Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@06:24:34 GMT

سردار سلیمانی وقف انقلاب و مردم بود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۵۱۶۳

سردار سلیمانی وقف انقلاب و مردم بود

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسالت مهم روحانیون را در ارتباط با انقلاب دانست و تصریح کرد: علت حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی این بود که این انسان متدین و با ایمان خودش را فدای انقلاب کرده بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت و شیعه استان سیستان و بلوچستان که در سالن اجتماعات دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به رسالت‌های روحانیون در جامعه، افزود: یکی از پر افتخارترین وظایف روحانیون تبلیغ رسالت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم تصریح کرد: مبلغان باید خدا ترس باشند و در مسیر تبلیغ دین توقعی از مردم نداشته باشند.

وی یکی از وظایف مبلغ را دعوت مردم به خدا دانست و افزود: مبلغی که مردم را به خود دعوت نمی‌کند و هدفش دعوت به خداوند است، اهل تقوا و ایمان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت مدعی ادامه راه انبیا الهی است، تصریح کرد: روحانیون باید مواظب رفتار و اعمال خود در برخورد با مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه روحانیون مردم را تبلیغ به دین و خدا ترسی می‌کنند، افزود: رسالت روحانیون خدمت گذاری به مردم است.

نایب رئیس جامعه مدرسین یک فرد روحانی را در صورتی موفق دانست که خود را وقف خدمت به مردم کند و اظهار داشت: امروزه یک فرد روحانی باید خود را در همه مسائل در کنار مردم ببیند.

وی رسالت دیگر روحانی را پاسخگویی به نیازها و شبهات دانست و افزود: روحانی زمانی که به اسلام هجمه می‌شود باید به میدان بیاید و پاسخگو باشد.

آیت الله حسینی بوشهری رسالت دیگر روحانیون را در ارتباط با انقلاب دانست و تصریح کرد: علت حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی این بود که این انسان متدین و با ایمان خودش را فدای انقلاب کرده بود.

وی با بیان اینکه رسالت روحانیون امروز به مراتب سنگین‌تر شده است، افزود: همه باید قدردان نظام، انقلاب و رهبری باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دین رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد خوش چهره گفت: در ساختار کشور ما قوای مقننه، مجریه و قضائیه هر کدام استقلال ساختارهای خود را دارند و این عدم‌تحقق مرتبط با غفلت‌ها، کج‌فهمی‌ها و عدم‌درک و باور در بعضی از سطوح عالی و تصمیم‌گیر و سیاستگذار بوده که در سالیان گذشته اتفاق افتاده است.

این نماینده پیشین مجلس در گفتگو با روزنامه جوان گفته است؛ نکته دیگر این است که تبیین درستی از شعارهای سال و فرمایشات رهبری نمی‌شود، مثلاً من در جمع برخی روحانیون برجسته سخنرانی داشتم. در آن جمع سؤال این بود که مگر ما کشور کمونیستی که در آن اقتصاد زیربناست، هستیم که این همه بر مسئله اقتصادی تأکید می‌شود؟! من دیدم که درک درستی از جهت‌گیری رهبری شکل نگرفته است. در پاسخ گفتم که این نامگذاری اقدامات تاکتیکی را که در شعارهای سال طرح می‌شود، با زیربنایی و بنیادی اشتباه گرفته‌اند. از سوی دیگر مسئله اقتصاد در همه ناهنجارهای فرهنگی و اجتماعی مؤثر است.

وی می گوید: در بخش‌های امنیتی برای سخنرانی حضور پیدا می‌کنم، مطرح می‌کنند که چرا نامگذاری در حوزه امنیت نمی‌شود. پاسخ من به این افراد این است که اگر لشکر بیکاران بیرون بریزند، آن وقت مهم‌ترین چالش ضدامنیتی شکل می‌گیرد، اما من در اینجا باید بحث مهم دیگری هم طرح کنم که خود من همواره این نگرانی را داشتم که شعارهای رهبری با غلفت و اشتباه افراد به ضدخود بدل نشود. مثل رونق تولید تبدیل به رکود تولید نشود یا به جای مشارکت مردمی به گریز مردم از حوزه‌های ملی مخصوصاً اقتصادی منجر نشود و این مسائل نیازمند آسیب‌شناسی‌های مختلف است. من معتقدم نامگذاری‌ها باید کامل از سوی صاحبنظران عالم و امین و نهادهای تخصصی تبیین شود. تا مردم ضمن اقناع و ارتقای آگاهی در کنار نهادهای مردمی و نظارتی مخصوصاً مجلس مطالبه‌گر آن باشد.


۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898900

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • انقلاب اسلامی قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • پیامدهای عملیات «وعده صادق» در آینده مشخص خواهد شد