Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نخستین پروژه جامع مدیریت یکپارچه خطوط لوله دریایی (PIMS) صنعت نفت و گاز کشور در شرکت نفت فلات قاره ایران استقرار یافت.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، به‌منظور رعایت الزام‌های بین‌المللی و ملی در زمینه بهره‌برداری استاندارد، ایمن و مستمر از خطوط لوله گازی میدان سلمان، پروژه استقرار نظام مدیریت یکپارچه خطوط لوله (Pipeline Integrity Management System) جمع‌آوری، انتقال و صادرات گاز میدان سلمان با مشارکت یک شرکت نروژی و شرکت فناوری خطوط لوله (Pipeline Technology) به‌عنوان نخستین پروژه جامع PIMS صنعت نفت ایران با مدیریت و راهبری واحد تعمیرات تاسیسات دریایی مدیریت امور تولید شرکت نفت فلات قاره انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پروژه همه ماژول‌های مربوط به استقرار PIMS در سطح بین‌المللی در قالب گزارش جامع مطالعات یکپارچه خطوط لوله یادشده به‌صورت مجزا انجام و همه اطلاعات ساخت، بهره‌برداری، بازسازی، تعمیرات و... در قالب یک بانک داده اطلاعاتی و نرم‌افزاری مبنی بر اطلاعات مکانی GIS و مدل داده UPDM با همکاری و نظارت همکاران واحد ICT نصب شد.
گفتنی است دوره آموزشی اصول مدیریت یکپارچه لوله و کاربری از نرم‌افزار مربوطه نیز با حضور کارشناس واحدهای مرتبط ستادی و مناطق سیری و لاوان برگزار شد.
با انجام این پروژه، گام نخست در مسیر استقرار نظام جامع مدیریت یکپارچه خطوط لوله دریایی به عنوان بخشی از نظام مدیریت یکپارچه دارایی‌ها (AIMS) در شرکت نفت فلات قاره ایران برداشته شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت

آب مصرفی ۴۵ روستا با تعمیرات خط ۳۲ اینچ آب سردشت در کمتر از یک شبانه‌روز از سوی شرکت نفت و گاز آغاجاری به پایداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: تأسیسات آب‌رسانی سردشت مربوط به شرکت نفت و گاز آغاجاری با استحصال آب از هفت حلقه چاه با ظرفیت هر چاه روزانه ۶ هزار متر مکعب، تأمین آب حدود ۴۵ روستای مسیر خط ۷۵ کیلومتری ۳۲ اینچ، تأسیسات صنعتی مسیر و تأمین بخشی از آب شهر امیدیه را به عهده دارد.

وی افزود: از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ گزارش نشت شدید آب از خط ۳۲ اینچ خروجی چاه‌های آب واقع در زیر جاده سردشت بهبهان - گچساران اعلام شد که سبب هدر رفت  ۷ هزار متر مکعب آب می‌شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: به دلیل ترانزیتی بودن محور سردشت بهبهان - گچساران به‌عنوان گذرگاه استان‌های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه‌وبویراحمد و عبور روزانه ۷هزار تردد از این مسیر، مجوز انسداد جاده به درخواست شرکت آغاجاری و با همکاری نماینده شهرهای بهبهان و آغاجاری در مجلس، فرمانداری بهبهان، بخشداری زیدون و اداره کل راهداری و پلیس راه استان میسر شد.

تقی‌زاده تصریح کرد: با توان شبانه‌روزی همکاران و اقدام‌های جهادگونه به کمک یک تیم ۱۵۰ نفری، در یک عملیات که پیش‌بینی می‌شد حداقل ۷۲ ساعت زمان نیاز داشته باشد، موفق شدیم طی مدت ۲۴ ساعت کار برش و خاکبرداری جاده به طول ۳۰ متر، عمق ۴ متر، عرض ۳ متر انجام و لوله ۳۰ اینچ فرسوده جداسازی و لوله غلاف ۴۲ اینچ به طول ۳۶ متر و لوله جریانی ۳۰ اینچ جدید به طول ۴۰ متر جوشکاری و با نصب فلنج در دو سر لوله به شکل اسپول آماده و جای‌گذاری شد.

وی گفت: عملیات سنگ‌کاری، گذاشتن دال بتنی، خاک‌ریزی و آسفالت نیز بلافاصله آغاز و در ساعت ۶ صبح ۳۰ فروردین‌ماه جریان آب برقرار و آب‌رسانی با راه‌اندازی هفت حلقه چاه و آب‌دهی حدود ۴۰ هزار متر مکعب در روز آغاز شد.

دیگر خبرها

  • رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت
  • وضعیت استقرار خانم ها و آقایان در خطوط بی آر تی به روال قدیم باز می گردد
  • پایداری آب مصرفی ۴۵ روستا با عملیات جهادی صنعت نفت
  • تعویض محل استقرار زنان و مردان در اتوبوس‌های تندروی تهران | علت این تصمیم چیست؟
  • راه‌اندازی سامانه پایش درخواست‌های خرید کالا در شرکت نفت فلات قاره
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • اجراي موفقیت‌آمیز ۲ هزار و ۲۰۰ كیلومتر توپكرانی در نفت و گاز گچساران
  • خطوط قرمز بهترین شهرداران دنیا
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