشور هم جایگاه کمتری داریم.

محمدرضا بیاناتی افزود: ماشین آلات سازمان نیز با طول عمر ۲۵ سال فعالیت دارند و حتی در یک مورد نیز خودروی عملیاتی استانداری را تحویل گرفتیم که عمر مفید این خودرو نیز به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: میانگین طول عمر ماشین های آتش نشانی ۱۷ سال است و با شرایط موجود مسوولیت ایمنی سطح شهر را نمی توان پذیرفت.

بیاناتی اظهار داشت: در اجرای عملیات در حوزه مواد خطرناک و سمی نیز تجهیزات لازم را نداریم و خرید نردبان ۵۶ متری و ماشین های سنگین مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانی نباید وارد درآمدزایی شود، گفت: درآمد حاصل شده در این سازمان حتی به اندازه لوحه نوارهای عملیاتی هم نیست.

رییس سازمان آتش نشانی همدان میانگین عملیات های مهم را روزانه ۱۵ حادثه دانست و گفت: بارها مکاتبه های لازم برای تامین تجهیزات مهم نظیر نردبان ۵۶ متری و ماشین آلات سنگین را با وزارت کشور، استانداری، شورا و شهرداری داشته ایم.

وی ایجاد چهار ایستگاه استاندار در مسیرهای مهم همدان را خواستار شد و افزود: شهرداری درصدد ساخت ایستگاه آتش نشانی در مسیر ترانزیتی تهران - کربلا است که بسیاری از دغدغه های این مسیر را حل می کند.

رییس شورای اسلامی شهر همدان نیز با انتقاد از بی توجهی ها نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی در سال های اخیر گفت: بارها برای خرید نردبان ۵۶ متری تاکید کردیم اما توجهی نشد.

کامران گردان افزود: زمانیکه به خرید این نردبان اصرار داشتیم، قیمت آن یک میلیارد تومان بود اما اکنون به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: این بی توجهی ها به طور قطع فاجعه به بار خواهد آورد و امیدواریم هرچه سریعتر تجهیزات مورد اشاره خریداری شود.

برچسب‌ها آتش‌نشانی شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان همدان ریاست کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان همدان آتش نشانی شهرداری همدان شورای اسلامی شهر همدان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پایانه شرق سابق تا پایان خردادماه

سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه پایانه شرق بین دو تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: اقدامات سازه‌ای و معماری این پروژه به اتمام رسیده و خرید تجهیزات باقی مانده بود که به دلیل عدم تخصیص منابع خریداری نشده بود. با توجه به وعده‌هایی که مبنی بر اختصاص منابع و خرید و نصب تجهیزات داده شده، این امکانات در حال تأمین است و تا دو ماه آینده فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مشکل توقف کار نصب تجهیزات بود که هم اکنون در حال انجام است، یادآور شد: فراخوان تعاونی‌های مستقر در پایانه شرق سابق صورت گرفته که تا اواخر خردادماه به پایانه جدید منتقل شده و پارتیشن‌بندی آن انجام شود.

جمع‌آوری پایانه شرق سابق تا پایان خردادماه

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعاونی‌ها نسبت به جابجایی استقبال کرده اند، تصریح کرد: پایانه سابق با راه‌اندازی پایانه جدید جمع‌آوری خواهد شد و تغییر کاربری خواهد داد.

آقامیری ادامه داد: پارتیشن‌بندی با اولویت تعاونی‌های پایانه سابق صورت می‌گیرد و فضای مازاد به تعاونی‌های جدید اختصاص خواهد یافت.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ساختمان‌ها و تجهیزات پایانه سابق جمع‌آوری می‌شود و تغییر کابری خواهد داد تا تجمع اتوبوس و تاکسی را در آن محل شاهد نباشیم و فضای معبر باز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • جمع‌آوری پایانه شرق سابق تا پایان خردادماه
  • خداحافظی با پایانه شرق در تهران
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی
  • روسیه: حمله ایران نتیجه بی توجهی شورای امنیت به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران بود
  • لزوم استفاده از ظرفیت مولدسازی اموال مازاد در راستای تأمین تجهیزات مدارس
  • منبع موتورخانه ترموتبرید
  • آتش‌نشانی قم به تجهیزات امدادرسانی در ترافیک مجهز می‌شود
  • تاکید دستغیب بر ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص‌یافته در بهای تمام‌شده دارو و تجهیزات
  • تولید سیب زمینی به بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید