Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@19:45:52 GMT

نرم‌افزارهای اندرویدی که به سرعت باید حذف شوند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۵۴۸۴

نرم‌افزارهای اندرویدی که به سرعت باید حذف شوند

لیستی از نرم‌افزارهای اندرویدی منتشر شده‌است که در جدیدترین آزمایشات به عنوان بدافزار شناخته شده و هر چه سریع‌تر باید حذف شوند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در گذشته اخطار‌های نسبتا زیادی درباره بعضی از نرم‌افزار‌های گوشی منتشر شد که ما را به حذف کردن آن‌ها از گوشی‌های هوشمندمان فرا می‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلایل مختلفی برای آن‌ها وجود داشت که مهم‌ترین آن انتشار اطلاعات کاربری و استفاده ابزاری از آن‌ها بود. بسیاری از افراد جامعه از این مسئله خبر ندارند که همه برنامه‌های نصب شده در دستگاه ایمن نیستند.

کاربران طعمه‌ دوربین‌های زیبایی

یکی از دسته‌بندی‌هایی که بدافزار‌های زیادی در خود جای داده "برنامه‌های دوربین زیبایی/ beauty camera apps" است. این برنامه‌های ادعا می‌کنند که می‌توانند با اضافه کردن فیلتر‌های جدید تصاویر جذاب‌تری از شما ثبت کرده و شما را بهتر از گذشته نشان دهند. برای مثال این نرم‌افزار‌ها می‌توانند با اضافه کردن تنظیمات خاص پوست شما را صافتر کرده و باعث زیباتر شدن تصویرتان شوند. حتی می‌توان با استفاده از آن‌ها دندان‌های سوژه عکس را سفیدتر یا مو‌های سفید آن را رنگی کرد. همچنین یک سری برنامه نیز وجود دارد که شما را چند کیلو لاغرتر نشان می‌دهد. اما برخی از این برنامه‌ها همچنین حاوی بدافزار‌هایی هستند که تبلیغات تمام صفحه را به طور مداوم نشان می‌دهند یا تبلیغات ویدئویی را در پس زمینه پخش می‌کنند در حالی که صاحب تلفن از آن بی خبر است.

نحوه عملکرد نرم‌افزارهای مخرب

چنین برنامه‌هایی همچنین می‌توانند داده‌های شخصی شما را به سرقت برده، شما را برای دریافت خدمات پریمیوم سایت‌های مختلف ثبت نام کرده، برای شما فیلم‌های غیراخلاقی ارسال و حتی از شما جاسوسی کنند. هفته گذشته، Cybernews لیستی از این برنامه‌ها را منتشر کرد که شما نباید آن‌ها را نصب کنید. اگر هر یک از این برنامه‌ها را در تلفن خود دارید، باید فوراً آن‌ها را حذف کنید. یک برنامه خاص، که قبلاً بیش از ۵۰۰ هزار بار نصب شده است، بدون اجازه کنترل دوربین سلفی کاربر را به عهده می‌گیرد. این برنامه که توسط Phila AppStore ساخته شده Beauty Camera نامیده می‌شود. همچنین باید گفت که این برنامه در هنگام راه اندازی و هنگامی که کاربر به صفحه اصلی برنامه می‌رود، تبلیغات تمام صفحه‌ای را برای او به نمایش می‌گذارد.

فهرست ۳۰ برنامه‌ای باید حذف کنید

یکی از سایت‌های فناوری ۳۰ نتیجه جست‌وجوی برتر برای برنامه‌های دوربین زیبایی را بررسی کرد و از این روش متوجه شد که این برنامه‌ها، که در کل ۱.۳۹ میلیون بار نصب شده‌اند، دارای مشکلات جدی هستند. بیش از نیمی از این برنامه‌ها در هنگ کنگ یا چین مستقر هستند. شاید باورش سخت باشد، اما یکی از این برنامه‌ها از کاربر می‌خواست ۴۰ مجوز به آن بدهد. اما واقعا چرا یک برنامه دوربین زیبایی باید مکان شما را بداند؟

نکته اصلی در اینجا این است که برنامه‌های مخرب همه در مورد درآمدزایی برای توسعه دهندگان است. علاوه بر نمایش تبلیغات تمام صفحه و اجرای تبلیغات ویدیویی در پس زمینه، اطلاعات جمع آوری شده توسط این برنامه‌ها به لطف معاملات انجام شده برای فروش داده‌های موقعیت مکانی کاربران می‌توانند بسیار سودآور باشند؛ و از آنجا که این برنامه‌ها رایگان هستند افراد زیادی آن‌ها را دانلود می‌کنند.

