Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه افغانستان، تعداد زیادی از کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون معطل مانده‌اند.

سیدحسین آقایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از هفته گذشته که بارش برف و یخبندان در شهرستان تایباد آغاز شده صف طولانی کامیون‌ها در مرز دوغارون مشکلاتی از جمله معطلی رانندگان را در برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش 20 درصدی ورود و خروج کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون افزود: با توجه به اینکه جلسه کمیته ساماندهی مرز با حضور مدیر کل گمرک دوغارون و نهادهای مرزی در این خصوص برگزار شد و تمام تمهیدات لازم برای اسکان رانندگان ایرانی و افغانستانی در خوابگاه‌های پیش‌بینی شده در مرز دوغارون انجام گردید اما فراهم نبودن زیرساخت‌ها در آن سوی مرز، تردد را با مشکل روبه‌رو کرده است.

آقایی بیان کرد: گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از ساعات اولیه بارش‌ها به صورت شبانه‌روزی در خصوص تخلیه بار، بارگیری و ناظران ارزیابی به رانندگان خدمات ارائه کرده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه ندارد.

وی گفت: با توجه به برودت هوا و معطلی رانندگان در مرز دوغارون با تمهیدات انجام شده 2 خوابگاه داخل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تجهیز شده تا رانندگان ایرانی و افغانستانی در این مدت محلی برای اسکان و استراحت داشته باشند. 

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: ارائه خدمات توسط گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به دلیل تسریع در حمل و نقل کامیون‌ها تا ساعت 20 تمدید شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گمرك دوغارون تایباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از پیشتازی شیلات و کشاورزی این جزیره در افزایش سرمایه‌گذاری‌ها خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش دوشنبه شب خبرگزاری تسنیم از قشم، محمدمنصور عظیم‌زاده اردبیلی در نشستی با رسانه‌ها با اشاره به اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در قشم، اظهار داشت: حجم سرمایه‌گذاری‌های سال گذشته در قشم و در شرکت‌های شیلاتی و در حوزه کشاورزی افزون بر 100 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه واردات کالاهای 15 درصد گمرکی نیز با افزایش 200 درصدی مواجه بودیم که این افزایش درآمدها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پارسال در بحث حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد در سال 1401 در حوزه خودرو و مسافر 27 درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره جهانی قشم تاثیرگذار بوده است.

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه در بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم شاهد رشد 25 درصدی در این منطقه آزاد بودیم، یادآور شد: در بخش عقد قراردادهای فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری 80 زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از راه‌اندازی پنجره واحد الکترونیک در این سازمان با هدف تسهیل در ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران در آینده نزدیک خبر داد.

عظیم‌زاده اردبیلی تصریح کرد: با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: بحث تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که توسط کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم ابراز داشت: پنجره واحد الکترونیک به کمیته سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا فرآیند اقدامات سرمایه‌گذاران در کمترین زمان ممکن و به صورت شفاف انجام شود.

انتصاب سرپرست جدید گمرک منطقه آزاد قشم

عظیم‌زاده اردبیلی با اشاره به انتصاب سرپرست جدید گمرک منطقه آزاد قشم، ابراز داشت: شفافیت و انجام امور گمرکی با رویکردی تسهیل گرانه قانونی، با کمترین تنش و بدون رویه تبعیض آمیز، کار ویژه گمرک منطقه آزاد قشم در سال جاری است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح فرآیندهای گمرکی در ماه‌های گذشته با جدیت دنبال شده و امروز شاهد بهبود وضعیت هستیم و انتظار داریم این روند در سال 1403 نیز ادامه پیدا کند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: مجموعه مدیریت‌های زیرمجموعه معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری در قالب یک تیم متحد با تعامل دو سویه برای پیشرفت و توسعه گمرک منطقه آزاد قشم و توسعه تجارت و صادرات منطقه فعالیت می کنند.

عظیم‌زاده اردبیلی با اشاره به تراز مثبت تجاری منطقه آزاد قشم، افزود: حجم صادرات و صادرات مجدد این منطقه آزاد در سال گذشته به بیش از 505 میلیون دلار با تراز تجاری مثبت 313 میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین ترازهای مثبت مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای قوانین و تفسیر یکسان و تسهیل گرانه از آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها جهت رفع برخی موانع موجود، فعالیت‌های گمرک را در مسیر رشد و تعالی قرار داده است و امیدواریم در آینده نیز شاهد ادامه این روند باشیم.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: گمرک باید به نحوی برنامه ریزی و اقدام کند که منافع سازمان منطقه آزاد قشم به صورت کلان و پایدار حفظ و تامین شود.

عظیم‌زاده اردبیلی با اعلام اینکه سال 1402 در تمام شاخص‌های عملکردی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با افزایش درآمدها همراه بوده‌ایم، افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری چه در بحث صدور فعالیت‌ها و چه در بحث تمدید مجوزها حدود 20 درصد رشد داشته‌ایم.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های محسن رضایی‌فر، مدیر سابق گمرک منطقه آزاد قشم، ادامه داد: فعال شدن بندر شهید کاوه و رشد قابل توجه آمار تجارت و بویژه صادرات در یک سال گذشته، اقدامات ارزشمندی در یک سال گذشته بود که شایسته تقدیر است.

عظیم‌زاده اردبیلی بیان داشت: همراهی موثر و مثبت هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم جهت تسهیل امور گمرکی و رفع موانع محیطی و بیرونی گمرک، با تصویب بخشنامه‌های متنوعی در حوزه مشوق‌ها و تسهیل‌گری، کمک شایانی به رونق تجارت در قشم در سال 1402 کرد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • سرمایه گذاری ۶۵۰۰ میلیاردی در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)
  • تصاویری از صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا |‌ ویدئو