۳۰ برنامه‌ای که نباید نصب کنید یا اگر قبلاً بارگیری کرده اید فوراً حذف شود، شامل موارد زیر است:

BeautyPlus – Easy Photo Editor & Selfie Camera

BeautyCam

Beauty Camera – Selfie Camera

Selfie Camera – Beauty Camera & Photo Editor

Beauty Camera Plus – Sweet Camera & Makeup Photo

Beauty Camera – Selfie Camera & Photo Editor

YouCam Perfect – Best Selfie Camera & Photo Editor

Sweet Snap – Beauty Selfie Camera & Face Filter

Sweet Selfie Snap – Sweet Camera & Beauty Cam Snap

Beauty Camera – Selfie Camera with Photo Editor

Beauty Camera – Best Selfie Camera & Photo Editor

B612 – Beauty & Filter Camera

Face Makeup Camera & Beauty Photo Makeup Editor

Sweet Selfie – Selfie Camera & Makeup Photo Editor

Selfie camera – Beauty Camera & Makeup camera

YouCam Perfect – Best Photo Editor & Selfie Camera

Beauty Camera Makeup Face Selfie, Photo Editor

Selfie Camera – Beauty Camera

Z Beauty Camera

HD Camera Selfie Beauty Camera

Candy Camera – selfie, beauty camera & photo editor

Makeup Camera-Selfie Beauty Filter Photo Editor

Beauty Selfie Plus – Sweet Camera Wonder HD Camera

Selfie Camera – Beauty Camera & AR Stickers

Pretty Makeup, Beauty Photo Editor & Selfie Camera

Beauty Camera

Bestie – Camera360 Beauty Cam

Photo Editor – Beauty Camera

Beauty Makeup, Selfie Camera Effects & Photo Editor

Selfie cam – Bestie Makeup Beauty Camera & Filters

انتهای پیام/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: بدافزار نرم افزارهای اندرویدی دوربین های زیبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۵۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت خانگی 5G چیست؟

ایتنا - 5G یک استاندارد جهانی بی‌سیم است و مخفف نسل پنجم است. اپراتورهای تلفن همراه در چند سال گذشته نسل پنجم شبکه‌های سلولی را راه‌اندازی کرده‌اند.
ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) در مطالعه رضایت مشتری در ایالات متحده در سال گذشته رتبه دوم را کسب کردند. برای اکثر مردم، خدمات اینترنت از طریق کابل وارد خانه می‌شود و انتخاب‌ها محدود است. اما با راه‌اندازی شبکه‌های 5G  سریع و کم تأخیر توسط اپراتورهای تلفن همراه، این وضعیت در حال تغییر است. برای برخی افراد، اینترنت خانگی 5G می‌تواند جایگزین مناسبی برای پهنای باند قدیمی‌شان باشد. اپراتورها شروع به ارائه بسته‌های اینترنت خانگی 5G کرده‌اند زیرا به دنبال جبران هزینه‌های شبکه‌های ارتقا یافته هستند و این در نهایت می‌تواند به معنای رقابت واقعی برای ISP ها باشد.
  اینترنت خانگی 5G چیست؟
5G یک استاندارد جهانی بی‌سیم است و مخفف نسل پنجم است. اپراتورهای تلفن همراه در چند سال گذشته نسل پنجم شبکه‌های سلولی را راه‌اندازی کرده‌اند. در مقایسه با نسل قبلی 5G  فرکانس‌های رادیویی را در انتهای طیف بالایی باز می‌کند. به زبان ساده، 5G سریع‌تر است، تأخیر کمتری دارد و می‌تواند دستگاه‌های متصل بیشتری را اداره کند. 

اینترنت خانگی 5G  جایگزینی برای پهنای باند سنتی است. به جای اینکه برای اتصال به اینترنت کابل را به خانه خود بکشید، با یک گیرنده ثابت در داخل یا خارج از خانه خود به صورت بی‌سیم به شبکه سلولی 5G متصل می‌شوید. برای تبدیل سیگنال دریافتی به Wi-Fi و پخش آن در سراسر خانه، همچنان به یک مودم و روتر نیاز دارید.
  آیا اینترنت خانگی 5G  بهتر از پهنای باند سنتی (Broadband) است؟
جواب کوتاه، نه است. پاسخ طولانی‌تر این است که بستگی دارد. اگر کابل فیبر نوری دارید، می‌توانید از اینترنت سیمی فوق سریع لذت ببرید، اما اگر کابل مسی دارید، سرعت اینترنت شما محدود می‌شود. نزدیکی به مراکز انتقال و تقاضای اینترنت در منطقه شما نیز بر سرعت دریافتی شما تأثیر می‌گذارد. 

    مزایا و معایب اینترنت 5G خانگی چیست؟
اینترنت خانگی 5G  نسبت به پهنای باند سیمی چند مزیت دارد، اما سه مزیت بزرگ آن شامل موارد زیر است:
-    از آنجایی که نیازی به کابل فیزیکی نیست، نصب اینترنت خانگی 5G  بسیار ساده‌تر است و احتمالاً می‌توانید آن را خودتان راه‌اندازی کنید.

-    اگر پوشش 5G  خوبی در منطقه خود دارید، احتمالاً می‌توانید از سرعت بالا لذت ببرید.

-    خدمات اینترنت خانگی 5G ممکن است ارزان‌تر از اینترنت سیمی باشد. برخی از شرکت‌های مخابراتی تخفیف‌ها و مشوق‌هایی را برای افزودن سرویس اینترنت 5G  خانگی ارائه می‌کنند.
  برخی از معایب احتمالی اینترنت 5G  خانگی شامل موارد زیر است:
-    پوشش محدود است و احتمالاً در شهرهای بزرگ بهتر است. اگر در منطقه خود پوشش 5G  خوبی ندارید، 5G خانگی گزینه مناسبی برای شما نیست.

-    برای بهترین اتصال به یک گیرنده خوب نیاز دارید. این ممکن است به معنای اتصال آنتن به بیرون خانه باشد، زیرا سیگنال‌های 5G در نفوذ از دیوارها خیلی خوب نیستند و می‌توانند مستعد تداخل باشند.

-    با افزایش پذیرش 5G و گسترش شبکه‌ها، ممکن است متوجه شوید که سرویس اینترنت خانگی 5G شما تحت تأثیر قرار گرفته است. وقتی شبکه‌های 5G شلوغ‌تر می‌شوند، اینترنت خانگی ممکن است کند شده یا دچار وقفه شود.

    آیا می‌توانم اینترنت 5G خانگی دریافت کنم؟
بستگی به محل زندگی شما و پوشش 5G در منطقه شما دارد. این نقشه پوشش از nPerf به شما امکان می‌دهد برای مشاهده پوشش و سرعت دانلود بر اساس اپراتور انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با اپراتور مورد نظر خود تماس بگیرید (بیشتر نقشه‌های پوشش را در وب‌سایت‌های خود دارند)، اما بیشتر آنها فقط خدمات اینترنت خانگی 5G را در مناطق خاص ارائه می‌کنند (در حال حاضر شهرهای بزرگ).
  آیا اینترنت 5G خانگی گران است؟
قیمت اینترنت خانگی 5G تفاوت زیادی با سرویس اینترنت سیمی ندارد. حتی ممکن است برای برخی افراد ارزان‌تر باشد. طرح‌های اینترنت خانگی 5G از حداقل 15 دلار در ماه شروع می‌شود، اما بسته به سرعت و خدماتی که می‌خواهید، اکثر آنها بین 30 دلار در ماه تا 80 دلار در ماه هزینه دارند. بسیاری از اپراتورها برای مشتریان فعلی تخفیف و مشوق‌های دیگر ارائه می‌دهند. 

دیگر خبرها

  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • مدیریت آبرسانی به زمین های کشاورزی پایین دست سد زیردان چابهار سرعت می‌گیرد
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • دریا در استان بوشهر متلاطم می‌شود
  • رونمایی از دست‌افزارهای سنگی نویافته کشف رود
  • اسکیت سواری با سرعت دیوانه وار 100 کیلومتر برساعت! (فیلم)
  • این دوربین به‌جای عکس‌ گرفتن، شعر می‌گوید! (+عکس)